Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misdchien eens een tijdje vanaf de grond voeren en kijken of je het nog ziet?
Vooral bovenop maar ook op de ribben was hij wel wat verloren. Spieren lijken het grootste probleem maar wil het wel even laten checken. Heb eerst zijn vitamine E verhoogd (want gevoelig voor tekort en ander merk) maar dat deed niks. Dan gaan zoeken naar extra voer maar met zijn allergieën en gevoeligheden is dat niet zo simpel. Had in eerste instantie 3 mogelijkheden: zijn vitalbix verhogen (maar hij krijgt al vrij veel en volgens vitalbix zelf is nog meer niet meteen eerste keuze), of zijn oude "krachtvoer" (sport mix zero) of body builder van Mijten. Maar die laatste staat bol van het zetmeel en daar reageert hij echt slecht op. Dus nu zijn oude "krachtvoer" (zonder granen en laag in suiker) en daarmee krijgt hij meer eiwit binnen dan met de body builder. Zijn ribben zijn weer bijgetrokken, de bovenlijn blijft wat achter maar heeft misschien ook meer tijd nodig? In ieder geval wil ik wel eens iemand er naar laten kijken want het duurt mij nu toch wat lang.
[***] schreef:Ik zie iets ja, maar jouw berichten komen altijd op mij over dat mijn pony onhoudbare pijn lijdt en ik hem mishandel op de manier waarop ik bezig ben. En daar heb ik het moeilijk mee. Vooral ook omdat ik die pony al 15 jaar ken en hij echt wel anders reageert bij pijn maar dat lijkt niet te kunnen.
) dan vind ik dat meer dan ongemak. En als ik zeg dat ik pijn niet kan voorstellen owv zijn gedrag en jij reageert met:c_alsemgeest schreef:Mwah... paarden zijn vlucht dieren, kunnen best wat verdragen.
Kijk maar naar ongemakken of pijn bij rijden bij beesten die er verder op en top uit zien.

En ik zou dan misschien hetzelfde reageren. Maar deze pony is 25 jaar en loop al minstens 15 jaar met de klachten (denk nog langer maar weet niet precies wanneer het begonnen is) waarbij het nooit zo erg is geweest als de 'echte headshakers' en het nu zeker wel verbetert is met de laatste behandeling (overigens behandeling die ook tijd moet krijgen, je moet na 8 maanden verschil zien anders werkt het niet maar het kan soms pas na 2/3 jaar het beste resultaat geven). Maar ook naar gedrag toe is het nooit extreem geweest, op slechte momenten het dichtklappen en niks willen als je iets van hem vraagt maar gewoon in zijn paddock en stal ed zelden een probleem. Ja, met veel wind stond hij in z'n stal en met warm weer ook maar hij stond daar niet te shaken. Nu 'betrap' ik hem steeds vaker op buiten staan op momenten dat ik het niet verwacht, dus ook daar verbetering.
)
Malenka schreef:Xritt,dat is al heel veel wat je geprobeerd hebt. Hoe lang ben je daar nu mee bezig? En verander je dan ook echt maar 1 ding per keer? Of laat je veranderingen overlappen?