Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:47

Petje af?Hihi ik voel me soms zo vreselijk stom....
Ik durf ook nog niet blij te zijn eigenlijk,zit beetje verdwaasd...en moet maar weer eens goed terug naar mijn gevoel.....
Niet voor haar denken dus.... ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:49

Tuurlijk niet stom voelen, je mag je best zorgen maken toch en vind het wel typisch dessert eigenlijk zo uit je verhalen dat ze vandaag dan toch anders toont.
Je hebt in elk geval wel weer de rust nu om weer te puzzelen. had het baasje nodig denk ik ;-)
Het lijkt wel of dit eeuwig moet en heb zelf zo'n hekel aan puzzelen maar puzzelt hier ook flink.
Succes!

Ymor

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:57

Ze wilde even checken of je nog wel aan het opletten was. Fijn bericht!!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:24

Ymor schreef:
Ze wilde even checken of je nog wel aan het opletten was. Fijn bericht!!

Like!
Wat een dametje, maar goed ze is er nog niet tussen een geZond paard in de wei en een gezond paard op papier zit nog een klein verschil

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 22:23

Zo ben ik weer.....

Ik ben zo blij met jullie steun :*

Aan de ene kant heel goed nieuws dus dat alle bloeduitslagen goed zijn,had ik echt dus niet verwacht,zelfs dat bloedarmoede helemaal weg is nu,maar aan de andere kant,ik zit gewoon met een paard die stikt van de pijn en zichzelf in de weg zit....waar had ik op moeten hopen ;) dus nee ik jubel nog niet, droog mijn traantjes en zet mijn schouders er weer onder....

Ik heb gemaild met de internist die Desert toen in Utrecht behandeld heeft,echt een topvent,eens in de zoveel tijd geef ik hem nog een update en hij reageert altijd trouw en denkt mee,ondanks dat hij weet dat ik nooit meer met haar de mallemolen daar ingaat....
Hij is goed te spreken over de bloeduitslagen.

@Fargo,nu kom ik met mijn antwoord naar jou toe over het cushingverhaal,dat heeft altijd in mijn gevoel meegespeeld,maar dacht dat ze daar op getest was en aangezien ze een hele ct-scan heeft gehad,aangenomen dat ze dan vergroting van de hypofyse hadden gezien.
Maar vandaag even voor de zekerheid gevraagd,Desert is niet getest omdat het niet voor de hand lag bij haar symtomen en alles is door scan gegaan,behalve haar hoofd,dus ik heb mijn da even rap gebeld of ze nog bloed over had en de ACTH test is nu onderweg....
Spannend,maar ook niet te hopen dat ze dat heeft,zou wel heel goed passen,niet met alles,maar veel dingen wel.....

Maar het blijft verbazend dat Desert zoveel dingen mankeert die ik zelf ook heb,voor haar knok ik me dood en mezelf vergeet ik vaak in het geheel,maar ik ben ook op de goede weg,loop ook de artsen af ,niet zo hard,maar begin is er...

Eigenlijk kan dit nog niet het einde zijn,ik ben nog lang niet uitgeleerd van ons bijzondere meisje <3
Maar in alle oprechtheid,uit mijn liefde en respect naar haar,kan ik op eigen benen staan en haar laten gaan als het nodig is.

Kaarsjes blijven branden ze is er nog lang niet maar ze verdient het gewoon dat iemand zich inzet voor haar......

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:36

Topwijf, toppony jullie komen er wel, hou je wel de vitamientjes en de vochtintake bij jullie beide goed in de gaten.
Knuf es

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 22:48

Esje,thanks en ja zij drinkt veel water en ik zit net aan de rosee,telt dat ook mee? O:) :D

Maar een bedankje van mij naar manlief is zeker ook op zijn plaats,die man moet intussen gek worden van mijn gepuzzel en gewauwel over Desert en tranen etc.....en de tijd die ik in de paardjes steek....En de kosten die ermee gepaard gaan,.....
En hij houdt nog steeds van me....ongelofelijk <3

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:59

Die man moet gek zijn :+ , waar heb je die opgepikt, ga ik eens kijken of er nog enen staat :+

He San, Desert is er zeker nog niet en of ze er komt zal de toekomst uitwijzen, maar hoe dan ook, ze houdt jou(en heel bokt) maar al te graag bezig en hopelijk doet ze dat nog heeeeeeeeeeeel lang

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:26

Nog wel even over het bloed, is dat wel gekoeld nadat het is afgenomen? Het bloed testen op cushing en dus op de ACTH waarde heeft wel wat eisen over het aanleveren dacht ik, dus even in de gaten houden! Het allermooiste is het als het bloed in de ochtend vroeg wordt afgenomen dacht ik. Maar als het goed is, is het in ieder geval een indicatie en als het twijfel geeft, zou ik het nogmaals laten afnemen op juiste moment..
Je hoopt misschien niet dat het cushings is, maar het zou wel veel verklaren mbt hormoonhuishouding en eventuele gevoeligheden misschien.

Voorlopig in ieder geval wel soort van blij voor je dat het bloed beter is dan je gedacht had e.d.
Sterkte meis! We gaan er gewoon weer voor!! Denk aan mijn onderschrift! :j :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:28

fargo schreef:
Nog wel even over het bloed, is dat wel gekoeld nadat het is afgenomen? Het bloed testen op cushing en dus op de ACTH waarde heeft wel wat eisen over het aanleveren dacht ik, dus even in de gaten houden! Het allermooiste is het als het bloed in de ochtend vroeg wordt afgenomen dacht ik. Maar als het goed is, is het in ieder geval een indicatie en als het twijfel geeft, zou ik het nogmaals laten afnemen op juiste moment..
Je hoopt misschien niet dat het cushings is, maar het zou wel veel verklaren mbt hormoonhuishouding en eventuele gevoeligheden misschien.

Voorlopig in ieder geval wel soort van blij voor je dat het bloed beter is dan je gedacht had e.d.

Klopt als een bus, bij Sylke ook in ochtend nuchter afgenomen, maar weet niet of dat ook was omdat insuline resistentie werd meegenomen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:29

cobelens schreef:
fargo schreef:

Klopt als een bus, bij Sylke ook in ochtend nuchter afgenomen, maar weet niet of dat ook was omdat insuline resistentie werd meegenomen

Het ACTH in het bloed is normaliter in de ochtend het hoogst en dus eigenlijk het beste meetbaar. Nuchter is voor ACTH niet strict nodig geloof ik.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:33

Bij Sylke werd EMS ook getest, omdat chusing gezien leeftijd wat vroeg zou zijn. Paarden met EMS hebben ook een verhoogde kans Op PPID. Maar vandaar Nuchter bij haar

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:57

Weet je...ik geloof gewoon niet dat dit al het einde van jullie verhaal is. Dat kan gewoon niet. Wie moet dan de leidende merrie worden? De kudde beschermen, bij elkaar houden en de jonkies aanpakken. Desert heeft al eerder laten zien dat wonderen bestaan. Misschien dat ze geen 30 jaar wordt maar nee dit is niet het einde. Mijn duimen draaien, voor zover ik nog duimen over heb. Kom op Desert en San, ik geloof in jullie! Dikke knuf!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:15

Ik lees al een hele tijd mee vanonder mijn steen, hier en in het hk topic. Maar ik wil jullie nu toch even een hart onder de riem steken! :(:)
Ik heb ontzettend veel respect voor jullie manier van handelen en hoe er voornamelijk naar Desert zelf wordt gekeken en niet alleen maar puur naar de uitslagen van de tests. Ik denk dat Desert nog lang niet klaar is bij jullie, dit bijzondere dametje heeft al vaker bewezen dat ondanks dat ze al een paar keer op het randje heeft gestaan, de wonderen nog steeds de wereld niet uit zijn! Ik kan me voorstellen dat je niet hoopt dat het cushing is, maar aan de andere kant heb je dan wel een verklaring voor sommige dingen en kun je het misschien weer gerichter behandelen! Nogmaals, ontzettend veel bewondering voor jullie handelen en denkwijze, daar kan menig mens een boel van leren! _O_ *kruipt weer onder steen*

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:11

Ik zit soms in tranen hoe iedereen meeleeft,zowel hier als per foon,pb en noem maar op...en vandaag ook een heel lief kaartje van Loes Lucky in de bus,ik weet niet waar ik het allemaal aan verdiend heb,maar ik ben er zo blij mee....stukje gezamelijke liefde en respect naar Desert toe...

Dank jullie wel!!!! :* :* :*

cobelens,succes met zoeken,maar deze deel ik niet :P hij was ooit mijn buurman en heeeeeel vroeger heb ik verkering gehad met zijn broertje,dus kijk naar je exvriendjes of buurmannen zou ik zeggen :D

fargo bedankt voor je informatie, ik werd vanmiddag gebeld door da-praktijk en ik dacht dat os snel die uitslag,dat lab had gebeld voor andere buisjes bloed en voorschrift,dus morgenochtend komt da nog een keer bloed aftappen bij Desert (kosteloos dit keer) maar ze hoeft niet nuchter te zijn begrijp ik?

Smee__ onder haar steen,.....dank je wel dat je nu even tevoorschijn komt....waardeer ik :j

Sappie...weet je dit waren mijn woorden van de week ook door mijn tranen heen,hoe nu verder met de kudde,niets zou meer hetzelfde zonder Desert....

en misschien bestaan wonderen echt wel behalve LIEFDE in hoofdletters,Desert heeft vandaag een metamorfose ondergaan, ze loopt rapper,bromt weer naar me,krijgt weer twinkels in ogen en liep te slettebetten met Wynn.....pijn is echt minder,ik hoop zo dat dit doorzet........

En nu ik iets verbetering zie,stort ik even in,ben zo moe van alles...... :o

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:06

Sandra, je bent al zo lang sterk, dat mag nu even, beetje instorten. Knuf.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:17

Het is een hele kleine moeite om een klein gebaar te doen richting jullie.....jullie en Desert verdienen het.....

En je mag ook ff instorten.....het vreet hartstikke veel energie.....weet er alles van met onze Dana....
Denk aan jezelf....en je mag bij mij ook op de app ofzo ff gal spuwen hoor...xx

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 05:59

san heel fijn dat ze wat opknapt. Hopelijk zet ze door.
Het is een sterke dame die zo te horen hier nog niet klaar is.
Doe je zelf ook niets te kort he? Vreet energie een zorgenkindje

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:18

dat bedoelde ik dus San, denk aan je eigen vitamientjes!!!!!!!!!!!

Tuurlijk ook jouw husband verdient een dikke pluim voor alles wat hij doormaakt, meedenkt, maar uit liefde doet een mens gekke dingen :P

Knuf

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:13

Doe voor de zekerheid maar nuchter of bel nog even naar de DA of degene die belde om er expliciet naar te laten vragen. Je wilt de meest betrouwbare resultaten, dus ze moeten maar even voor je informeren!

Goed dat het wat beter gaat!! En doe het kalm aan en doe voorzichtig met je zelf. Slik je al magnesium en vitamine C. Heel belangrijk voor een lichaam dat de hele tijd stress ondergaat. Sterkte!!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:48

Oh Sandra, ben even niet op bokt geweest lees ik hier weer alle downs en ups..........
Hou vol! Die lieve Desert is zo bijzonder!
En jij natuurlijk ook! (herken zoveel als je hier neer zet hoe je je voelt, je gevoel moet volgen en dat je soms even van de wijs bent)

Ik zag hier cushing voorbij komen, 3 weken geleden ongeveer zag ik foto's van Desert die je hier had geplaatst, toen dacht ik ook aan cushing..... Hier helaas ook 1 met cushing....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:09

Vandaag opnieuw bloed getapt...
Desert was weer een stuk slechter helaas, en ik ook,maar gedeelde smart is halve toch?

fargo,ik heb haar gewoon nuchter gehouden voor de zekerheid en erna haar minimale voer met medicijnen gegeven....

en ja ik zit zelf aan al die extraatjes..... :j *D

Loes,Esje,oedsje en hahahatsjou dank jullie wel :*

Caballos,dank je en ja echt?Wie heeft er cushing? :(:) Ik ga eens in je berichten spieken...

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:21

Jeetje wat een rot bericht van desert :(:)

Had zo op anders gehoopt
We denken elke dag wel aan jullie
Heel veel sterkte, .....
Hopen dat ze weer wat beter word

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:24

Jeetje Sandra.. Het blijft zo maar tobben met haar...
Blijf nog steeds heel hard duimen dat ze er bovenop gaat komen..!
Wanneer krijg je de uitslag van haar bloed?
Denk je ook aan jezelf?!!
Knuffel voor jullie!

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:56

:(:) Ben hier ook nog steeds keihard aan t duimen voor jou en je Desert! Spiek elke dag wel even naar updates. Dikke knuffel!