[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:18

Ik had het bij Fik nooit gezien , die vochtophopingen op het hoofd [en dan heb ik het niet over de kuiltjes boven de ogen].
Fik kreeg het na een ophoogbeurt van de prascend , iom de arts heb ik toen de prascend weer gehalveerd.
Ook om dat zijn gedrag echt onuitstaanbaar was op dat moment , en we niet zeker wisten of hij misschien last had van het vocht.[dat was mijn gedachtegang , druk in het hoofd door vocht , hoofdpijn zeg maar , en daardoor dat gedrag]

Superroos , wat fijn dat de dierenarts even flink de tijd heeft genomen. Dat zal je een goed gevoel geven neem ik aan.
En nu duimen dat het beter gaat!!!
En vervolgens Chris...sneu hoor , wat een ellende!
Misschien dat Chris ook wel baad heeft bij een jachtmodelletje?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:24

Marjo89 schreef:
ohjajoh6 schreef:
Nou zeg Marjo89...
Ik ken het hele merk niet en zo zullen er vast meer zijn, buiten het feit dat soms vragen nu eenmaal niet opgemerkt worden, omdat er bv ernstigere zaken aan de hand zijn op zon moment; geld voor ons allemaal hoor...

Nou weet niet of het je opvalt.
Maar er worden hier meer vragen gesteld, en sommige worden compleet overgeslagen alsof ze lucht zijn.

Om terug te komen op metazoa,
ik voer het wel. En ik ken nog meer mensen ook met paarden zonder cushing, en paarden doen het er erg goed op.
Het suiker gehalte vind ik wel meevallen in het gebruik, ik voer 150 tot 200 gram per dag.

Hier wordt niet bewust een vraag overgeslagen alsof het lucht is.

Ik voer het niet , teveel ijzer.

SuperRoos

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:42

Cris is een paard dat het snel koud heeft en snel staat te trillen, durven we dus even nog niet aan.. Misschien eerst klein baantje onder de hals, we kijken even..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:39

Quote van Fargo

<<<<<<<Link naar dit bericht Geplaatst: 09 okt 2013 13:21

Focussed schreef:

Zoiets?
[ Afbeelding ]

Deze is misschien nog fijn voor de vraag van Caballos over wat normaal is en wat niet

>> belangrijk schema voor volgend topic?>>>>

Essie is het mogelijk om ook dit schemaatje nog op te nemen?
Super dank voor het toevoegen van de andere in de OP. Kun je hem zo terugvinden, hij komt uit de andere cushing topic maar kan daar niet meer quoten.. als je zoekt op belangrijk schema in oude topic dan vind je hem wel met de link naar het plaatje??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:40

Marjo89 schreef:
Moonlight17 schreef:
Voert er iemand van jullie met het merk Metazoa????

hopen dat jij wel antwoord krijgt.
Ik heb het ook al eerder gevraagd. :brr:

Mijn pony krijgt dit wel, al sinds 5,5 maand ongeveer. (vanwege de eczeem ben ik hiermee begonnen)
Is nog niet getest op cushing, maar is waarschijnlijk zo goed als zeker dat ze het heeft.
Voer hier ook gewoon mee door. Het is een fijn product.

Tja als iemand het niet kent, dan kan ie er ook niets zinnigs over zeggen.. dus dan krijg je weinig reactie. Ik ken het niet en heb het ook niet aan onze Willy gevoerd.

Soms gaat het topic ook zo hard dat vragen even over het hoofd worden gezien, dus gewoon nog een poging wagen dan. :j
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-12-13 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:42

Jessix schreef:
En mijne had juist weer helemaal geen opgezet hoofd, maar juist heel scherp gelijnd (kaak en neusbeen). Ook geen bolling boven de ogen, maar de normale diepe kuilen die horen bij een paard van zijn leeftijd.

Zijn vacht is nu wel heel goed. Wat langer dan zomers, maar veel dunner en toch nog lekker luchtig. (minder dicht)

Dit is inderdaad wat je zou verwachten, dat hele dichte gaat er af en het blijft wat langer maar wordt weer oude structuur van vroeger. *\o/* *\o/*

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:58

Ik heb de afbeelding even naar dit topic gehaald zodat het voor Essie makkelijker is om het in de OP te zetten (ik kan dat ook doen, maar dat mag denk ik niet)

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:04

Super Douraque!!! Is toch fijn om erbij te hebben en dan is Focussed haar speurwerk niet verloren!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:15

Ik vind het ook zeer handig en interessant. Vooral hoe de ontwikkeling zich doet over de maanden cq tijden op een dag.

Hier gaat alles nog goed, paard is nog steeds super hyper en verliest veel haar momenteel. Mok krijg ik steeds beter onder controle, been is nog wel dik als ik aankom maar wordt dun met lopen. Maar de nekharen, waar geen deken zit, staan hier ook rechtovereind.

SuperRoos: ik hoop echt dat er een (verdere) verbetering optreed voor je paard.

Moonlight: ik heb nog nooit van het merk gehoord, dus kan er ook geen commentaar cq ervaringen mee delen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:19

Het gaat dus de goede kant op Douraque!
Ja, de haren staan rechtop hè? Beetje teddybeer-achtig vond ik het altijd.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:20

Nou vandaag met Moonlight maar begonnen met 1/4 pil. Moet in de toekomst 1/2 pil gaan voeren. Dus we gaan afwachten of het gaat verbeteren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:26

Ja, rustig aan Moonlight. Ga je, als je niets merkt aan haar, over een dag of 4-5 naar een halfje.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:27

IMJ schreef:

Iedereen noemde Willy ook grote teddybeer toen hij de eerste winters al wolliger en wolliger werd en het was een koffievos die door de cushings beetje oranjiger werd dus ook echt een teddybeer kleur!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:29

IMJ schreef:

Gelukkig wel, al wordt ik soms wel moedeloos van het dikke been. En het is precies dat mok been. Gelukkig wordt het dunner naarmate we lopen

Inderdaad teddy, veel mensen vinden mijn paard ook nu een teddey beer. Maar op zijn lijf is hij goed aan het verharen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:31

Dan misschien 'snachts een stalbandage omdoen, dat werd ons ook aangeraden, been blijft mooi droog en wordt dan niet dikker. Het helpt echt. En misschien zowiezo een keer een nachtje toch aan de animalintex zetten, dat scheelt vaak ook onwijs met dikke benen. Echt doen hoor! Of in ieder geval de stalbandage, geeft ook verlichting!

En wassen met badedas classic, dan 10 minuten in laten trekken en heel goed uitspoelen. Badedas bevat wilde kastanje, heel goed voor de doorbloeding ook voor mensen met aderverkalking en spataderen. Je ziet het been echt dunner worden!!! En het is heel zacht voor de huid en been wordt super ontsmet want het is sterk antibacterieel!!
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-12-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:32

fargo schreef:
IMJ schreef:

Iedereen noemde Willy ook grote teddybeer toen hij de eerste winters al wolliger en wolliger werd en het was een koffievos die door de cushings beetje oranjiger werd dus ook echt een teddybeer kleur!

Nee ;( hoop dat mijn koffievos wel koffievos in de zomer blijf :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:33

Nu wil ik niet vervelend zijn hoor dames; maar zomaar dingen in de OP laten plaatsen, kan en mag helemaal niet zonder toestemming van TS en in dit geval focussed, die het heeft gemaakt. Nu ben ik, de TS in deze wel al zo bijdehand geweest om toestemming te vragen aan focussed en ook gekregen, maar zou het graag in het vervolg op de reguliere manier zien gebeuren, voordat ik als TS zijnde gedonder krijg met eventueel plaatsen zonder toestemming...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:33

Hier dus ook, knuffel paard, teddy beer! <3 Och, en glukkig vond hij poetsen echt heerlijk, uren tutten kon hij..
Mijn stalgenootjes vonden het altijd leuk om te helpen met poesten als hij begon te ruien. Dan hadden ze tenminste eer van hun werk. Op sommige dagen was het dan net of er een dood beest in de hoek van de poetsplaats lag, zo veel haar kon je bij elkaar vegen.. :D
Tja.. dat mis ik eigenlijk wel nu ik er zo over nadenk..

Denk dat het meevalt Ohjajoh, omdat een mod het doet :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:35

ohjajoh6 schreef:
Nu wil ik niet vervelend zijn hoor dames; maar zomaar dingen in de OP laten plaatsen, kan en mag helemaal niet zonder toestemming van TS en in dit geval focussed, die het heeft gemaakt. Nu ben ik, de TS in deze wel al zo bijdehand geweest om toestemming te vragen aan focussed en ook gekregen, maar zou het graag in het vervolg op de reguliere manier zien gebeuren, voordat ik als TS zijnde gedonder krijg met eventueel plaatsen zonder toestemming...

Schat die toestemming was er al in het vorige topic want toen zijn deze dingen al geciteerd en klaar gezet voor dit nieuwe topic. Met de opmerking erbij belangrijk schema voor nieuwe topic.

En jij hebt indertijd ook helemaal niets gevraagd over het maken van een nieuw topic en het gewoon gedaan, PRIMA, heel fijn waarvoor dank, maar ga niet een beetje bij de hand lopen doen.
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-12-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:38

Niemand voegt wat toe aan de OP, dat kan enkel gebeuren door een mod. En aangezien Essie dat kan is zij de persoon die dit mag doen.

Daarnaast kopieer ik een schema uit het vorige topic en plaats deze in het topic. Dus waar plaatsen wij iets zonder toestemming aangezien elkaar quoten gewoon is toegestaan?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:41

Pony hier heeft ook opgezwollen hoofd. Om de oren heen zeg maar. En een lekker vachtje.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:45

Hmm opgezwollen hoofd heb ik eerlijk gezegd nooit naar gekeken. Ik ga vanavond eens kijken of ik verschil zie met enkel jaren geleden qua foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:46

Zeg schat... ho nu even, ik heb het idd gedaan, omdat jullie er alleen maar ruzie over konden maken. Heeft niets met bijdehand doen te maken, maar simpelweg het gezever voor zijn...
Ik heb het toch ook niet over quoten douraque, en ik ben juist iemand die graag aanvullingen in de OP zou zien, maar wel met uitdrukkelijke toestemming van de schrijver van de aanvulling. Lijkt mij gewoon wel zo netjes...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:49

T.a.v. de aanvulling hadden we die toestemming al in het vorige topic gevraagd, zie het bericht in het vorige topic mbt het schema

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:54

ohjajoh6 schreef:
Zeg schat... ho nu even, ik heb het idd gedaan, omdat jullie er alleen maar ruzie over konden maken. Heeft niets met bijdehand doen te maken, maar simpelweg het gezever voor zijn...
Ik heb het toch ook niet over quoten douraque, en ik ben juist iemand die graag aanvullingen in de OP zou zien, maar wel met uitdrukkelijke toestemming van de schrijver van de aanvulling. Lijkt mij gewoon wel zo netjes...

De schrijver is ook Focussed niet, ze heeft het simpel op het internet gevonden ..