Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:02

ja... helaas veel te vaak Utrecht van binnen gezien :+
Maargoed... wie kan er zeggen dat zijn paard een meervoudige darmperforatie en retentiemaag heeft overleefd? :P Dus ik neem de ritjes maar voor lief.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:18

Wat was die wonde en die bobbels allemaal bij United?
Wat ziet hij er super uit nu!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:45

wonden waren afgestorven huid door de zware bloedvergiftiging... z'n hoeven zagen er nog erger uit :')
De bulten was een allergische reactie, maar dat heeft hij wel vaker in augustus, alleen kon hij toen geen middeltjes aan die dat tegen werkten :(:)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:06

Casu heeft sinds enkele dagen weer van die natte scheten. In mijn hoofd ligt ze dan al bijna terug op de operatietafel...
Ik geef nu een kuur Equifap bij, dat kreeg ze ook mee na haar kliniekopname. Daarna nog een kuur psyllium erachteraan, hopelijk is het dag voorbij. Overigens ziet ze er nog wel altijd goed uit, gedraagt zich zoals anders en loopt ze goed!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 18:34

Yellomofoon schreef:
Casu heeft sinds enkele dagen weer van die natte scheten. In mijn hoofd ligt ze dan al bijna terug op de operatietafel...
Ik geef nu een kuur Equifap bij, dat kreeg ze ook mee na haar kliniekopname. Daarna nog een kuur psyllium erachteraan, hopelijk is het dag voorbij. Overigens ziet ze er nog wel altijd goed uit, gedraagt zich zoals anders en loopt ze goed!

He bah dat klinkt niet fijn, maar hoeft nog niet zoveel te betekenen? Wat is equifab precies? Krijgt Casu ook probiotica oid om de flora en fauna in de darmen te ondersteunen? Dat krijgt whizz nog steeds en daad doet hij het heel fijn op, zijn mest ziet er altijd super uit en het zijn nog steeds veel grotere hopen dan hij eerder ooit produceerde ;-) Sterkte in ieder geval, nooit leuk als je paard van slag lijkt!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:49

Dat zijn probiotica, ik moest ze om het half jaar ongeveer herhalen. Overigens krijgt ze elke dag maagcompositum. Maar die pro bio forte vind ik niet meer?? Sinds ze die equifap bijkrijgt is haar mest wel platter, maar liever iets te plat dan iets te hard, toch? :)

En ze lijkt niet van slag hoor, maar ik wil gewoon alles "normaal" hebben, geen gekke dingen meer :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 23:39

De Pro bio forte van de Groene Os is inderdaad uit de handel. Maar het exacte product wordt door de "mensenfirma' van de Groene os gewoon gemaakt, verkocht en verstuurd. Dus ik bestel het bij deze firma onder de mensennaam en krijg het netjes opgestuurd. Kan de informatie je wel via PB toesturen.. De mest van whizz is eigenlijk nooit plat. Te hard is inderdaad ook niet goed.. Daarvoor krijgt hij in zijn avondmueslie een flinke scheut zonnebloemolie en dan het schepje probio forte daar boven op ;-)
gelukkig voelt ze zich verder goed. Normaal is fijn :j :j

Whizz voelt zich goed, vanavond tijdens het longeren heeft ie spontaan na 10 rondjes draven om conditie verder uit te bouwen er toch zo'n 20 rondjes gallop achteraan geplakt en daarna nog wat draf. DAT geeft de burger moed *\o/* *\o/* *\o/*

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:25

Fargo, zou je mij ook willen laten weten onder welke naam ik het nu kan bestellen? Ik had deze namelijk ook en die is nu bijna op. En fijn dat alles goed gaat met whizz!

Yellomofoon, altijd vervelend als er iets anders is bij je paard dan normaal. Maak je je sinds de operatie ook meer/sneller zorgen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:31

Heb jullie allebei even een PB met de gegevens gestuurd. Ben er nog steeds heel tevreden over!

Geef overigens nu al een tijdje PAVO bij voor de spierpijn die whizz aan zijn buik had bij het opbouwen, dat lijkt echt super te werken voor hem.
http://www.pavo.nl/producten/supplementen/pavo+eplus
Het litteken is nu echt bijna niet meer te zien.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:55

Van die pavo e-plus geven wij inderdaad ook regelmatig een kuur!
En bedankt voor de pb :)

Ik maak me uiteraard sneller zorgen sinds de operatie, ik had altijd het gedacht dat dat mij nooit zou overkomen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:00

Dat blijf je nog heel lang houden... 2009 is toch wel een tijd geleden, maar door de vele bezoekjes daarna naar Utrecht krijg ik nog steeds hartkloppingen als ik door iemand van stal wordt gebeld.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:26

c_alsemgeest schreef:
Dat blijf je nog heel lang houden... 2009 is toch wel een tijd geleden, maar door de vele bezoekjes daarna naar Utrecht krijg ik nog steeds hartkloppingen als ik door iemand van stal wordt gebeld.

Of onverwachte sms-jes of belletjes op rare tijdstippen dan denk je toch - wie is het, het gaat toch niet over de paarden of over whizzemans??

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:27

Ik ben aan het twijfelen om de psyllium te geven. Naar het schijnt moet dit in overleg met de dierenarts gebeuren (omdat ze drachtig is). Casu heeft ook geen zand in haar mest, en sinds de equifap kuur laat ze geen natte scheten meer. Zou het nog wel nodig zijn dan?
Als ik het nat voer at ze het trouwens ook niet op...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 23:58

Yellomofoon schreef:
Ik ben aan het twijfelen om de psyllium te geven. Naar het schijnt moet dit in overleg met de dierenarts gebeuren (omdat ze drachtig is). Casu heeft ook geen zand in haar mest, en sinds de equifap kuur laat ze geen natte scheten meer. Zou het nog wel nodig zijn dan?
Als ik het nat voer at ze het trouwens ook niet op...

Als ze verder geen problemen laat zien? Anders evt een belletje met je DA wat zij aanraden en slim vinden?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 11:04

[MD] quadrisol en paard met gevoelig maag darmkanaal
Nou wij hebben vorige week ook weer wat beleefd %) %) . Maar gelukkig zijn we er weer heelhuids doorheen gekomen. Gisteren lekker in de wei gereden en wat drafwerk meegepakt en dat deed ie met veel motivatie, dus daar ben ik blij mee. Nu weer lekker verder met uitbouwen. Maar wat kun je je toch zorgen maken en wat was hij gloeiend heet.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:33

Ai :( hoop dat hij er helemaal terug door is!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:06

fargo,ik ga even lezen...
iig dikke :(:)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:53

Wat fijn dat er in dit topic al lang niet meer gereageerd is.
Betekend dat alles oké is?

Binnen exact 20 dagen is het een jaar geleden dat Casu onder het mes ging...
Ze is ook helemaal van de diarree af, heeft toch wel een dikke maand geduurd, de veearts zei dat het de combinatie was van raar weer en de dracht.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:04

Ja zat ik ook net te bedenken,heel goed teken +:)+ anders weten we als eerste dit topic te vinden voor steun als er een terugslag is.... ;)

dus over 20 dagen hebben we ook een *\o/* Casu moment hier?Ik vond het zo'n mijlpaal bij Wynn....

En toch als ik een paard nu zie liggen of rollen van mezelf sla nog steeds t hart op hol maar ook bij anderen,ik zal nooit meer onbevangen zijn,maar aan de andere kant heb ik er zo ook weer gered,door die extra alarmbellen.......het heeft een plekje gekregen,ik kan wynn weer redelijk los laten..als jullie begrijpen wat ik bedoel,maar blijf veel alerter dan ik ooit was.... ;)
En nog idd pas werd ik gebeld s nachts,slaat de schrik van t wachten kliniek gelijk weer in die alarm modus......

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 00:09

Ik snap het helemaal!
De angst is al wel iets minder geworden maar de oplettendheid en ongerustheid is nog zeer groot. We hebben ze laatst terug een appeltje durven geven en dat was ook wel een kleine overwinning op zich :D
Ze heeft in februari - maart nog een 2 tal keer een lichte gaskoliek gehad (toen was ik snel naar EJ gereden om Colosan te halen) en tegen dat we thuis waren was het weer over. Sinds ze op de nieuwe stal staat heeft ze geen koliekje meer gehad *klopt af op hout*
Ben nog steeds zo trots op haar!

Ik ben nu wel een beetje zenuwachtig voor als de dracht ten einde loopt omdat ze vaak wel tegen de darmen liggen. We zijn in ieder geval zeer oplettend, alsook de staleigenares houdt ze goed in de gaten, dat is ook wel heel fijn om nu op een kleinschaligere stal te staan (versus 80 paarden wanneer ze koliek kreeg)

Hoe gaat het verder met Wynn nu?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 10:08

Hoi hoi, ja het is hier gelukkig wat rustiger in het topic :j Fijn dat het met iedereen goed gaat. Goed dat je Colosan in huis hebt gehaald Yellomofoon, dat geeft toch ook rust voor jezelf dat je iets kunt doen en iets kunt geven om verlichting te geven.
En dat het bij jullie nu ook al weer bijna een jaar geleden is *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Toen Whizz laatst die koorts had gehad en daarna zijn maag zo van slag was, toen was ik ook wel behoorlijk van slag. Want als zelfs de dingen die normaliter rust geven al geen rust geven dan wordt het heel lastig omgaan met zere maag en zere buik. Maar gelukkig is dat allemaal al weer achter de rug en voelt ie zich prima. Hij ziet er ook heel goed uit, is wel afgevallen van de koortsweek, zadel kon 2 gaatjes strakker. Zeiden er mensen tegen me, dat is mooi. Nou dat is helemaal niet mooi, Whizz is een paard van 1,83 en heeft wel body maar is eigenlijk super slank. Dus 2 gaatjes strakker dat is gewoon niet goed.. We zijn inmiddels bijna weer op normale gaatjes aangekomen gelukkig. Zondag zijn we voor het eerst op buitenrit geweest met 2 van onze paarden (Whizz en Arie) want we hebben sinds vrijdag eindelijk een tweepaards trailer. We zijn ongeveer 1 uur en 3 kwartier onderweg geweest en Whizz deed het prima. Dat is ook weer een overwinning. Hoop dat het weer een beetje mee zit zodat we dit regelmatig kunnen gaan doen want het is super voor zijn conditie.

Ja en die angst, die blijft aan de ene kant wel en aan de andere kant wordt ik ook bedrevener in het herkennen van problemen en het verhelpen ervan en het helpen van whizz. Dus soms kan ik redelijk relaxed blijven en de andere keer weer niet.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:39

Super dat het met Whizz ook weer beter gaat!
Laten we dit topic maar stilletjes houden ;)

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:01

*\o/* morgen is het een jaar geleden dat Charlie weer naar huis mocht na een weekje kliniek! *\o/*
En het gaat gelukkig nog steeds érg goed met hem! Vind deze periode wel heel erg spannend, Charlie had namelijk een verstopping door zand..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:12

Cashlee, belangrijk moment hoor een jaar verder *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag is het 8 jaar geleden dat ik fargo verloor aan maagkoliek/maagfalen. Ben die nacht vaak bang dat ik op de een of andere manier weer gebeld wordt. Gelukkig niets aan het handje vandaag. De paarden voor het eerst de paddock in ivm de regenval, weideseizoen is over.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:48

Super dat het zo goed gaat met Charlie nu!

En een minder momentje voor jou fargo :(