Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 00:16

duktape werkt dat tegen schuren?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:36

Heb het hier geprobeerd, maar was te laat, toen was het al geschuurd.. Overmatig smeren op de schuurplekken heeft mij wel binnen 1,5 week een geheeld paardensnoetje opgeleverd :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:33

dorientjuh schreef:
Dat blauw heb ik er zelf omheen gemaakt. :) ik heb dit masker 2e hands gekocht. Mijn paard eet er goed mee! *\o/*

Toen ik aan kwam, was ze ijverig hooi aan het eten. Het gras had ze opgegeven omdat het zo kort is, want buiten de weide, waar het gras wat langer is, begon ze wel meteen te grazen. Ze had wel HONGERRR dus ik heb haar maar aan een plak stro laten eten tot ze niet meer hoefde. :p

Ik ga voor de zekerheid nog wel duct tape kopen, want ze had nu nog geen wondjes maar dat kan nog komen.

Fijn dat ze er goed mee kan eten en zelfs hooi, dan kan ze in ieder geval constant eten maar krijgt ze niet te veel binnen!

Ik geef mijn paarden trouwens wel een mineralensupplementje want het schijnt dat ze met graasmasker toch wel tekorten kunnen krijgen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:49

StalNollie schreef:
duktape werkt dat tegen schuren?

ja, duktape is glad, dus beschadigd de huid niet

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:09

Mijn paard krijgt altijd al een vitamine- en mineralensupplement bij. Ik heb net ducttape gekocht, dus ik ga maar eens intapen vanmiddag. Nou heb ik nog een 'probleem', want voordat ik met het graasmasker begon, had mijn paard een neuskapje om, tegen het verbranden van haar neus. Maar nu heeft ze dus het graasmasker om, waardoor haar neus nog steeds gedeeltelijk kan verbranden. Ik denk dus dat ik dat neuskapje vast tape om de buitenkant van het graasmasker heen. Zal wel charmant staan. :Y)

Hadden jullie paarden ook zo'n honger toen ze begonnen met dat graasmasker? En zo ja, wat deden jullie daarmee?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:43

ja doerientjuh, ze heeft nog steeds heel veel honger nu ze hem om heeft..
Maar als ze hem af heeft heeft ze óók nog steeds heel veel honger...

voor de verzorging van de huid is sudocreme heel erg goed (ook goed tegen verbranden! Dik insmeren) maar met een masker erover wordt dat een beetje een smeerboel denk ik.
Slim om het kapje erover te maken, je zal het even uit moeten proberen om te kijken of het lukt

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:05

De honger bij mijn paard valt wel mee. Ze heeft overdag haar masker op, maar dan staat er ook voldoende gras, waardoor ze in ieder geval sprietje voor sprietje naar binnen kan slurpen..:) Ze eet daardoor wel de hele dag alleen veel minder dan normaal.. Volgens mij is het zo dat als het gras te kort is dat ze dan met graasmasker helemaal niets binnen kunnen krijgen. Dat lijkt mij eerlijk gezegd beetje " paardjes pesten": zo dicht bij en toch zo ver weg, zeg maar, dus dat zou mijn keuze niet zijn. Dan maar wat langzamer afvallen en wat meer bewegen. ' s nachts staat mijn paard zonder. Ik heb niet de indruk dat ze dan een inhaalslag maakt. Helemaal niet zelfs.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:12

Had net voor mijn pony de greenguard maat pony gekocht. Maar past echt niet. Is de maat paard echt een heel stuk groter?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:47

Maat paard past mijn arabier die qua halster maat pony heeft ook, dus die is wel aan te raden..Maat pony is meer voor het kleinere spul :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:52

Heb jij last van de slijtende tanden pleiada?

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:55

ik heb zo'n " goedkoop" korfje van de de welkoop. Wel de neusgaten vrij geknipt. Bevalt prima. Volgens mij geen slijtende tanden aan de orde; is alleen bij de greenguard heb ik begrepen.. Ik heb maat Full. Past prima op haar grote tinkerhoofd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:58

Jaa klopt heb net de greenguard besteld maar lees nogal veel dat de tanden slijten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:10

Mijn NRPS heeft ook maat pony/cob halster en maat paard Greenguard!
Hier in de drie jaar dat we hem gebruiken nog nooit last van slijtage: korf hangt goed laag en weinig korf/tand contact.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:06

Akshay schreef:
Heb het hier geprobeerd, maar was te laat, toen was het al geschuurd.. Overmatig smeren op de schuurplekken heeft mij wel binnen 1,5 week een geheeld paardensnoetje opgeleverd :)

en wat smeer je dan

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:28

Niets smeren heeft bij mij ook met 1,5 week een geheeld paardensnoetje opgeleverd xD.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:50

als je met sudocreme smeert, heb je na 4 dagen een mooi roze neusje ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:58

Mijn pony heeft een vreselijk babyhuidje, en dan raakt het zo snel ontstoken
Ik heb altijd een pot uiercreme staan. Met teatree erdoor. Jaagt vliegen weg en is goed op de wondjes :) (en niet zo vreselijk duur)..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:37

Nou ik heb gisteren geprobeerd mijn uv-netje aan mijn graasmasker vast te tapen, maar het plakte nauwelijks, dus dat is geen optie helaas. Misschien dat ik het erop ga 'naaien' met naald en draad, ik hoop dat dat blijft zitten. Ik zou ook het neusnetje aan het halster kunnen doen en dan in het graasmasker, maar ik ben bang dat dat niet goed gaat.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:46

LisaFaded schreef:
Heb jij last van de slijtende tanden pleiada?

Nee bij beide paardjes niet en een heeft hem nu zelfs dag en nacht om..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:31

Ik word HELEMAAL gek van dat masker! Inmiddels overal bontjes omheen, maar nog steeds schuurplekjes tot bloedens toe. Hij staat nu dus weer zonder pff, schiet echt niet op.

Ducktape is ook een optie lees ik?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:53

Helaas was mijn pony greenguard masker te klein en maat paard te groot. Nu heb ik het USG masker besteld die vandaag binnenkomt in maat M

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:56

Caira schreef:
Houdini doet hem nog steeds zelf af, om gek van te worden... Iemand een tip??

Veter aan het kopstuk en vastknopen in de manen. Zo heb ik het bij mijn Haf ook de eerste week gedaan.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:58

dorientjuh schreef:
Nou ik heb gisteren geprobeerd mijn uv-netje aan mijn graasmasker vast te tapen, maar het plakte nauwelijks, dus dat is geen optie helaas. Misschien dat ik het erop ga 'naaien' met naald en draad, ik hoop dat dat blijft zitten. Ik zou ook het neusnetje aan het halster kunnen doen en dan in het graasmasker, maar ik ben bang dat dat niet goed gaat.

Mijn mini heeft een los korfje aan zijn halster. Mss is dat voor jouw pony ook een optie? Kan je het neusnetje ws ook makkelijker bevestigen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:09

Sonja89 schreef:
Ducktape is ook een optie lees ik?

Yep,

Dat heb ik gedaan en helemaal geen problemen meer. Onderkant helemaal glad gemaakt en bovenkant sukken uitgeknipt. Zoek maar eens naar mijn foto's in dit topic, dan kun je het zien.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:40

Ik heb hier vrij weinig last van schuur plekken.. Dus smeer er ook nooit wat op.

Mijn dikzakje met haar maker..
Afbeelding