[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:00

pridje schreef:
Mijn tinker heeft ook zomer exeem ik gebruik nu een middel uit Frankrijk en hij heeft nergens last meer van ;)

ja weet je.....dan had jouw tinker waarschijnlijk geen allergie voor vliegjes maar wat anders.
is het iets wat je van buitenaf er op smeert?
waarschijnlijk was er dan mijt of luis of anders in het spel.
echt zomereczeem zit van binnen he, dat is het immuunsysteem wat te goed werkt en zo overdreven reageerd om de prik van die vliegjes..
als een flesje dat verhelpen kan dan is dat een nwerdelwijde doorbraak.

maar ik ben wel heel benieuwd natuurlijk naar wat het is.
heb al eerder berichten gelezen hier over een flejse uit frankrijk wat goed zou helpen..was jij dat ook?

kaatje89

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:17

Die van mij had een hele poos niet geschuurd, ook niet toen ik gestopt ben met de drainage.. Alleen vandaag had ie z'n staart wel een klein beetje geschuurd? Het regent? Het kan natuurlijk ook een gewone kriebel zijn.. Maar heb hem voor de zekerheid maar weer ingesmeerd met itch free gel.. Dat helpt bij hem altijd wel goed :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:21

@Pridje: Ik ben het met Ellepel eens. ZE is helaas niet met een zalfje op te lossen dus grote kans dat ZE niet de echte boosdoener is geweest.

Zo zien Sens manen er nu uit:
Afbeelding

En zo 9 dagen geleden:
Afbeelding

Tussen deze 2 foto's ben ik een week op vakantie geweest. De eigenaresse heeft haar 5 dagen zonder deken laten lopen door de regen. Sen heeft hierdoor een stuk van 3 cm helemaal kaalgeschuurd en nog een stuk goed uitgedund.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:23

en toch mag ze echt wel wat op dieet ;)
zou d'r toch wat minder op het gras zetten

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:02

Ik ben mijn paardje sinds een week met befix aan het behandelen en to nu toe ziet het er echt super uit!! :D
De wondjes bij de voorpluk zijn compleet geheeld en ze heeft nog niet weer daar gescheurd
Hoop dat het goed blijft werken de maanenkam is mooi soepel en d'r staart ook....

Zit alleen te twijfelen met d'r eczeemdeken weer op te doen met ongevoerde regendeken of gevoerde regendeken zonde eczeem want het regent hier aardig (en de voorspellingen zijn ook niet denderend) hebben jullie nog tips en ideen??

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:03

die van mij heeft op dit moment een knoerdharde manenkam, de weide is bemest en ze zijn er meteen opgezet, helemaal fout dus.
Maar ze doet het tot nu toe nog netjes.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:06

hoe voelen jullie de manenkam dan? want die van mij heeft altijd wel een harde manenkam,maar staat nauwelijks op het gras.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:12

Die van mij heeft bij het deel waar ze jeuk heeft, een flinke harde manenkam. Ze wil daar ook heel erg graag gekriebeld worden. Ze staat amper op het gras. Het was 2 uurtjes, nu is het zo kort, dat ze er de hele middag op staat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:19

appie had altijd een dikke manenkam,maar bij hem kwam het dus ook door seleniumtekrot,vandaard at ik het toch zo nu en dan tegen mensne zeg om te kijken of daar tekrot aan is.
hij krijgt nu alleen nog een dikke manenkam als hij op te lang gras staat.
komt hij op een kale wei dan gaat het goed.

maar goed,ze staan bij ons nog niet in het gras dus geen dikke manenkam.

koetje:
die van mij staat zo:
http://lh4.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/SscTV ... sdeken.JPG
regendeken met daar aan en oude eczeemhals.
zodra het maar even droog is vliegen die krengen weer en kunnen ze dus ook prikken

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:32

ellepel schreef:
en toch mag ze echt wel wat op dieet ;)
zou d'r toch wat minder op het gras zetten

Ze zou zo een kg of 50 mogen afvallen, op deze foto valt de buik zelfs nog mee in vergelijking met de werkelijkheid. Vandaag hebben ze er een stuk gras bij gekregen wat groen en lang is. Dus dat afvallen zal niet snel gebeuren ben ik bang. Ik ben al bezig om daar iets aan te veranderen maar of het gaat lukken weet ik niet.

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:39

Mijn pony heeft ook exceem,...
Ben er al 3 jaar mee aan het rotzooien en nu toch maar besloten(Na 4 verschillende dekens geprobeerd te hebben) een Rambo Sweet itch hoody te kopen. Hij heeft daarna niet meer geschuurt en ik ben er heel erg blij mee!

Mocht hij toch schuren smeer ik zijn manen, staart en voorpluk in met huid emulsie, hierdoor wordt de jeuk verlicht waardoor hij minder schuurt.

Ook rijd ik in de zomer zoveel mogelijk met oornetje, weet niet of het veel helpt maar hij schudt wel minder met zijn kop erdoor

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:03

ellepel schreef:
pridje schreef:
Mijn tinker heeft ook zomer exeem ik gebruik nu een middel uit Frankrijk en hij heeft nergens last meer van ;)

ja weet je.....dan had jouw tinker waarschijnlijk geen allergie voor vliegjes maar wat anders.
is het iets wat je van buitenaf er op smeert?
waarschijnlijk was er dan mijt of luis of anders in het spel.
echt zomereczeem zit van binnen he, dat is het immuunsysteem wat te goed werkt en zo overdreven reageerd om de prik van die vliegjes..
als een flesje dat verhelpen kan dan is dat een nwerdelwijde doorbraak.

maar ik ben wel heel benieuwd natuurlijk naar wat het is.
heb al eerder berichten gelezen hier over een flejse uit frankrijk wat goed zou helpen..was jij dat ook?

ja dat zal ik wel geweest zijn ;) nee het is wel echte zomer exzeem ik weet het zeker alle symtomen heeft hij maar ik maak er dit weekend even een foto van en ik zet de tekst die op de achterkant staat ook even hier!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:26

Zag dat die van mij op haar hals aan de bovenkant weer zo'n grote grijze veeg van waarschijnlijk de staldeur waar ze tegen aan schuurt, ze heeft niet echt op haar manen geschuurd dus godzijdank geen manen eraf, maar mocht er nou een plukje eraf geschuurd worden, twijfel ik er niet over, moet de pyjama weer op! Al heb ik liever zonder, al dat gedoe ! :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:37

Heb die van mij vandaag even wat ingesmeerd met klitwortel, vermoed dat ze van de schilfers in haar staart wel wat schuurt. Morgen eens zien hoe de staart staat. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:57

pridje:
toe maar want ik ben wel heel benieuwd

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:07

ik ook....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:48

Ben bang, dat het vandaag (hier) uitstekend knuttenweer is. Geen wind en bewolkt. Gisteren ook al een paar gespot..

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:55

I_S_L schreef:
sammetje schreef:
Ik gebruik het beiden. 20 druppels puur culico en 20 druppels drainage compositum. Samen in 1 spuitje en die spuit ik in haar mondhoek.

Rare vraag maar hoe doe jij dat in een spuitje ? Gewoon in een bekertje mengen en dan opzuigen?
Ik doe het nu gewoon over het voer maar dan zit het er al een dag overheen. Ben bang dat het dan een soort
van verdamt. Of kan dat niet?

Nou ik heb gewoon een spuitje van de apotheek. Ik haal de achterkant eraf, hou het spuitje op zijn kop, vinger op het gaatje aan de onderkant en doe van beiden 20 druppels erin. Achterkantje er weer op en dan spuit ik het zo Annelie haar mondhoek in. Die van mij vindt het nog lekker ook! Gaat er echt klaar voor staan :D
Ik was ook bang dat het over het voer niet zou werken en op 1 van de twee flesjes staat ook dat het liever niet tegelijk met het voer gegeven mag worden, maar een half uur ervoor of erna. Weet even niet meer uit mijn hoofd voor welke druppels dat nou was.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:07

Zammie schreef:
Ben bang, dat het vandaag (hier) uitstekend knuttenweer is. Geen wind en bewolkt. Gisteren ook al een paar gespot..

Hier 'gelukkig' regen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:34

hier ook,en van mij mag het toch wel gewoon mooi weer gaan worden.
pony heeft toch een deken op dus voor hem maakt het niet uit.
laat de zomer maar komen :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:36

Het mag zeker wel mooi weer, ik snak naar de zomer! :D

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:42

Hier ook een druilerige motregen bleh. Gisteren spotte ik allerlei knutjes ondanks dat het motregende. Rotbeesten. Venice stond te trappen naar haar buik, ik d8 HUH het regent toch...geen garantie dus. Was wel windstil.
Ik wil zon en zomer maar wel met een flink windje dat scheelt een stuk :-)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:22

ellepel schreef:
pridje:
toe maar want ik ben wel heel benieuwd

okee is het goed dat ik het morgen plaats?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:26

hier gaat het nu met deken op weer super. t blijft een goede uitvinding :)

heb ook even gewassen, en de staart is nu heel mooi rustig. ik hoop dat het hier bij blijft nu ik de deken op heb. volgend jaar wacht ik iig niet meer met deken...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:47

Blegh, Wisse had zijn staart geschuurd zag ik vanmorgen, er zit een kale plek op. Heb er levertraan op gesmeerd.
Baal echt ontzettend, hij had nog helemaal geen jeuk aan zijn staart!
Heb sinds een week de drainage verhoogd naar 30druppels omdat ik er bij hem verder niets van merkte en hij wat jeukig was aan zijn buik.
Ben deze week 2x niet toegekomen aan langsgaan dus hij heeft 2x geen druppels gehad.
Welke van beide zou hiertoe de aanzetter kunnen zijn geweest?
Was van plan het potje op te maken en dan te stoppen (zit nog voor 3 dagen in ofzo) maar denk dat ik nu beter door kan gaan?