Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:18

Francis schreef:
dat de man hiervoor verzekerd zou moeten zijn...

Hier zou best eens de kneep kunnen zitten.

Je wil niet weten hoeveel mensen eigenlijk een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven zouden moeten hebben, maar die dus níet hebben. Ook voornamelijk omdat ze denken dat dit wel onder de dekking van hun aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren zal vallen.

jokari

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:50

hoe jij je zo braaf hebt kunnen inhouden... := Maar goed hoor !

Ik blijf duimen voor je meisje, hopelijk geneest het helemaal zonder al te veel littekens.

Mss is het al gevraagd en heb ik er over gelezen, maar zou je haar volgend jaar nog durven laten dekken (dan wel door een andere hengst, daar ga ik van uit :D ) ?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:31

LDRD schreef:
Francis schreef:
dat de man hiervoor verzekerd zou moeten zijn...

Hier zou best eens de kneep kunnen zitten.

Je wil niet weten hoeveel mensen eigenlijk een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven zouden moeten hebben, maar die dus níet hebben. Ook voornamelijk omdat ze denken dat dit wel onder de dekking van hun aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren zal vallen.

Zolang deze man hobbymatig paarden houdt (per verzekeringsmaatschappij kan de definitie van 'hobbymatig' verschillen dus altijd even checken bij je verzekeringsmaatschappij. Bij univé gold vroeger altijd 1 paard per gezinslid) hoeft hij geen bedrijfsverzekering. Dat hij z'n hengst ter dekking stelt wil niet zeggen dat hij 'een bedrijf' is. Ik ga er nu dus wel even van uit dat we het over een meneer hebben die dus idd hobbymatig paarden houdt en hobbymatig zijn hengst ter dekking heeft. Ik kan me nl. niet voorstellen dat iemand die beroepsmatig dekt met z'n hengst zó stom kan zijn om z'n hengst los bij een merrie in de wei te gooien, ook de hengst loopt op zo'n manier risico. Risico's die een beroepsmatig fokker niet zal nemen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:53

Deze meneer lijkt toch met enige regelmaat zijn hengst ter dekking te stellen en laat zich daarvoor, voor zover ik begrijp, ook betalen. Dit heeft toch een nét iets te bedrijfsmatig tintje wil er dekking zijn op de AVP, vergis je daarin niet hoor :n . Hij zou daarmee zomaar eens in de problemen kunnen komen.
Het is zeker de eerste keer niet hoor dat deze vlieger op de AVP niet opgaat :n .
Inschrijving bij de KvK is hiervoor ook niet nodig en winst maken ook niet (hoeveel bedrijven gaan er niet failliet ;) ).

Meelezers beschouw dit als een serieuze waarschuwing, want menig schade wil je niet voor eigen rekening hoeven nemen :n . Bij twijfel: informeer bij je AVP verzekeraar en laat vastleggen dat ze dekking verlenen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:28

Respect voor hoe je hebt gereageerd op de hengstenhouder!

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:11

Heb vanaf het begin dit topic gevolgd, maar nog nooit iets gepost.

Je ziet de wond echt met sprongen vooruit gaan!! Heel veel respect vor jou en je pony, maar ik denk dat dit helemal goed gaat komen..

En die "hengstenhouder" als ik jou was zou ik proberen om de rekeningen bij hem te declareren, eens bij een rechtsbureau navragen wat je hier mee kunt..

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:48

lindavelden schreef:

Je ziet de wond echt met sprongen vooruit gaan!! Heel veel respect vor jou en je pony, maar ik denk dat dit helemal goed gaat komen..

En die "hengstenhouder" als ik jou was zou ik proberen om de rekeningen bij hem te declareren, eens bij een rechtsbureau navragen wat je hier mee kunt..

Ik heb eens rond gevraagd en krijg overal te horen dat het haar eigen verantwoording is, omdat zij de merrie er bij in heeft gezet. Ik vind zelf niet dat ze gelijk hebben, maar wou t toch ff doorgeven.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:09

als ik jou was zou ik idd ook eens gaan uitzoeken of je de kosten die je maakt niet bij die "hengstenhouder" kan dumpen! ik weet inmiddels dat je dat wel over hebt voor je merrie maar toch voel je je bijna rijk als je het niet hoeft te betalen:D

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:27

Ik heb dit topic doorgelezen en ik wil even mijn complimenten geven voor het doorzettingsvermogen! Ik zit in een soort gelijke situatie alleen is de wond stukken oppervlakkiger en ik zie al wat dit een werk en zorgen geeft. Echt heel knap en super dat jullie zulk goed werk verrichten! :D

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:32

Poneo schreef:
lindavelden schreef:

Ik heb eens rond gevraagd en krijg overal te horen dat het haar eigen verantwoording is, omdat zij de merrie er bij in heeft gezet. Ik vind zelf niet dat ze gelijk hebben, maar wou t toch ff doorgeven.

Volgens mij kan ze bij zo'n rechtsbureau / rechtswinkel weet niet meer precies hoe dat heet opbellen haar verhaal doen en dan kunnen ze precies vertellen of ze er wel of niet iets mee kan. Deze kunnen haar dan vertellen wat ze allemaal wel of niet kan en moet doen. (weet niet precies hoe dat gaat want heb het zelf nooit gedaan of nodig gehad)

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:36

UPDATE:
Jammer geen foto van de dierenarts toen de kleine dame parmantig haar stal uit liep....het enigste wat er uitkwam was.....ZO ZEG!!!
En het gezicht moeten jullie er dan zelf maar even bij bedenken :D
Hij heeft diep respect hoe het er nu uitziet...
Is nu ruim drie weken niet geweest en tja dan zie je natuurlijk een enorme vooruitgang (hahah ik zie het iedere dag dus ik ben er niet meer zo van onder de indruk :o )
Het rolletje waar we het vandeweek even over hebben gehad is nu weer vast op een heel klein stukje na....uiteindelijk zal het misschien een heel klein ribbeltje extra vel zijn wat er te zien zal zijn maar maakt mij niets uit.
Er was in de vakantie nog iemand die een ongeluk had met de pony en die gaat hij nu gelijk de Mesitran voorstellen (was niet zijn patient trouwens)
WAANZINNIG hoe snel het allemaal gaat...ik ben ook echt een happy ponybezittter!!!!
Nou ik ga nog eens even genieten bij dr in het land....Zal zsm weer nieuwe plaatjes plaatsen :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:05

Fijn fijn fijn om te horen (euh lezen) weer!
En dat extra rolletje vel is straks een teken van de overwinnig ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:38

Wat een vooruitgang weer zeg, super man!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:53

Weer een super update!
Had graag het gezicht van je dierenarts gezien. :P

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:07

Leuk dat je DA ook onder de indruk is. Wij zien het regelmatig en zien de vooruitgang duidelijk dus voor hem moet het helemaal shocking zijn. En zo leert zelfs je DA weer wat bij en heeft hij een nieuw middel om in te zetten voor andere dieren. Kijk... en zo heeft het hele nare gebeuren met jouw paardje toch nog positieve gevolgen en is het niet helemáál voor niks geweest.
En wat Chantal zegt. De littekens en het ribbeltje zijn straks eretekens voor moed, inzet en volharding voor zowel je paardje als jou.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:12

Heel mooi gezegd Francis..
Er zitten ook heel veel lessen in dit hele topic.

@Waterlelie, vraagje je ben je zelf eigenlijk voornemens om iets juridisch te ondernemen?

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:30

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar of je nog stappen gaat ondernemen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:06

Wat mooi dat je paardje weer zo goed gaat :D zet je binnenkort nog weer foto's op bokt(A)

jah ik ben ook benieuwt of je nog door juridisch verder gaat!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:07

Vanavond NIEUWE foto's!!

En op de vraag wat we nog gaan doen tov de hengsteigenaar...we zijn er nog over aan het nadenken...ik heb via bokt al heel wat goede hulp gehad (juridisch dan wel te verstaan ....je weet zelf wel dat ik het over jou heb!!)
En misschien gaan we uiteindelijk nog wel aansprakelijk stellen, maar ik kan er nog geen volmondig JAA op zeggen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:09

waterlelie48 schreef:
Vanavond NIEUWE foto's!!

En op de vraag wat we nog gaan doen tov de hengsteigenaar...we zijn er nog over aan het nadenken...ik heb via bokt al heel wat goede hulp gehad (juridisch dan wel te verstaan ....je weet zelf wel dat ik het over jou heb!!)
En misschien gaan we uiteindelijk nog wel aansprakelijk stellen, maar ik kan er nog geen volmondig JAA op zeggen!

wat houdt jou dan tegen?
omdat je het zelf eens wat met deze manier van dekking?
Of evt. kosten via de rechter ect
( gewoon belangstellend hoor, geen aanval)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:10

Waterlelie ik kan het me voorstellen als je het wel zou doen. Als hij nog medeleven had betoond, gewoon normale intresse zou hebben dan had ik ook zoiets van oke, jammer dat het gebeurd is. En als je zou besluiten om het niet te doen dan is het nog altijd jouw volledig recht om dat te doen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:28

LDRD schreef:
Deze meneer lijkt toch met enige regelmaat zijn hengst ter dekking te stellen en laat zich daarvoor, voor zover ik begrijp, ook betalen. Dit heeft toch een nét iets te bedrijfsmatig tintje wil er dekking zijn op de AVP, vergis je daarin niet hoor :n . Hij zou daarmee zomaar eens in de problemen kunnen komen.
Het is zeker de eerste keer niet hoor dat deze vlieger op de AVP niet opgaat :n .
Inschrijving bij de KvK is hiervoor ook niet nodig en winst maken ook niet (hoeveel bedrijven gaan er niet failliet ;) ).

Meelezers beschouw dit als een serieuze waarschuwing, want menig schade wil je niet voor eigen rekening hoeven nemen :n . Bij twijfel: informeer bij je AVP verzekeraar en laat vastleggen dat ze dekking verlenen.

LDRD, ik vind dit een boeiend punt.
Is er ergens aan te geven hoe de grens tussen beroepsmatig en hobbymatig ligt?
Is de hobbyist die 1 x in de week een lesje aan de ponyclub of aan buurmeisje geeft (betaald) beroepsmatig?
Is de hondenliefhebber die zijn reu een enkel keertje laat dekken (betaald) beroepsmatig?

Kan je ergens richtlijnen aangeven?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:38

Ik had al even niet meer meegelezen en ik schrok even toen ik las dat je pony er een "snee" bij had gekregen.
Toen ik verder las, zag ik dat dat nu ook weer aan het dichtgroeien is :) !
Fijn dat de stijgende lijn blijft doorzetten +:)+ !

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:54

Mooi dat het zo goed gaat. Kan me heel goed voorstellen dat de dierenarts wel even stond te kijken toen hij je pony zag. Er zit ook zoveel vooruit gang in. Ben benieuwd naar de foto's vananvond.

Als je zelf te eigen pony erbij inzet ben je dan niet zelf verantwoordelijk? Ook mede doordat ts er niet bij is gebleven maar na huis is gegaan. Ben wel heel benieuwd hoe het nu porecies zit want er is vaak een hoop onduidelijkheid over wie er aansprakelijk is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:49

beantsje schreef:
LDRD, ik vind dit een boeiend punt.
Is er ergens aan te geven hoe de grens tussen beroepsmatig en hobbymatig ligt?
Is de hobbyist die 1 x in de week een lesje aan de ponyclub of aan buurmeisje geeft (betaald) beroepsmatig?
Is de hondenliefhebber die zijn reu een enkel keertje laat dekken (betaald) beroepsmatig?

Kan je ergens richtlijnen aangeven?

Je moet het eigenlijk zo zien, als er een bedrijfsmatig luchtje aan komt te zitten, dan ís het ook bedrijfsmatig.

De voorbeelden die jij geeft zijn dus niet bedrijfsmatig, dat voel je wel aan denk ik?

Een keiharde richtlijn is er niet, want het blijft toch een grijs gebied. Het zal van geval tot geval beoordeeld moeten worden, waarbij het voordeel van de twijfel altijd in het voordeel van een verzekerde uitgelegd zal worden.