Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.maar die worden ook wel ontwormd op 6 weken.Volgens de boer is een lichte wormbesmeting altijd wel aanwezig en kan je deze alleen onderdrukken door optijd te ontwormen met de juiste middellen.
 .maar die worden ook wel ontwormd op 6 weken.Volgens de boer is een lichte wormbesmeting altijd wel aanwezig en kan je deze alleen onderdrukken door optijd te ontwormen met de juiste middellen.                                                          .Tegen de tijd dat het als drijfmest de weigrond ingaat is de ontworming al lang weg.Vergeet niet dat de beer/gier al heel lang in de put zit voor het op het land raakt.
 .Tegen de tijd dat het als drijfmest de weigrond ingaat is de ontworming al lang weg.Vergeet niet dat de beer/gier al heel lang in de put zit voor het op het land raakt. 

Gelukkig zijn de briketjes vrij klein en die van mij krijgen om de dag maar een halve, maar toch.
  Gelukkig zijn de briketjes vrij klein en die van mij krijgen om de dag maar een halve, maar toch.  ), en trouwens ook andere koudbloedrassen, hebben de neiging om snel veel vet aan te zetten. Bij granen ben ik altijd huiverig voor de reactie: granen = zetmeel ---> omgezet in suikers ---> opgeslagen als vet. Bovendien kan ik me een onderzoek herinneren waarbij een verband werd aangetoond tussen het voeren van veel granen en het onstaan van OCD in jonge paarden. Heel kort door de bocht: in dat onderzoek kwam naar voren dat jonge paarden die opgroeiden met een dieet van granen significant vaker OCD ontwikkelden dan paarden op een controledieet zonder granen. Is wel een beetje vaag zoals ik het nu beschrijf, ik zal proberen of ik dat onderzoek nog ergens terug kan vinden.
), en trouwens ook andere koudbloedrassen, hebben de neiging om snel veel vet aan te zetten. Bij granen ben ik altijd huiverig voor de reactie: granen = zetmeel ---> omgezet in suikers ---> opgeslagen als vet. Bovendien kan ik me een onderzoek herinneren waarbij een verband werd aangetoond tussen het voeren van veel granen en het onstaan van OCD in jonge paarden. Heel kort door de bocht: in dat onderzoek kwam naar voren dat jonge paarden die opgroeiden met een dieet van granen significant vaker OCD ontwikkelden dan paarden op een controledieet zonder granen. Is wel een beetje vaag zoals ik het nu beschrijf, ik zal proberen of ik dat onderzoek nog ergens terug kan vinden. Ik heb heel wat interessante info en leesvoer voorbij zien komen!
 Ik heb heel wat interessante info en leesvoer voorbij zien komen!                                                         
 .
 .

, het gaat tenslotte over voer, supplementen of juist dingen weglaten, ontwormen, enten of juist niet en hoe je de beste balans voor je paard kan vinden als hij zomereczeem of een andere stofwisselingsverstoring heeft…en wat de mogelijke oorzaak is...Met Leen Taal als aanleiding...
 , het gaat tenslotte over voer, supplementen of juist dingen weglaten, ontwormen, enten of juist niet en hoe je de beste balans voor je paard kan vinden als hij zomereczeem of een andere stofwisselingsverstoring heeft…en wat de mogelijke oorzaak is...Met Leen Taal als aanleiding...                                                         

ellepel schreef:hoe staan jullie tegenover het bijvoeren van haver naast weide gang?
dus alleen weidegang en elke dag een halve kilo haver?
hoe zit je dan met de vitamine verhouding?
 .
.                                                          

). Ik voer mijn haflingermerrie onbeperkt hooi met een handje pavo Vital erbij voor de aanvulling van vitaminen en mineralen.
 ). Ik voer mijn haflingermerrie onbeperkt hooi met een handje pavo Vital erbij voor de aanvulling van vitaminen en mineralen. .Die van mij krijgen momenteel alleen wat wortel en appel en pavovital korrel .De haflinger krijgt afgepast 2 wortels en 25gr.Pavovital.Als ze ergens niks er bij steelt teminste.Ze is de uitbraakkoningin van Belgie
 .Die van mij krijgen momenteel alleen wat wortel en appel en pavovital korrel .De haflinger krijgt afgepast 2 wortels en 25gr.Pavovital.Als ze ergens niks er bij steelt teminste.Ze is de uitbraakkoningin van Belgie  

sarabande schreef:Goedkoopste is gewoon handje lijnzaad aan de kook brengen en paar uur laten staan.