Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:topic is openbaar hoor
maar het schijnt dat azijn wel jeuk wegneemt,maar als ze schuren zou ik eerder eens beginnen met knoflook voeren(zowieso goed) en de staart behandelen met een jeukstillende lotion,en de huid goed soepel houden
fjordido schreef:weten jullie.. ik heb een idee!ik las ergens dat ze als veulen geen last van exceem hebben door de antistoffen die ze via de moedermelk krijgen. maar als ik nou mijn volwassen excemer merriemelk zou geven?? zou dat dan niet helpen? ik denk dat mijn zogende merrie zich vast wel laat melken.
of denken jullie dat dat een raar idee is? mensen met psoriasis hebben toch ook veel baat bij paarden melk? heeft iemand het wel eens uitgeprobeert wat jullie weten?
fjordido schreef:weten jullie.. ik heb een idee!ik las ergens dat ze als veulen geen last van exceem hebben door de antistoffen die ze via de moedermelk krijgen. maar als ik nou mijn volwassen excemer merriemelk zou geven?? zou dat dan niet helpen? ik denk dat mijn zogende merrie zich vast wel laat melken.
of denken jullie dat dat een raar idee is? mensen met psoriasis hebben toch ook veel baat bij paarden melk? heeft iemand het wel eens uitgeprobeert wat jullie weten?
fjordido schreef:@henny_w:
Bedankt voor je reactie! dat zijn dus wel goede berichten!
waar is dat probiotica verkrijgbaar? en waar kan ik er meer over te weten komen?
gelukkig heb ik zelf een zogende merrie, dus ik denk dat ik haar wel kan melken en misschien voor tijdens de droogperiode invriezen? hoeveel gaf jij per dag aan je excemer? en over hoeveel beurten per dag?
thanks!!
Tinky12 schreef:Snoevie schreef:topic is openbaar hoor
maar het schijnt dat azijn wel jeuk wegneemt,maar als ze schuren zou ik eerder eens beginnen met knoflook voeren(zowieso goed) en de staart behandelen met een jeukstillende lotion,en de huid goed soepel houden
Knoflook voeren is helemaal niet zo goed voor paarden,sterker nog als je het in grote mate voert dan kunnen ze een vorm van bloedarmoede krijgen.
Een paar teentjes of snippers zijn niet voldoende om vliegen/muggen op afstand te houden.Kun je het nog beter op je paard smeren![]()
Groetjes,Tinky