ellepel schreef:
Knappe oma hoor!!
Hier ook stuk beter nu die gure wind weg is. Waterbakken van mijn beestenboel buiten (kippen duiven konijnen en caafs) waren wel bevroren maar t ijs lag al ‘los’ dus het verversen ging makkelijker dan met de Kerstdagen.
Paard was vandaag weet helemaal ok. Jippe vandaag slobber gegeven met minder muesli (dank voor wie die tip gaf!) , wel speedibeet en nu ook wiesenflakes erdoor. Niet van de grond maar uit zijn hangende eetbakken (had gister emmer op grond gezet want moest in zijn box bezig en in de buitenstallen (soort parkeerplaatsen als je je box gaat mesten) mag je niet voeren) en in 2 porties… alles goed gegaan vandaag.
Meneer wilde weer wandelen (dochter met onze pony v 21 liep ook mee) en ging zelfs uit zichzelf t hek uit wat hij nooit wil en hij staat al 18 jaar op deze stal. Alleen kon mijn door Kerst overprikkelde brein dat even niet aan en kreeg ik spanning (smalle dijkweg van 1 auto breed met weerszijden diepe sloten) dus toch maar omgekeerd.
niet fijn, die zorgen.
Daardoor wel geleerd hoe het snel op te lossen. Ik doe meestel de waterslang in de mond, even spoelen, dan weer lopen en dat afwisselen. Vaak komt het dan wel los.
Vandaag maar even bejaardengym aan de dubbele lijnen gedaan, dan is ze in de werkmodus en blij