Ik bedoelde idd de uitslag van de cushing Sandra.. Want alle andere uitslagen waren toch goed?! Desert is gewoon een heel bijzonder paardje.... En ik hoop nog heel lang topics over haar te kunnen lezen (en hopelijk haar ook nog eens in het echt te zien!)
fargo
Geplaatst: 13-12-13 12:51
Dus nu weer even wachten op de uitslag, dat dacht ik al, bij sommige da's duurt het zelfs een week. Zet je de waarde van de ACTH in het topic of stuur je ze me? Dan kan ik nog even meedenken..
Ja voorlopig zal ze nog wel even ups en downs hebben helaas. Als het wel cushing is, dan zou ze met medicatie zeker moeten kunnen verbeteren! Hoe oud is Desert nu?
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 00:22
MarKiJen,je weet dat je welkom bent Ja de rest was goed behalve ontsteking en leverwaardes,maar dat was te verklaren en d einternist bleef haar calcium en totaal eiwit te hoog vinden,nog net binnen de waarden,maar dat duidt in zijn ogen op iets chronisch.... We wachten af...
fargo,ik wil de waardes hier best neerzetten,maar ik zal ze zeker gelijk aan je sturen,want mij zegt het niets vrees ik.Dus meepuzzelen heel graag... Desert is 16 jaar
Maar goed wat er ook uit komt,ze is vorig jaar natuurlijk positief getest voor AIHA,zelfs dubbel positief als 1 van de eerste in Nederland en nu negatief.....dus ik kijk nergens meer van op......
MarKiJen
Geplaatst: 15-12-13 15:11
Hoe is het nou met Desert Sandra?
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:26
Nog geen verbetering helaas,maar ook geen verslechtering...ik ben benieuwd naar de uitslag van test...
Ik laat haar in haar waarde,wilt ze op stal blijven mag dat en zet ik er 1 naast haar,dat heeft ze nu paar keer smorgens gehad,maar wilde dan s middags wel graag paar uur naar buiten en soms is ze even buiten en gaat dan voor stal staan,...en wil dan weer naar binnen(bijzonder voor 1 die graag buiten is)ik vind het prima.Vandaag wilde ze naar buiten en niet naar binnen pas met de rest...ik probeer niet voor haar te denken en dan gaat het goed...hoop ik
Ik ben gewoon trots op onze kudde,ze behandelen haar met zoveel respect en weten volgens mij dat ze niet in orde is...zo waakt Peppertje(die ze overigens niet kan uitstaan) over haar en ze schermen haar af tegen de spelende jeugd,zo ook Blonde die zelfs haar eigen kind weg jaagt als Desert even ligt of rolt...zo bijzonder en ik was zo bang dat ze om haar plaats gingen knokken,integendeel......
Soms gaan hele verdrietige momenten gepaard met mooi dingen. Lijkt me ondanks alles prachtig om te zien hoe de kudde haar respecteert. En Pepper, ik had niks anders van die goedzak verwacht!!!
San je kunt trots zijn op Desert, heeft zij er niet een groot deel aan dat de kudde is zoals ie is En je kunt trots zijn op jezelf, want jouw rol zal niet veel minder zijn
MarKiJen
Geplaatst: 15-12-13 22:34
Wow... Mag je zeker trots op zijn zeg!! Wat heb je toch een super paardjes! Gelukkig dat er geen verslechtering is... Hoop dat er verbetering gaat komen...! Denk dat je er goed aan doet door te kijken wat ze zelf aangeeft... Dikke knuffel voor haar en jou!
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 23:09
Vandaag de uitslag binnen,waardes zijn goed,dus geen cushing.... Eerst even slikken,want dan had ik wel zekerheid/duidelijkheid,hoe stom het ook klinkt,soms weet je niet meer waar je blij mee moet zijn
Maar dit betekent gewoon dat we er weer bovenop gaan krijgen...gister met Rene overlegd dat als ze niet opknapt we haar dit niet aan gaan doen, dus terug naar gevoel en weer heksje spelen met mijn poeders en of jullie het geloven of niet,ze was vandaag stuk beter,ze lag wel toen ik kwam,maar heel de dag buiten en loopt wel nog moeilijk maar voor t eerst rap en overal heen,en stuk vrolijker en heel de kudde moest verplicht kroelen en ze heeft geloof ik wat ontstekingen doorgegeven aan t vrouwtje,die zit vanaf gisteravond ineens met dikke teen en erna voet,zonder reden Maar ja gedeelde smart is halve ,hopelijk blijft ze zo doorgaan
Fijn San geen cushing En ik blijf duimen dat het goed blijft gaan met desert
timokyana
Geplaatst: 16-12-13 23:41
ik juich stilletje mee
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 00:01
Dank jullie wel...
Ik zie gewoon zelf verschil vandaag,nu nog op cam,ze staat er weer,ook al is ze er nog niet,ik hoop zo dat we haar er door gaan krijgen,en als ze deze ronde haalt,heeft mijn da een grote bos bloemen verdiend,zij haalde me over om verder te gaan.....
timokyana,jouw topic ligt stil,maar ben benieuwd hoe het het met Kyana gaat?
@sandra, pieken en dalen, maar gelukkig niet zo diep als ze waren Het is te doen. kijken met de dag. Verder aan het tobben met een raadsel bij een andere merrie, maar goed hopelijk komt dat ook weer helemaal goed. Lief dat je het vraagt
Hoi San, ik lees regelmatig mee, reageer alleen niet altijd. Zit nu met kippenvel alles te lezen, wat maken jullie het weer spannend! Maar San, ik ken je natuurlijk totaal niet, maar vanaf het begin van het topic is er al zo vaak bewezen dat jullie een 2-eenheid zijn. Dus blijf vooral je gevoel en Desert volgen..... Ik wens je alle wijsheid (hihi) zover dat mogelijk is met zelf denkende Desert. Als het genoeg is zal Desert je het op zeker aangeven, daar twijfel ik geen moment aan. Dikke knuf en pas tussendoor ook een beetje op jezelf!
Poe, fijn geen cushing! Sja, waar moet je soms blij mee zijn, ook geen idee soms, je bent blij dat ze 't ene niet heeft, maar wat heeft ze dan weer wel.......... je zou er soms bijna van doordraaien Fijn dat ze iig nu weer wat beter is! Ben benieuwd wie jij hebt als DA!
Argi (mijn bontje poownie) heeft cushing.
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:29
Duurde even met mijn reactie,maar dat heb je als je dubbele salto wilt doen in de keuken...bont en blauw en kon even niet typen,maar mijn glas was nog heel
Update Desert,iedere dag een stukje vooruit,ik zie weer twinkels in haar ogen,ze loopt nog niet rad,maar wel steeds meer en makkelijker,ze kan het zelf allemaal regelen,ze kan weer slettebetten bij Wynn en vandaag na t rollen weer een voorzichtig bokje,paar scheten en paar passen in draf...... Ik kijk zelf weer iedere dag wat ik geef als heksenvrouwtje qua poeders en haar pijnstilling is gehalveerd nu....voorzichtig aan ga ik weer moed krijgen.....
Caballos,ik heb voor de paarden thuis Het Overbosch(t meeste Maartje en soms Machteld) toppers!!! en Gerard de Snaaijer soms als invaller...(meestal s nachts,die ziet me op mijn best,hahahaha) en internist voor Desert in Utrecht (Mathijs Theelen) en voor Wynn toen koliekoperatie in Visdonk Rosendaal Ik ben over iedereen zeer te spreken Mag ook wel eens gezegd worden
xjessie74 helemaal goed,ik hoor het wel wanneer je wilt....
Loes,jij whappt bijna iedere dag en steekt kaarsjes aan,dus je doet al zoveel meeleven
esje01 ja idd spiegeltje spiegeltje....en wat zou ik zonder die spiegel moeten......ik ben zo dom heb nog teveel te leren Maar sta er open voor..dus er is nog hoop
smileydees dank je wel
Just_Sanne ook bedankt voor je lieve pb en meedenken...
oedsje en Ymor,jullie ook bedankt voor alle steun hier en anders....toppers!
timokyana ook jij komt er wel,je hebt er zoveel voor over en succes met je andere merrie,..pfft 2 puzzels,ik sta niet graag in je schoenen...Ik leef mee
Zo ben ik bij????En voor iedereen die ik vergeten ben.....dank jullie wel,hartverwarmend hoe iedereen meeleeft....en dat op bokt
ik heb zojuist alle berichten van Sandra van de afgelopen anderhalf jaar gelezen, jeetje wat een verhaal zeg, diep respect dat je al die tijd door bent gegaan! En wat een bijzonder beestje is Desert, heel mooi om al je ervaringen te lezen. Vanaf nu volg ik ook!