Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:49

SteffiiY

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:38

Me vandaag ingelezen over de bucas Recuptex. Lijkt me een erg fijne deken maar is een rib uit je lijf. Heb al op bokt ingelezen maar veel oude ervaringen. Hoe gaat het nu met de gebruikers van de deken? Merken jullie verschil?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:00

Merk dat mijn paardje soepeler is. Met rek en strek oefeningen, lijkt dit makkelijker te gaan. Deken blijft ook goed zitten en het rugpand is wat soepeler geworden.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:44

Zouden ze ooit een recuptex maken in de vorm van een zomer/vliegendeken ?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:49

Van mij zou het mogen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:03

Ik heb hier van de Recuptex een rugwarmer gemaakt die in de Rambo Summer Series geklit kan worden. Zoiets kun je ook overwegen; dan kun je je Recuptex gewoon in andere dekens hangen. :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:10

xyzutu2 schreef:
Ik heb hier van de Recuptex een rugwarmer gemaakt die in de Rambo Summer Series geklit kan worden. Zoiets kun je ook overwegen; dan kun je je Recuptex gewoon in andere dekens hangen. :)

Jij bent echt goed! :')

Briljant weer!

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:17

@xyzutu, jij mag mij je knutselkunsten wel eens leren! Ik heb een mailtje gestuurd naar Bucas zelf ... is toch zonde dat ze geen vliegendeken hebben met recuptex op de rug .
Paard staat hier met enorm veel spierspanning en de fedimax werkt niet echt, wordt wel direct gloeiend heet onder de fedimax, maar spanning trekt niet weg.
Ik dacht dat 24/7 recuptex miss wel zou helpen ...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:47

Vriendje wil de recuptex kopen voor paardlief (we delen het paard). Hij had gezien dat ik het gedeeld en geliked had namelijke n dacht toen: dat is handig voor hem!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:55

Hier komt de recuptex morgen binnen, ik moet nog even kijken hoe en wanneer ik hem opdoe.
Husk beschermers zullen volgende week binnenkomen..

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:53

Hi

We unfortunately do not make a recuptex fly sheet but I have forwarded your email to our production department for review.

Kind Regards

Aine Leahy
Bucas Ltd

Met een beetje geluk :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:44

Ik kom gewoon even binnenval toen ik via een zoekfunctie op dit topic terecht kwam en zie dat het actief is :)

Mijn pony heeft een peesblessure, achter, en nu werd mij aangeraden om te gaan stappen met een back on track bescherming om zijn been, van kroonrand hoef, tot de sprong.
Leuk ... wil ik best proberen; echter ... niets is in maat shetlander te koop volgens mij.
Althans ik weet niet hoe klein maat S is, leverancier dacht te groot (mag maar maximaal 25 cm hoog zijn) en de bandages zijn allemaal te breed en te lang (en zoveel eraf knippen is ivm prijs geen optie).
Bandages voor honden is weer net te klein. Had ik ook al uitzocht :+

Dus weet niet of het hier op de juiste plek staat, maar vraag is dus zijn er back on track beschermers voor kleine pony's te koop.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:52

Die bandageonderlappen van fedimax lijkt mij dan een betere optie. Je bent er bij tijdens het gebruik, dus dan is het niet erg als het uitsteekt oid zolang die er met stappen maar geen last van heeft.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:59

Hmm maatje Shetlander is inderdaad niet makkelijk. Back on track valt soms groter of juist echt kleiner uit. Proberen is het beste. Ik denk dat inderdaad onderlappen nog een betaalbare tussenoplossing zou kunnen zijn
Als tip, van fedimax en back on track staat soms ook nog wel iets op marktplaats. scheelt toch weer.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:05

Ik heb van de 3in1 (Heten ze zo? Die rond het been en de kogel gaan) s voor de voorbenen van mijn IJslander met smalle pootjes. Ik wil morgen of overmorgen wel even kijken hoe het om een van de Shetten zit en of het een beetje af te knippen is?
Bij de Paardendrogist staan maattabellen in centimeters.

Ik zag vandaag dat de stipjes op mijn Ionic deken wel minder dik lijken te worden. Komt dat gewoon door het dragen en blijft het werken of zouden ze er helemaal af slijten? -O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:28

Moest ook gelijk aan de onderlappen denken. Mocht je ze willen kopen, ik heb ze eventueel nieuw in de verpakking liggen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:37

Gisteren de Bucas Recuptex binnengekregen en wat heeft hij een mooie pasvorm :+:

Veel mensen gebruiken hem bijvoorbeeld onder de normale deken maar nu is het dekenseizoen een beetje afgelopen natuurlijk.
Nu heb ik hem gisteren na het rijden voor het eerst opgelegd maar toen was ze wel licht bezweet, kan dit kwaad?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:08

Welke deken kan ik beste als onder deken gebruiken? De Bucas gaat stan niet passen ivm dikke nek. Hoe valt de Rhino en kan die 24/7 om?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:50

Ik heb de Rambo ionic stable sheet als onderdeken. Gaat prima. Ook 24/7 om op het moment. Is dun dus zit niet in de weg. Hij is net zo breed als mijn andere Rambo deken.
Je kan er altijd nog een borstverbreder tussen doen natuurlijk.

Ik twijfelde alleen of ik hem wel correct gebruik. Omdat iemand hier eerder schreef dat dit soort dekens beter werken als je temperatuur verschil hebt tussen de boven en de onderkant van de deken. Maar de liners gaan ook als onderdeken dus ik houd hem toch maar zo.

24/7 is voor mijn pony ook beter geweest dan kort. Het duurde even voor ik verschil zag. Pas na een dag of 4 had ik zoiets van ze lijkt weer zachter in haar spieren te worden. Als ik hem steeds kort op gedaan had denk ik dat het nog wel langer geweest was.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:58

Sybelle schreef:
Ik heb de Rambo ionic stable sheet als onderdeken. Gaat prima. Ook 24/7 om op het moment. Is dun dus zit niet in de weg. Hij is net zo breed als mijn andere Rambo deken.
Je kan er altijd nog een borstverbreder tussen doen natuurlijk.

Ik twijfelde alleen of ik hem wel correct gebruik. Omdat iemand hier eerder schreef dat dit soort dekens beter werken als je temperatuur verschil hebt tussen de boven en de onderkant van de deken. Maar de liners gaan ook als onderdeken dus ik houd hem toch maar zo.

24/7 is voor mijn pony ook beter geweest dan kort. Het duurde even voor ik verschil zag. Pas na een dag of 4 had ik zoiets van ze lijkt weer zachter in haar spieren te worden. Als ik hem steeds kort op gedaan had denk ik dat het nog wel langer geweest was.

Ik heb sinds kort ook de Rambo ionic stable sheet onder mijn gewone Amigo outdoordeken. Mijn pony heeft wel iets een schuurplek op de schouder? Maar hij lijkt verder perfect te liggen. Hij is lekker dun, dus ik hoop straks ook gedeeltelijk als zomerdeken te gebruiken. Dat is de reden dat ik geen ionic onderdeken heb gekocht.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:34

Mijn paard heeft aan beide (voor)kogels blessures gehad aan zijn annulair ligament. Het gaat al bijna 2 jaar goed, maar ik wil hem op de wei toch graag voorlopig beschermers omdoen om zijn kogels wat extra te ondersteunen. Welke BOT beschermers zouden jullie mij dan aanraden?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:10

Enige tijd geleden gaf ik aan dat ik graag een uitgebreide OP plaats in dit topic met de verschillende merken/toepassingen van het keramisch textiel als deze aan mij verzonden wordt. Bij deze nog even een herinnering daarvoor voor als iemand een dergelijke OP wilt maken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:29

Sybelle schreef:
Ik heb van de 3in1 (Heten ze zo? Die rond het been en de kogel gaan) s voor de voorbenen van mijn IJslander met smalle pootjes. Ik wil morgen of overmorgen wel even kijken hoe het om een van de Shetten zit en of het een beetje af te knippen is?
Bij de Paardendrogist staan maattabellen in centimeters.

Ik heb ze nodig voor het achterbeen en dan met name de plek juist onder de kogel.
Dus moet inpakken van hoef tot sprong, maar dat is 'maar' 22 cm in totaal.
Ik kom dus nergens mee uit wat ik vind in maattabellen.
Maar onderlap met normale bandage zou dan nog, mits ze te knippen zijn het beste kunnen werken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:38

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:54

Ik wilde graag wat vragen nog over de beenbescherming van BOT. Normaal reed ik met 3 in 1 van PC in de bak en gewone peesjes buiten. Nu rijden we amper nog in de bak en heeft mn ruin wat rot gelopen na slecht bekap werk. Ik stap nu weer wat buiten en dan doe ik niks om, maar wil toch graag een peesje.

Bij BOT zie ik de peesbeschermers met de weltex, maar komen die ook een beetje tegen de zijkanten?

De beenbeschermers lijken wat meer om te sluiten, maar zie ik nu alleen in het bruin. Zou geen ramp zijn.

Dan zie ik nog de workboots, maar die hebben geen weltex of iets volgens de beschrijving?

De maat is wel lastig. Mn ruin heeft korte onderbenen, maar voor een quarter wel redelijk stevige.