Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cece schreef:Ik heb een 4 jarige merrie die waarschijnlijk ook een headshaker is. Ze kwam hier en kon eigenlijk niks anders dan schudden met haar hoofd. Nu, na bijna 3 maanden schudt ze bijna niet meer! Persoonlijk geloof ik niet zo in medicijnen e.d.
Bij mij hielp het vooral om gewoon door te rijden en er lak aan te hebben. En stoppen op het moment dat het goed gaat. Nu schudt ze alleen nog als ze gespannen is (iets niet snapt bijv).
klomp schreef:@dookie; begrijp ik je goed? dus je paard begon dus weer te schudden, nadat je was gestopt met de manier van rechtrichten? met homeopathie kun je bij sommige gevallen best wat goed krijgen inderdaad. bovendien kunnen homeopathische middelen absoluut geen kwaad. maar je zou dmv rechtrichten het misschien nog beter kunnen krijgen.
ellepel schreef:ap schud dus nog steeds. vandaag ff in de wei gereden,daar doet hij het wel minder, korte knikjes en af en toe een proest, zijn ogen zijn nu ook weer wat op gezet.
ik ben verder nog niet weer op buitenrit geweest, hopenlijk trekt t bij hem snel weer weg.
ellepel schreef:wat hebben ze allemaal nagekeken dan?
ben wel heel benieuwd hoor hoe dat gaat![]()
vertel es?
heb je ook bloed laten onderzoeken?
merrieveulen schreef:het is begonnen in Augustus 2004. Faram was toen zes jaar. ik was net begonnen met een meer dressuurmatige training, maar dus niet helemaal op de goede manier... het is opgehouden in Februari van dit jaar. verder heeft het nooit verschil gemaakt wat voor weer het was oid. Faram heeft een flinke bles en een maanoog, dus ik heb ook nog gedacht aan overgevoeligheid voor zonlicht maar dat is het dus gelukkig niet.
Narco schreef:merrieveulen schreef:het is begonnen in Augustus 2004. Faram was toen zes jaar. ik was net begonnen met een meer dressuurmatige training, maar dus niet helemaal op de goede manier... het is opgehouden in Februari van dit jaar. verder heeft het nooit verschil gemaakt wat voor weer het was oid. Faram heeft een flinke bles en een maanoog, dus ik heb ook nog gedacht aan overgevoeligheid voor zonlicht maar dat is het dus gelukkig niet.
Nou, als je kijkt naar het tijdsbestek is er geen pijl op te trekken! Je bent ook niet veranderd van stal?
Dookie schreef:Wanneer kan je dan het onderscheid maken tussen medisch en rijtechnisch?
Als ik soms mijn paard op de wei in het oog houd, schud hij tijdens het grazen ook, hij doet het op stal, in de bak los (ook als ik er niet bij ben)
merrieveulen schreef:het is begonnen in Augustus 2004. Faram was toen zes jaar. ik was net begonnen met een meer dressuurmatige training, maar dus niet helemaal op de goede manier... het is opgehouden in Februari van dit jaar. verder heeft het nooit verschil gemaakt wat voor weer het was oid. Faram heeft een flinke bles en een maanoog, dus ik heb ook nog gedacht aan overgevoeligheid voor zonlicht maar dat is het dus gelukkig niet.