'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:04

Ben ook erg benieuwd.

Misschien kan ts wel niet reageren ivm problemen met de vorige behandelaar van Cassis, dit is wel speculatie....sorry

horses_m

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:08

Net nog online geweest... Begin me nu wel zorgen te maken over Cassis en Fay...

Hopelijk geld er weer geen nieuws is goed nieuws..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:09

Ik begin me nu ook wel ongerust te maken, met name over Cassis, die was er dan ook zo erg aan toe, dat ik me afvraag of TS het zelf allemaal (en alle verwachtingen na het succes met Faytje) nog heeft kunnen bolwerken.
We kunnen alleen maar afwachten, en hopen!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:24

Nog steeds geen nieuws..... Hoe is het met beide patiënten ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:27

Misschien dat de hoefsmid druk achter de TS heeft gezet om niet te reageren? Ik weet het ook niet. Ik had de TS een PB gestuurd maar ook daar heb ik tot op heden geen reactie op ontvangen. Is overigens wel gelezen door de TS. Ik hoop dat alles oké is met de paarden en TS zelf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:30

Misschien wil ze gewoon even wat rust.. vorige keer heeft ze er ook bewust voor gekozen om het hier even met rust te laten.
Ze zal vast met nieuws komen als dat er is..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

Ja denk ik ook er is zoveel gaande geweest de afgelopen tijd in ts der leven misschien dat ze ff de tijd neemt om alles te verwerken en dan vanzelf zich weer meld als ze daar aan toe is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:44

wie weet heeft ze een forumverbod gekregen van de fameuze broers?(lol)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:52

ik denk eerder dat het aan het seizoen licht .
ze heeft veel om handen nu en ik kan me goed voorstellen dat ze nu even geen zin heeft in alle problemen.

we kunnen alleen hopen dat het goed gaat .
en TS heel veel sterkte wijsheid en kracht toewensen :(:)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 11:03

Hallo allemaal :)
Super lief dat jullie aan ons denken :j

Hier is het inderdaad nogal druk geweest, mijn zoon heeft zijn pols op school gebroken, maar hij zit in Gent op school dus paar keer naar Gent naar het ziekenhuis gemoeten.
Daarbij zijn beide kinderen schoolverlaters dit jaar dus stilletjes aan aan het rondkijken naar de grote stap naar het secundaire.

De paarden gaan op zich heel goed, zeker Faytje, die is gezond, vrolijk en groeit maar door.
Dat groepje staat ook erg lekker samen nu .

Cassis is een ander geval, hoefsmeden vinden nog een groter probleem.
De meneer die we gecontacteerd hadden is niks geworden, hij is langs komen kijken maar heel zijn houding was zo onprettig dat we het niet zagen zitten met hem.
Dus nu verder kijken, echt al veel hoefsmeden gebeld, te pakken krijgen van een hoefsmid is sowieso al erg moeilijk..
De ijzers hebben we er zelf afgehaald van de week, dat beest had zoveel pijn eraan, nu loopt hij buiten met de veulens en ons oude merrietje en dit gaat super, man wat voelen we ons nog alleen maar schuldiger dat we hem op stalrust hebben gezet.
Hij is zo vrolijk nu, zo lief.
Maar we zijn er nog niet, hij loopt niet goed nog, is s'avonds ook echt moe en blij op stal te staan.

Nu zijn we alleen aan het twijfelen, al onze paarden worden traditioneel bekapt, maar zou voor Cassis natuurlijk bekappen niet iets zijn?
Ijzers kan hij echt voorlopig niet op, zijn wand is te kort ervoor en als we weer met een pad werkens is de druk te hoog op de zool.
En dan nog steeds de overweging in je hoofd, is hij wel te redden, en willen we het niet te graag..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:12

Bizar.. Dat het zo moeilijk is een hoefsmid te vinden..
Ik hoop toch snel dat de oplossing komt, cassis heeft denk ik intensief en vaak contact met de hoefsmid nodig. Je hebt ook plakijzers/hoefkit. Evt een oplossing ipv ijzeren ijzers.

Ik hoop dat de bokkers mét kennis van goede hoefsmeden dat hier (nog steeds) gaan melden.

Nog steeds te gek voor woorden van de gebroeders nassau..

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:43

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:47

@ Inge: wat vervelend dat het zo lastig is een smid te vinden.
Natuurlijk bekappen is wellicht een optie, alleen zijn veel smeden en aanhangers naar mijn mening erg rigide in hun zienswijze.
Mijn ervaring is dat de bekappers elke paardenvoet in dezelfde vorm willen gieten en te sterk anti-ijzer zijn.
Daarnaast zit er veel kaf tussen het koren.

Natural Balance bekappers/smeden zijn misschien een idee?
Die kijken toch wat breder en beslaan wel indien nodig.
Zelf ken ik alleen Raymond Kramer van "deze club" (is wel al weer een aantal jaartjes geleden :) ): een zeer geduldig en vakkundig man. Daarbij ook sympathiek, legt graag uit waar ie mee bezig is en waarom, maar ik weet niet of hij naar jou kan/wil komen (werkregio is eigenlijk gelderland/overijssel).

Hier een link over het verschil tussen Natural Balance en natuurlijk bekappen:
http://www.filipa.nl/home/index.php?option=com_content&view=article&id=183&Itemid=122
En de website van de vereniging http://nvnbh.nl/home/.
Hier staan de gegevens van Raymond ook op, mocht je die een belletje willen doen.

Heel veel succes en ik hoop echt dat Cassis een succesverhaal gaat worden, net als Faytje!
Ik duim voor jullie...

Edit: ik zie net Marco Krul genoemd: heb ik ook veel positiefs over gehoord (maar geen ervaring mee).

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:01

Begrijpelijk dat alle aandacht uitgaat naar Cassis !

Maar eehhhh hoe is het nu met je zoon ?
Een pols breken kan ook behoorlijk pijnlijk zijn !

Wens hem maar veel beterschap Y;(

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:05

Misschien is dit al een keer geopperd en heb ik er overheen gelezen, maar zijn hoefschoenen misschien een optie?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:06

jirina schreef:
Ah..
neem contact met Marco Krul
http://www.marcokrul.nl/page8.html
die kan je zeker met een advies helpen

Dan loop je de kans dat ie opeens niet meer verschijnt…lijkt me ook niet handig.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:09

En deze smid (is trouwens ook nog lang een actief bokker geweest ;-) ) ?
Ik weet niet of hij je kan helpen, maar wie weet kan hij je een geschikte collega aanwijzen ?!

Rijksgediplomeerd Hoefsmid: Dolf Bergwerff
De Villeneuvestraat 8
3053 ZV Rotterdam

T: klik voor telefoonnummer
M: 06 - 22355139

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:25

Marco krul hebben wij ook goede ervaringen mee. Kundige hoefsmid.
Ik zat ook te denken, hoefschoenen al geprobeerd?

USKYLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:59

Ik zag dat je op paardnatuurlijk een berichtje geplaatst had. Met adviezen van de leden daar heb ik mijn zwaar hoef bevangen shet er weer bovenop gekregen. Misschien is het een goed idee als je in dat topic even doorgaat over Cassis, wie weet wat er uit komt. Zij kennen ook goede vakmensen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:24

Fijn, weer een update.

Ik hoop dat zoonlief z´n pols voorspoedig geneest. Over Faytje goed nieuws en Cassis blijft een zorgenkind.

Wat Cassis betreft heb ik er alle vertrouwen in dat je ook voor dit paard de juiste beslissingen neemt. Misschien is dat nog een poosje zoeken naar een goede smid en komt hij er met diens hulp weer bovenop, misschien is het hem alleen gegund nog een poosje lekker rond te struinen met je oude merrie en de veulens en zich nog een poosje paard te kunnen voelen. Ik weet het niet want ik heb Cassis nooit gezien. Jij weet het wel en zoals ik je heb leren kennen in dit topic kijk je goed naar het paard en zijn behoeften.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:19

Oefty, daar ben je weer ! :D
Fijn te lezen dat Fay het super doet ! Maar wat jammer van die nieuwe hoefsmid...wat is dat toch met de arrogantie onder de smeden tegenwoordig ? _-:( Groot gelijk dat je er niet mee verdergaat als het niet goed voelt !
Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen, maar kan je hem voor nu niet even zo een tijdje laten rondstruinen...de hoeven zijn in elk geval recentelijk bekapt, de bodem is (nog) niet hard, het hoefmechanisme kan werken want hij beweegt vermoed ik en hij voelt zich happy tussen zijn kudde...
Eventueel aan je eigen smid vragen dat ie de foto's met jou bekijkt en hem, moest het nodig blijken, een breakover ijzer geven met leder ertussen...dit is schokdempend op de hoornwand en er kan nooit druk op de zool komen doordat het leder de hoef afsluit...De merrie hier is een paar keer na de acute fase beslagen met een plastiek plaatje tussen ijzer en zool...gaf hetzelfde effect ( en een supergoed effect ! ) maar leder is beter voor de hoef...mijn smid had op dat moment geen lederstukjes bij, vandaar dus de plastiek :)
Natuurlijk bekappen...mmmm...ik zou er in dit geval niet voor gaan...maar goed, ieder zijn mening en die respecteer ik ook hoor !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:14

loopt Cassis beter zonder ijzers?Daar snap ik helemaal niets van...Fijn dat die kleine goed gaat!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:51

Ja Geerke, ik ken dat snappen ! :D Kijk even enkele pagina's terug naar de foto's van zijn beslag...die pad/gel dat in die hoef gespoten is, drukt continu op die zool en dat kunnen sommigen nu net niet hebben. Heb het hier gehad met de merrie, toen ze weer normaal beslagen werd, moest ik de eerste maanden ook altijd haar hoeven uitkrabben omdat alleen de druk van '' aangestampte '' aarde al teveel was om goed rad te lopen...Is er ondertussen ook helemaal uitgegroeid, geeft de burger weer moed he !

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:15

hier een aantal hele goede ervaringen met natuurlijk bekappen,
Diverse hoefproblemen prima op kunnen lossen.

En Marco Krul een prima vent weet absoluut waar hij het over heeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:27

Koen Theys is ook zeker iemand die je kunt contacteren.