[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:05

Ik ben ook begonnen met groene zeep.. de korsten leken los te komen.. En ik heb het weer goed ingesmeerd met mok zalf erna.
Maar vanavond waren welenswaar de korsten iets losser maar de mok was weer verder uitgebreid op haar been...Ik denk dat ik morgen toch maar weer naar de DA ga bellen..Schiet niet op zo.. Ach gut
Hoewel haar benen wel dunner waren dan gisteren.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:15

he he het lijkt nu eindelijk de beter kant op te gaan. na een aantal middelen geprobeerd te hebben lijk ik nu wat te hebben gevonden wat werkt.
het heet lurax is een zalfje en werkt goed bij ons. tenminste beter dan de andere middelen die ik geprobeerd heb. vaseline hielp bij mij trouwens ook averegs. de huid werk er rood en geirriteerder van. miss inderdaad door de zon
mja wilde het middel toch ff mede delen
ziet er zo uit trouwens Afbeelding

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:51

Oke hier komt ie behandelen van mok kan heel goed met teatree shampoo met daarin 10 druppels teatree olie daarna teatree balsem erop. Mocht dit niet afdoende zijn zwavelbloem mengen met olijfolie cosmetisch mengen tot er een papje ontstaat en dit aanbrengen op de aangedane plekken werkt super ook uitstekend geschikt voor dragende merries. Mijn merrie vond het zo fijn dat ze haar hoef al optilde als ik met het potje aan kwam zetten. Haha!

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:56

Vergat er bij te vermelden wel handschoenen te gebruiken bij de zwavelbloem met olijfoliepapje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:05

Waar haal jij die zwavelbloem?Ik heb er half nederland voor afgelopen,en kan het niet vinden

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:27

Oke voor alle mensen die op zoek zijn naar zwavelbloem. Ik verkoop het zelf heb nl. 2 Da drogisterijen een in Eibergen en in Borne en wij hebben zwavelbloem gewoon op voorraad evenals olijfolie cosmetisch. Mocht dit te ver uit de buurt zijn voor je dan moet je bij een Da drogisterij in de buurt proberen te bestellen mochten ze het niet op voorraad hebben. Succes!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:47

Wat voor ons heeft geholpen is Mok creme van Grand National, deze is te koop bij de boerenbond. Na een goeie week smeren met dit spul waren we van de mok af! (En verder niet in het zand geweest, ook niet rijden)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:57

@ Emeraldo; hoe duur is dat spul?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 01:38

hap schreef:
Oke voor alle mensen die op zoek zijn naar zwavelbloem. Ik verkoop het zelf heb nl. 2 Da drogisterijen een in Eibergen en in Borne en wij hebben zwavelbloem gewoon op voorraad evenals olijfolie cosmetisch. Mocht dit te ver uit de buurt zijn voor je dan moet je bij een Da drogisterij in de buurt proberen te bestellen mochten ze het niet op voorraad hebben. Succes!

oké,bedankt.zal eens opzoeken waar eibergen ligt
wij hebben hier wel een da ,maar een belgische,dus ik weet niet of ze hem daar hebben

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:44

Dat was bijna 10 euro.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:40

Mijn paard staat nu op antibiotica en hydrocorticoderm maar ziet er nog steeds slecht uit.. Ik zal vanavond weleens een foto plaatsen van haar benen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:16

Heeft iemand tips, myn tinker heeft afentoe last van mok, dan smeer ik er mok creme op en dan gaat het wel weer weg maar het komt telkens weer trug. Weet iemand iets zo dat het voor langer tyd weg kan blyven

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:19

op droge grond zetten en niet te lang in nat gras o.i.d. staan Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:52

Cil schreef:
Mijn paard staat nu op antibiotica en hydrocorticoderm maar ziet er nog steeds slecht uit.. Ik zal vanavond weleens een foto plaatsen van haar benen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Bij mijn merrie sloeg de hydrocortiderm ook niet aan.... en de orale antibiotica spuiten ook niet
Is toch bij elk paard weer anders Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:52

Anouar heeft ook flinke mok. Hoe hij eraan is gekomen is een lang verhaal (iig niet door nattigheid)
Hij heeft antibiotica gehad, maar het duurt heel lang voordat het weg gaat.
Het is inmiddels niet meer open en ontstoken, dus ik ben nu maar gewoon mokzalf gaan smeren. Het lijkt wel beter te worden, maar het duurt zo lang

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:55

@ Lenneke, sudocrem werkte bij mijn paard erg goed, het was binnen een week weg.. Ook heb ik goede verhalen gehoord over calendulagel!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:00

Afbeelding
Afbeelding

Zo zag het er een paar dagen geleden uit bij mijn paard...
Nu is het langzaam aan het genezen lijkt het.. maar echt vlot gaat het niet.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:03

Ziet er niet smakelijk uit. Bij de fries hadden wij een speciale mok-zalf dat rook naar komkommer en iets zuurs. Inmiddels is het helemaal weg. Lachen

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:12

Ik smeer bij mn vp weer met een zalf van de DA, heeft de vorige keer super geholpen. Leek nu ook weer goed te gaan, maar vandaag zag het er weer viezig uit, de korsten worden ook helemaal zwart, hebben jullie dat ook?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:42

Cil schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Zo zag het er een paar dagen geleden uit bij mijn paard...
Nu is het langzaam aan het genezen lijkt het.. maar echt vlot gaat het niet.

mijn merrie had net zulke grote plekken in haar kootholtes, is nu nog een klein plekje van 1 bij 1 cm, zalfje werkt goed

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:01

probleem is alleen dat ze nu met dit weer ook veel buiten staan.. (stal eigenaar vind dat de paarden zoveel mogelijk buiten horen.. dus alles staat bijna altijd buiten, behalve in de winter) En ik kan haar niet alleen op stal zetten want dat breekt ze de boel af..
Nu weet ik niet hoe het weer bij jullie was gisteravond en vandaag maar hier regent het regelmatig en vaak behoorlijk hard.. Dus ik hou m'n hart vast. Hopelijk heb ik het dik genoeg ingesmeerd zodat het water er niet bij kan. Keep my fingers crossed..
Maar áls blijkt dat het weer verslechterd dan ga ik toch maar weer eens overleggen met de staleigenaar, mijn paard z'n gezondheid gaat voor alles! Desnoods een andere stal zoeken..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:04

Direct binnen halen....
Je kan smeren wat je wil, maar als je haar met dit weer buiten zet dan heeft dat toch geen zin

Kan er niet eentje mee naar binnen?

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:08

Richtje schreef:
Direct binnen halen....
Je kan smeren wat je wil, maar als je haar met dit weer buiten zet dan heeft dat toch geen zin

Kan er niet eentje mee naar binnen?

Dat is nu net het probleem.. nee.. De andere paarden zijn van eigenaren die ze zelf ook zoveel mogelijk buiten willen houden of vrijwel nooit op stal komen.
Ik wil ze dolgraag binnen zetten, maar als ik ze alleen zet kan ze zich nog verwonden doordat ze dan helemaal door het lint gaat. Baal echt ontzettend hiervan.
Heb al overwogen een andere stal te zoeken, maar die zijn schaars bij mij in de buurt (betaalbare dan). Boos!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:55

Hmmm mijn smeersel van zinkzalf met zwavelbloem blijkt toch niet erg goed aan te slaan...mok is erger geworden en ben nu met hydrocortiderm aan t smeren en dit lijkt wel beter te helpen. Heb ik zo'n kilozak van die zwavelbloem besteld, blijf ik er mooi mee zitten nu!!!!
Cil: jouw probleem is herkenbaar hoor...bij ons staat de groep van mijn paard ook gewoon 24-7 nog buiten en de mijnes wordt helemaal link als hij een nachtje binnenstaat terwijl zijn groep buiten staat. Ik doe nu maar een goede laag hydrocortiderm dr op en als dat goed en wel is ingetrokken een flinke laag uiercreme om nog enigzins tegen het vocht te beschermen (de zon is nu toch niet zo fel meer, dan het kan verbranden)
Beste voor de mok is paard binnen, maar hier kan die zo slecht tegen dat het kiezen tussen 2 kwaden is.....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:40

de da heeft ook nog een zalf die sterker is dan hydrocotriderm.
Weet de naam niet, maar een stalgenoot van mij heeft dat gekregen (ook een bokker, maar momenteel op vakantie)

Misschien moet je daar is om vragen!