Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Ik heb ook een vraagje! Zijn er hier ook mensen met een paard wat overgevoelig reageert op wol?? Ik dacht, misschien ligt het aan de supergevoelige eczeem-huid?
sjojo schreef:@ yvonnedv : tektonic heb ik bij mijn Da nagevraagd maar hij raad het me ten sterkste af. Het is een pour on die voor runderen gebruikt wordt. De reden waarom je het beter niet op een paard smeert is omdat een paard een veeel dunnere huid heeft dan een rund en door het product er een serieuze reactie kan optreden. Hij heeft zo al paarden gezien die van de ene op de andere moment er gigantisch op reageerden en hun rug plekken vertoonde met ernstige wondes. Hij heeft me het dus afgeraden.
lataar schreef:hallo
als het veel regent, wat doen jullie dan eigenlijk? drogen paarden dan net zo snel met deken op als zonder deken? op doen jullie er echt een regendeken overheen?
Sushilla88 schreef:Nee, ze draagt inderdaad geen eczeemdeken. Om de een of andere reden worden de dekens finaal gesloopt... Daarnaast heb ik liever dat ze gewoon in het zonnetje kan lopen.
Ik had de eczeem met TKC onder controle, maar wil dus eigenlijk iets anders waardoor ze wel goed daarna in de zon kunnen lopen zonder kans op brandwonden.
Anniick schreef:Ik heb hem dat nog nooit zien doen, hij heeft namelijk een hele lichte vorm van zomerexceem en met de deken op nagenoeg geen jeuk. (begin bijna te twijfelen of hij nog wel ZE heeft, hihi)
Volgens mij schuurt hij dus verder nooit. toch bedankt!
ellepel schreef:nou,ik ben wat aan het uitzoeken omtrent de vitamine voorziening en wat terkot in zout komt toch best wel vaak voor
vandaar dus advies om dat goed in de gaten te houden,maar dat doe je dus al
kim1207 schreef:weer even een tijdje uit t topic geweest, heb vandaag de deken opgedaan, ik redde het met spmeren van de derfen, maar ze had nu toch geschuurd helaas. Ze is wel mooi afgevallen. Is het nog wat om gluco balance te voeren?> hebben jullie daar resultaten mee behaald? mijn andere merrie krijgt het nu omdat ze tekenen van insuline resistentie begon te vertonen (Waarschijnlijk ten gevolgen van schimmel in haar lichaam)