Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Die algea vitalis wil ik wel eens wat meer over lezen .
Ik ben gebruiker van Gluco balance .
In dubbele dosering doet het wel wat . Maar toch moet ik telkens manenkam blijven controleren .
Masseren van manenkam doet ook wel wat ...
Maar om ons leven makkelijker te maken benieuwd naar de algea vitalis
Waar info te vinden
Edit : al wat meer info gevonden .
Betere darmwerking .
Die darmen doen het al goed . Wat doet t nog meer ?
ellepel schreef:Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?
papagroom schreef:ellepel schreef:Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?
Papagroom( hoe kom.je bij die naam haha) schijnt dat montemortiliet klei ( hoop dat ik het goed schrijf) ook een goede bindende weirking heeft?
Ik ben met dat alles na 16 jaar zonereczeem wel klaar. Appie zijn organen werken prima. Enige is een darmbeschadiging waardoor hij wat extra vitamines moet.
En.ik.lees tea tree als reiniging.was dat niet giftig voor paarden??
Tea tree is inderdaat geen aanrader voor inwendig gebruik.
Montemortiliet,heeft idd een bindende werking,maar vangt geen toxines,en houdt ook sommige sporen elementen tegen.
Je kunt dat dus niet langdurig gebruiken...Dan zou je tekorten opbouwen.
De naam papagroom komt om dat ik vader van drie kids ben die mij zien als hun persoonlijke groom...een klein steekje onder water dus....LOL...
Hoop dat ik je vragen zo naar tevredenheid heb beantwoord ellepel
.
Zinzi_jewel schreef:Die algea vitalis wil ik wel eens wat meer over lezen .
In dubbele dosering doet het wel wat . Maar toch moet ik telkens manenkam blijven controleren .
Waar info te vinden
Betere darmwerking .
MartineC1711 schreef:Zinzi_jewel schreef:Die algea vitalis wil ik wel eens wat meer over lezen .
Waar info te vinden
Betere darmwerking .
Ik gebruik het ook in dubbele dosis en werkt dan prima, tot nu toe. Las jij weleens een stopweek in?
Zal me eens verdiepen in de algea vitalis, heb je toevallig aandelen papagroom?(geintje)
LadyMadonna schreef:EquiPhoto schreef:Wondjes is een gevolg van de jeuk, door het krabben schuren ze zichzelf open. De deken moet 24/7 opblijven (tenzij ze buiten bereik van de mugjes is), het is namelijk niet zo dat als de deken op is de jeuk gelijk stopt. De 'giftige' stoffen die de mugjes met zich meebrengen zitten namelijk nog een tijdje in de bloedbaan waardoor de allergische reactie en dus de jeuk blijft. Suikerarm voer is altijd een aanrader bij eczemers en zeker het proberen waard.
Heyy
We hebben het weken geprobeerd en 24/7dek op, de jeuk blijft.... nu we niet 100% weten of het eczeem is hebben we nu een paar daagjes zonder geprobeerd en het lijkt zelfs minder...
Dus vandaar mijn twijfels, vooral hals nu en voorheen ook haar staart/kont.
Het voer is idd het proberen waard en het heeft al wel meerendeels geholpen... is er niet iets anders waar deze kenmerken aan voldoen ?
Bedankt voor de reactie
Xx
Freya6 schreef:Lieve mensen,
Hebben jullie ook meer jeukklachten nu?
Hier een paard wat in de winter ook nog jeuk had, maar wat te onderdrukken was met puur jeuk druppels, nu is het erger, hij heeft al een deken op (maand) en ik smeer derfen. In de staart ging dat prima, jeukt ie helemaal niet meer aan.
Maar zijn manen ineens weer wel.
We gaan nu graan stoppen, 0 gras en een kuurtje voor de afvalstoffen afvoer, en een bloedtest om te kijken hoe de lever functioneert.
Hij heeft AB gehad van de winter, en ik ben bang dat dat zijn systeem niet goed heeft gedaan...
Iemand nog tips om de manenkam te laten slinken?
MartineC1711 schreef:Zinzi_jewel schreef:Die algea vitalis wil ik wel eens wat meer over lezen .
Waar info te vinden
Betere darmwerking .
Ik gebruik het ook in dubbele dosis en werkt dan prima, tot nu toe. Las jij weleens een stopweek in?
Zal me eens verdiepen in de algea vitalis, heb je toevallig aandelen papagroom?(geintje)
EquiPhoto schreef:Wat smeren jullie op open wondjes door her scheuren? Ik smeerde eerst groene leem van de groene os, dat was een mooi probeerverpakkinkje maar ze verkopen alleen grote verpakkingen van 250ml .terwijl ik maar een klein beetje nodig heb voor een incidenteel wondje, vond het dan toch wat prijzig.