[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:14

Die algea vitalis wil ik wel eens wat meer over lezen .
Ik ben gebruiker van Gluco balance .
In dubbele dosering doet het wel wat . Maar toch moet ik telkens manenkam blijven controleren .
Masseren van manenkam doet ook wel wat ...
Maar om ons leven makkelijker te maken benieuwd naar de algea vitalis
Waar info te vinden

Edit : al wat meer info gevonden .
Betere darmwerking .
Die darmen doen het al goed . Wat doet t nog meer ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:35

Zinzi_jewel schreef:
In dubbele dosering doet het wel wat . Maar toch moet ik telkens manenkam blijven controleren .
Waar info te vinden

Betere darmwerking .

Ik heb je info per pb gestuurd

kimmetje26

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:37

Ammie is gister voor eerst land op geweest en s avond na het rijden begon het schuren. Zag hem daarvoor in ieder geval nog niet met zijn staart schuren en nu helaas wel. Toen ik hem kocht had hij een afgeschuurde staart. Die is nu weer vol gelukkig. Vandaag maar gauw een eczeemdeken aangeschaft en op gedaan.
Meneertje is er heel blij mee geloof ik. Is ineens stukje rustiger.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:38

ellepel schreef:
Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?

Ik heb vandaag uitgebreid gekeken voor en na hij van de wei af kwam. Van tevoren niets gezien, maar op de wei wel hele kleine vliegjes met bloed eraan -O- en ze vlogen weg als ik er aan probeerde te komen. Luizen vliegen bij mijn weten niet... Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Wat ik wel weet is dat hij veel last heeft van jeuk. Hij staat sinds afgelopen vrijdag op de "verse" wei maar daarvoor was hij al begonnen met het kaalschuren van zijn staart. Daarvoor twee keer op de kale wei geweest, en stond hij verder op de paddock. We zitten nu op 45 minuten op de verse wei en ik ben opbouwend bezig dus begonnen met 10 minuutjes.
Vachtluis lijkt mij dus wel onwaarschijnlijk. Heb trouwens wel een foto van die beestjes.. Zal eens googlen of ik wat vind wat er op lijkt.

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:40

ik heb mijn paard verkocht met ZE. bij mij waren de dekens altijd te kort bij zn oren. hebben meer mensen dit? ik heb namelijk nog losse stukken deken hals liggen. als iemand dit wil overnemen kun je een pb sturen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:32

papagroom schreef:
ellepel schreef:
Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?

Papagroom( hoe kom.je bij die naam haha) schijnt dat montemortiliet klei ( hoop dat ik het goed schrijf) ook een goede bindende weirking heeft?

Ik ben met dat alles na 16 jaar zonereczeem wel klaar. Appie zijn organen werken prima. Enige is een darmbeschadiging waardoor hij wat extra vitamines moet.

En.ik.lees tea tree als reiniging.was dat niet giftig voor paarden??

Tea tree is inderdaat geen aanrader voor inwendig gebruik.
Montemortiliet,heeft idd een bindende werking,maar vangt geen toxines,en houdt ook sommige sporen elementen tegen.
Je kunt dat dus niet langdurig gebruiken...Dan zou je tekorten opbouwen.
De naam papagroom komt om dat ik vader van drie kids ben die mij zien als hun persoonlijke groom...een klein steekje onder water dus....LOL...
Hoop dat ik je vragen zo naar tevredenheid heb beantwoord ellepel
:+ .

Ja hoor! *\o/*

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:40

Mijn shetmerrie heeft sinds vandaag ineens op haar voorhoofd onder haar voorpluk allemaal schaafplekken (schuurplekken - alsof je in een gymzaal je knie schuurt..-) en er komt vocht vanaf. Adviseren jullie er iets op te smeren? Heb het nu in iedergeval een beetje schoongemaakt en de omgeving ingesmeerd met een verzachtend middeltje tegen de jeuk. Vliegenkap had ze om, maar heeft ze kapot geschuurd. Niet zo'n succes. Deken zit al tijdje om, verder geen last van schuren aan haar manen en staart. Normaal wel overigens.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:43

Appie heeft dat ook vaak In de zomer
ik gebruik vaak wel wat zinkzalf er op of een andere vette creme.
bij hem is het toch van jeuk en dan schuurt hij het kapot aan bijvoorbeeld de waterbak :j

Na de warmte explosie van vanmorgen(27 graden hier)
Verwacht ik morgen toch wel dat er eel jeuk is, gelukkig ben ik bij appie inmiddels zover dat het voldoende is om dan meteen de deken er op te doen. :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:44

Ja klopt, zij pakt ook de waterbakken en de hekken enzovoorts. Super! Zinkzalf dus. Wist niet of het nodig was om er echts iets op te smeren. Ze had er wel duidelijk 'last' van als je er in de buurt kwam. Zal wel prikken. :)

Edit: Heb Coco gewoon 24/7 met deken staan. Ze staat nu nog in het paddock met schuilstal. Ondertussen zijn we aan het wennen voor het land. Wil haar dit jaar toch proberen 24/7 bij haar vriendjes en vriendinnetjes op het land te houden.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:05

Zinzi_jewel schreef:
Waar info te vinden

Betere darmwerking .

Ik gebruik het ook in dubbele dosis en werkt dan prima, tot nu toe. Las jij weleens een stopweek in?
Zal me eens verdiepen in de algea vitalis, heb je toevallig aandelen papagroom? :P (geintje)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:17

MartineC1711 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waar info te vinden

Betere darmwerking .

Ik gebruik het ook in dubbele dosis en werkt dan prima, tot nu toe. Las jij weleens een stopweek in?
Zal me eens verdiepen in de algea vitalis, heb je toevallig aandelen papagroom? :P (geintje)

Nog erger....ik heb het ontwikkeld,en gebruik het zelf al jaren,met name om sportpaarden net dat beetje extra te geven....LOL...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:57

:')

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:04

Lieve mensen,
Hebben jullie ook meer jeukklachten nu?
Hier een paard wat in de winter ook nog jeuk had, maar wat te onderdrukken was met puur jeuk druppels, nu is het erger, hij heeft al een deken op (maand) en ik smeer derfen. In de staart ging dat prima, jeukt ie helemaal niet meer aan.
Maar zijn manen ineens weer wel.
We gaan nu graan stoppen, 0 gras en een kuurtje voor de afvalstoffen afvoer, en een bloedtest om te kijken hoe de lever functioneert.

Hij heeft AB gehad van de winter, en ik ben bang dat dat zijn systeem niet goed heeft gedaan...

Iemand nog tips om de manenkam te laten slinken?

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:57

Hallo, ik heb een paar vraagjes aangezien jullie ongetwijfeld veel ervaring hebben op dit gebied.. Mijn nieuwe paard had af en toe al wel wat jeuk, waarop ik hem vervolgens een aantal keren heb gewassen met teershampoo etc. Nu moest hij afgelopen zondag een tijdje op stal staan ivm wedstrijd van ons andere paard en toen we terug kwamen had hij een klein deel van zijn manen weggeschuurt (geen wondjes).. Nu denk ik dus toch sterk aan zomereczeem. Aangezien het zondag eind van de middag was kon ik niet wat halen of iets dus heb ik er gelijk een deken opgegooid (gelukkig hebben wij voor de zomer altijd al de rambo sweet itch hoody liggen) en later ingesmeerd met azijn. Eerst leek de jeuk alleen maar erger te worden van de azijn, maar na een minuut of 10 werd hij helemaal rustig en heb ik hem niet meer zien schuren. Nu durf ik de deken eigenlijk niet meer af te doen, bang dat hij toch weer jeuk krijgt.. Hebben jullie ook altijd op stal de deken op? Hij krijgt inmiddels knoflook door zijn eten en ik ga een middel van azijn en tea tree en water maken om hem in te sprayen. Het gekke is dat hij in de wei nooit heeft geprobeerd te schuren of wat terwijl hij toch een houten hek heeft dus hij kan het wel, mocht hij echt willen.. Ik zag wel dat hij overdag allemaal vliegen op zijn hoofd heeft, terwijl het andere paard er geen last van heeft.. (goeie vliegenkap is gisteren ook besteld)
Aangezien hij nu heel rustig is en nergens last van heeft heb ik zoiets van, laat de deken er maar mooi op, maar aan de andere kant ben ik bang dat zijn manen verstikken doordat er nu altijd een deken op ligt.. Ik ben heel benieuwd naar jullie tips :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:27

LadyMadonna schreef:
EquiPhoto schreef:
Wondjes is een gevolg van de jeuk, door het krabben schuren ze zichzelf open. De deken moet 24/7 opblijven (tenzij ze buiten bereik van de mugjes is), het is namelijk niet zo dat als de deken op is de jeuk gelijk stopt. De 'giftige' stoffen die de mugjes met zich meebrengen zitten namelijk nog een tijdje in de bloedbaan waardoor de allergische reactie en dus de jeuk blijft. Suikerarm voer is altijd een aanrader bij eczemers en zeker het proberen waard.

Heyy

We hebben het weken geprobeerd en 24/7dek op, de jeuk blijft.... nu we niet 100% weten of het eczeem is hebben we nu een paar daagjes zonder geprobeerd en het lijkt zelfs minder...
Dus vandaar mijn twijfels, vooral hals nu en voorheen ook haar staart/kont.
Het voer is idd het proberen waard en het heeft al wel meerendeels geholpen... is er niet iets anders waar deze kenmerken aan voldoen ?
Bedankt voor de reactie
Xx

Eczeem wordt niet enkel veroorzaakt door mugjes. Die van mij krijgt heel erg jeuk van teveel suikers[/quote]

Misschien een gekke vraag, maar iets van mijt en dergelijke heb je al uitgesloten lijkt me?

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:12

Freya6 schreef:
Lieve mensen,
Hebben jullie ook meer jeukklachten nu?
Hier een paard wat in de winter ook nog jeuk had, maar wat te onderdrukken was met puur jeuk druppels, nu is het erger, hij heeft al een deken op (maand) en ik smeer derfen. In de staart ging dat prima, jeukt ie helemaal niet meer aan.
Maar zijn manen ineens weer wel.
We gaan nu graan stoppen, 0 gras en een kuurtje voor de afvalstoffen afvoer, en een bloedtest om te kijken hoe de lever functioneert.

Hij heeft AB gehad van de winter, en ik ben bang dat dat zijn systeem niet goed heeft gedaan...

Iemand nog tips om de manenkam te laten slinken?

Ja hier ook ineens veel meer jeukklachten.
Ze is nu op een stuk al de manen kwijt..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:34

Wat smeren jullie op open wondjes door her scheuren? Ik smeerde eerst groene leem van de groene os, dat was een mooi probeerverpakkinkje maar ze verkopen alleen grote verpakkingen van 250ml .terwijl ik maar een klein beetje nodig heb voor een incidenteel wondje, vond het dan toch wat prijzig.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:47

Ik vind Helosan erg fijn spul om op wondjes te smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:48

@papagroom,
Zou je mij ook wat extra info willen sturen over de algea vitalis? Ben erg nieuwschierig geworden naar dit product en of het eventueel iets kan betekenen voor mijn merrie!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:01

Wat een knuttenexplosie vandaag!

Wij werden er samen helemaal gek van.
Tot vandaag ging het goed met Cherise zonder deken, maar nu toch de deken uit de kast gehaald... op hoop van zegen dat de andere paarden haar heel laten morgen als ze weer naar buiten gaan.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:41

Derfen op wondjes vind ik niet zo geschikt, lijkt alsof het prikt.
Een smeerseltje met kruiden van Bio Ron lijkt wel aan te slaan, te verzachten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:49

ik gebruikte Calendulan zalf van VSM.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:52

MartineC1711 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waar info te vinden

Betere darmwerking .

Ik gebruik in de wintermaand nov/dec tot febr / mrt geen GB en start dan op 1 week dubbel en dan gewoon en zie de manenkam als deze harder wordt verhoog ik de GB ...
PB me even als je GB wilt blijven voeren heb n andere prijs ergens voor dit spul

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:59

EquiPhoto schreef:
Wat smeren jullie op open wondjes door her scheuren? Ik smeerde eerst groene leem van de groene os, dat was een mooi probeerverpakkinkje maar ze verkopen alleen grote verpakkingen van 250ml .terwijl ik maar een klein beetje nodig heb voor een incidenteel wondje, vond het dan toch wat prijzig.

Lekker dik de Aloe Vera creme van de Action, nog geen anderhalve euro per pot!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:42

Nestasil. Dit schrijf ik niet goed haha.
Heb een die tevens ontsmet en behandeld. Was iets duurder. Maar hij werkt perfect.