[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:24

Sowieso zorgen voor gaten in die bakken zodat het vocht eruit kan!

Otti1977

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:34

Ik heb deze bak met een frame erin.
Ideaal.
Wijnbergen waar jij de foto van plaatst verkoopt ook 2e hands bakken. Zou even contact met hem opnemen. De mijne komt ook bij hem vandaan.
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:25

Ik volg het ook vanaf het begin. Ja of je te ver gaat of niet, ik weet het niet. Wat ik dan wel raar vind is de doneer actie. Ik begrijp dat je van je dier houdt, maar jij kiest om verder te gaan, dan vind ik ook dat de rekening gewoon helemaal voor jezelf is, dat is een keuze.

Zo ken ik iemand die jaren geleden ook een paardje had, die was geloof ik tegen het been geschopt ofzo. Moest ook de dierenarts bij, gingen ook bij mensen bedelen voor geld...dat vind ik dus niet kunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:28

Ik vind het geen bedelen, en je hoeft natuurlijk ook niet te doneren. Vragen staat altijd vrij. :j

Tot woensdag moet ze blijven toch? Hoop dat ze daarna lekker naar huis kan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 13:33

In ieder geval tot woensdag ja. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:49

Een goed doel bedelt toch ook? Ik vind kyara wel een goed doel, mijn geld mijn keuze. :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:52

Cinnepin schreef:
Ik volg het ook vanaf het begin. Ja of je te ver gaat of niet, ik weet het niet. Wat ik dan wel raar vind is de doneer actie. Ik begrijp dat je van je dier houdt, maar jij kiest om verder te gaan, dan vind ik ook dat de rekening gewoon helemaal voor jezelf is, dat is een keuze.

Zo ken ik iemand die jaren geleden ook een paardje had, die was geloof ik tegen het been geschopt ofzo. Moest ook de dierenarts bij, gingen ook bij mensen bedelen voor geld...dat vind ik dus niet kunnen.

Ik vind dit erg gedacht vanuit de gedachte dat ieder mens zijn zaakjes maar in zijn eentje moet oplossen. Dat is denk ik wel een instelling die zo gegroeid is. Want vroeger, toen de mensen nog veel meer op elkaar aangewezen waren, was het de normaalste zaak dat je elkaar hielp. Als mijn vader van school thuis kwam dan moest hij eerst thuis zijn taakjes doen en daarna werd hij naar de buren gestuurd om te kijken of die nog hulp nodig hadden. Als iemands boerderij afbrandde, dan hielp iedereen mee aan de wederopbouw. Ziekte of dood in een gezin werd opgevangen door buren, etc etc. Daarna kwam een tijd waarin het contact met de ander vervaagde en men meer voor zichzelf ging. Nu zie je met het internet juist weer dat mensen naar elkaar uitreiken als ze steun nodig hebben. Opvang en sterilisatie programma's voor zwerfhonden in het buitenland, opvang van verwaarloosde paarden in Spanje, mensen die een operatie van hun dierbare hond niet kunnen betalen, het staat er vol mee. En ik vind het een goede zaak. Ik denk dat we meer goeds kunnen doen op deze manier dan op de manier van "ieder voor zich". Samen staan we sterker is toch het gezegde? En het is geen verplichting, je wordt in staat gesteld.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:54

Mir, ook ter verduidelijking, je zei eerder toch al dat jullie bijdrage voor de operatie €1500 was?
De rest van het bedrag zijn de kosten van alle behandelingen er vóór, het in de kliniek staan etc en dat stapelt zich gewoon op.
Het is niet alsof je een operatie van 10k heb laten doen en nu geld vraagt om specifiek de operatie te bekostigen. Dit is de prijs van het hele traject na 4 weken op het randje van de dood balanceren afgewisseld met hele goede momenten. Denk dat veel mensen die via FB reageren dat ook niet weten/beseffen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:01

Cinnepin, en ook ieders vrije keus om wel/niet te doneren toch.

Mirjam, al nieuws vandaag?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 14:07

MariekeS_ schreef:
Mir, ook ter verduidelijking, je zei eerder toch al dat jullie bijdrage voor de operatie €1500 was?
De rest van het bedrag zijn de kosten van alle behandelingen er vóór, het in de kliniek staan etc en dat stapelt zich gewoon op.
Het is niet alsof je een operatie van 10k heb laten doen en nu geld vraagt om specifiek de operatie te bekostigen. Dit is de prijs van het hele traject na 4 weken op het randje van de dood balanceren afgewisseld met hele goede momenten. Denk dat veel mensen die via FB reageren dat ook niet weten/beseffen.

Klopt is opeenstapeling van kosten. En kosten eigen DA nog niet eebs bijgerekend. :o

jobamara schreef:
Cinnepin, en ook ieders vrije keus om wel/niet te doneren toch.

Mirjam, al nieuws vandaag?

Ze is stabiel. Helaas blijven de koortspieken wel aanwezig, maar wat dit zegt weten we niet.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:18

Ik zeg ook niet dat er niet gedoneerd mag worden, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ik vind het alleen raar. Een paard is een luxe, daar kies je zelf voor, je weet dat een dier wat kan krijgen..toch kies je zelf om het aan te schaffen. Ga je door terwijl je weet dat je het eigenlijk niet meer kan bekostigen en dan toch doorzetten en dan om donaties vragen, vind ik te ver gaan. Zo kan iedereen een paard aanschaffen, als er te hoge kosten komen gaan we om donaties vragen.

Ik heb jaren geleden mijn paard moeten verkopen omdat ik toen ook in een financiele situatie zat dat ik ziekte kosten gewoon niet op kon brengen mocht er wat gebeuren. Ik heb toen voor verkoop gekozen, en wat deed dat pijn. Maar ik koos voor een paard, dan moet ik er voor zorgen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:28

Zou het zelf ook niet zo snel overwegen. Maar vragen staat vrij. Mensen bepalen zelf wel of het binnen de goede doelen past, waaraan bijna iedereen wel eens doneert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:31

Cinnepin schreef:
Ik zeg ook niet dat er niet gedoneerd mag worden, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ik vind het alleen raar. Een paard is een luxe, daar kies je zelf voor, je weet dat een dier wat kan krijgen..toch kies je zelf om het aan te schaffen. Ga je door terwijl je weet dat je het eigenlijk niet meer kan bekostigen en dan toch doorzetten en dan om donaties vragen, vind ik te ver gaan. Zo kan iedereen een paard aanschaffen, als er te hoge kosten komen gaan we om donaties vragen.

Ik heb jaren geleden mijn paard moeten verkopen omdat ik toen ook in een financiele situatie zat dat ik ziekte kosten gewoon niet op kon brengen mocht er wat gebeuren. Ik heb toen voor verkoop gekozen, en wat deed dat pijn. Maar ik koos voor een paard, dan moet ik er voor zorgen.

En die laatste zin slaat de spijker op zijn kop want dat is nu net waar ts mee bezig is. Ze heeft al aangegeven dat de kosten betaald kunnen worden ook al zitten ze dan zelf een jaar krap. Jij hebt voor verkoop gekozen maar Mirjam moest kiezen tussen leven en dood, ik had precies hetzelfde gedaan. Een dier kiest niet voor ziekte, een mens ook niet. Ik zie ook gofundme acties die vragen om 10 duizenden euro's omdat mensen in het buitenland behandeld willen worden, anders gaan ze zeker dood. Natuurlijk is een mens anders dan een dier maar he, wij zijn wij om dit te veroordelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:37

Hilary schreef:
Hou marktplaats in de gaten, daar staan ze regelmatig tweedehands.
Ik vind onze bakken fijner dan die grijze van jouw foto; bij de onze zitten er gaatjes aan de zijkanten (en in de bodem, vandaar het plasticje op de bodem, inmiddels vervangen door een rubber matje). Die gaatjes gebruiken wij om de hooinetten aan vast te maken. De bak op jouw foto is harder kunststof en ik vraag met af of je daar goed gaten in kunt boren zonder dat het kunststof barst.

Dat lukt wel hoor.
Ik had ook zo'n bak en daar hebben we in de bodem gewoon gaten geboord. Voor buiten vanwege de regen en toen dat ding binnen stond viel daar mooi al het gruis/zand door heen.
Bovenin aan de zijkanten ook wat gemaakt waar ik dan het net/rooster aan vast kon maken.

Zeker die grijze uit de link zijn daar sterk genoeg voor.

Maar ik denk dat ik in deze situatie zou kiezen voor een net wat ik kan ophangen...aan de muur of tussen 2 palen.
Paarden staan soms ook te dutten naast een palet box en als haar uitgang er dan net boven hangt -O-

Ga je wel voor een pallet box zoek dan ff op MP daar staan ze voor rond de 50 euro ipv een nieuwe voor bijna 100. En je centjes kan je nu wel goed gebruiken.

Tjsa mening wbt stoma. Ik had het zelf niet gedaan vanwege de kosten en ik afhankelijk ben van pension (wat met een gezond paard soms al een drama is) Maar wel veel respect voor TS dat ze wel die keuze gemaakt heeft.
Alhoewel ik er toch wat sceptisch tegenover sta ben ik wel heel benieuwd hoe het paard zich er mee gaat redden.
Ik denk eigenlijk wel okay...zolang ze kunnen vreten, slapen en spelen zijn de meeste wel blij.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:45

Stille meelezen, hopelijk komt ze er bovenop en blijkt uit de praktijk dat ze er heel goed mee kan leven.
Of ik de keuze had gemaakt ? Weet het niet, ten 1e het kostenplaatje en ten 2e vraag ik me af hoe dit de praktijk verder gaat.
Daarom extra interessant om dit te volgen om daar een duidelijker beeld in te krijgen, hopelijk zelf nooit nodig.
En dan de doneeractie, ik denk dat het een hele stap is om om geld te vragen, zeker omdat we vaak allemaal vinden dat het onze verantwoording is.
Maar laten we eerlijk zijn, wie heeft er een potje van 10.000 liggen voor het geval dat.
Is natuurlijk wel echt een hoog bedrag.
We houden allemaal wel wat achter de hand maar ik heb geen 10.000 op voorraad liggen hoor.
Ik zou het mooi vinden als de kliniek iets tegemoet zou komen, het is voor hun ook 'leermateriaal' in de toekomst.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 15:03

Was ook wel even slikken, moest ik actie beginnen of niet. Uiteindelijk gedaan en de mensen die mee willen helpen erg dankbaar.
Als ik zie waar er acties voor gehouden worden, voor eigen paard, voor dat droomhuis. Staat Kyara er toch niet heel gek tussen. :o :o

Ik zal iig op bokt proberen te plaatsen hoe haar herstel gaat. En vragen probeer ik ook te beantwoorden, weet alleen nog niet alles. :))

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:29

Cinnepin schreef:

En jij denkt werkelijk waar dat iemand zon ziek paard wil kopen?! Wie gaat er nu vanuit dat de kosten tot ruim 10.000 euro de pan uit reizen?! Moet je dan maar besluiten om paardlief in te laten slapen omdat de kosten onvoorzien erg hoog worden en je dit niet kan betalen? Ondanks dat paardlief nog wel 30 jaar kan leven als hij wél geholpen wordt?
Ik vind jou denkwijze echt heel erg krom... vragen staat vrij en je bent niks verplicht. Dan erbij zal TS het als er geen donaties binnen komen ook zelf moeten regelen en ik denk dat ze daar heus wel ovet nagedacht heeft en dat ze dan een regeling kan krijgen ofzo.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:31

Afbeelding
Ze was vandaag weer heerlijk ouderwets knuffelig. Genoot echt van het borstelen en kriebelen. Staat heel rustig op haar hooi en kuil te knabbelen.
Wond gaat er ook iets netter uit zien.
Alleen door de boxrust kan vocht niet uit haar been, die word dus dikker nu. :\

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:42

Mag je, als je er bent, niet wat met haar door het gangpad stappen, of kan dat nog niet in verband met toeters en bellen?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:45

Je hebt wat mij betreft groot gelijk dat je die actie gestart bent hoor ! Alle beetjes helpen toch en aan een ieder de vrije keuze om iets bij te dragen, of niet.

Met zo’n happy levenslustig paard en in mijn achterhoofd de ervaring met mensen met een stoma, zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben, dat weet ik wel

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:53

Het is allemaal " makkelijk" praten. Maar moet je dan bij €500 of wat voor bedrag dan ook stoppen met behandelen als het net goed lijkt te gaan? Zolang ze nog kans heeft snap ik heel goed dat je blijft proberen.. je hebt niet kei hard gevochten om bij een x bedrag alsnog te stoppen. Dan is alles weggegooid.
Een paard wat aan de beterende hand is laat je niet inslapen omdat het geld op is.. daar komt echt wel een oplossing voor!
Ik had het precies zo gedaan!
Doneren staat vrij, en vragen ook

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:57

Ze msg haar stal niet meer uit, zijn bang dat de hechtingen los schieten en willen geen enkel risico nemen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:24

Fijn dat ze er goed, vrolijk bijstaat.En heel logisch dat ze boxrust heeft kwam wat artikelen tegen uit Engeland en Amerika over dit soort operatie (wel ouder) en omdat de buikspieren zijn open gemaakt op die plaats, die moeten ook deels herstellen.
Hebben ze geen Rambo Ice vibe in Utrecht? Zou je kunnen doen terwijl je er zelf bent ecentueel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 18:46

Ze hebben ice packs, ook omgehad toen risico op hoefbevangen er was. :j

Edit: heb filmpje dat ze eet, maar die is saai. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:06

idylle schreef:
Cinnepin schreef:

En jij denkt werkelijk waar dat iemand zon ziek paard wil kopen?! Wie gaat er nu vanuit dat de kosten tot ruim 10.000 euro de pan uit reizen?! Moet je dan maar besluiten om paardlief in te laten slapen omdat de kosten onvoorzien erg hoog worden en je dit niet kan betalen? Ondanks dat paardlief nog wel 30 jaar kan leven als hij wél geholpen wordt?
Ik vind jou denkwijze echt heel erg krom... vragen staat vrij en je bent niks verplicht. Dan erbij zal TS het als er geen donaties binnen komen ook zelf moeten regelen en ik denk dat ze daar heus wel ovet nagedacht heeft en dat ze dan een regeling kan krijgen ofzo.

Bij de meeste da's kan je misschien als het echt niet anders kan, en met zulke bedragen op afbetaling betalen?
En ja veel mensen kiezen voor inslapen als ze het niet meer kunnen bekostigen. Hoeveel mensen gaan geen koliek operatie aan vanwege de kosten?
Ik vind gewoon dat ts zelf kiest door te gaan ( en daar heb ik echt wel respect voor hoor ) maar dan kies je dus ook zelf voor de kosten.