Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:19

Mbt heumen zondag werd het daar alleen maar erger (op besmette stal) maar naar mijn weten geen stergevallen (?).
De andere stal is een actie voor opgezet (naam even kwijt) om het financieel leed iets te verzachtem heb ik vernomen.
Verder is er nog niks bekend of er meerdere stallem besmet zijn inmiddels?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:21

colette_007 schreef:
Mbt heumen zondag werd het daar alleen maar erger (op besmette stal) maar naar mijn weten geen stergevallen (?).
De andere stal is een actie voor opgezet (naam even kwijt) om het financieel leed iets te verzachtem heb ik vernomen.
Verder is er nog niks bekend of er meerdere stallem besmet zijn inmiddels?

Zondag werd het op de veerkracht idd alleen maar erger en zondag hebben ze daar ook een paard in laten slapen... Voor de veerkracht is overigens ook een inzamelingsactie!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:23

Ik kreeg een mail van de hoefsmid uit Houten dat hij voorzorgsmaatregelen treft. Weet niet of er stallen in deze omgeving dicht zijn

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:24

Inzamelingsactie van wat?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:24

Rianneke: die bedoelde ik ;). Mbt inslapen wist ik alleen niet. Denk kga hier niet onnodig namem noemen ;)

Inzameling van geld om da kosten beetje betaalbaar te houden

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:33

Ik vind het door laten gaan van het NK zo vaag van de KNHS, wij van de vereniging rijden in de bak van een stal. Deze stal geeft oa orun-instructie cursussen en meerdere leren per week spring en crosslessen voor PTC. Nu hadden wij als vereniging al besloten om deze week de lessen niet door te laten gaan en volgende week wel te zien of het verantwoord is. Maar nu kregen wij ook te horen van de eigenaar van de stal dat hij door de KNHS was gebeld om alle cursussen af te lassen deze week iig. Ivm Rhino...en dan zouden ze wel heel Nederland bij elkaar stoppen in 1 Ermelo...? Tsja, als het dan nog verspreidt dan heeft in 1 klap heel Nederland het! Verplaats het gewoon 2 of 3 weken! Hebben ze met de.zomerkampioenschappen ook gedaan ivm de regen...
Moet niet gekker worden!;)

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:45

M_Vainqueur schreef:
Ik vind het door laten gaan van het NK zo vaag van de KNHS, * * * en dan zouden ze wel heel Nederland bij elkaar stoppen in 1 Ermelo...? Tsja, als het dan nog verspreidt dan heeft in 1 klap heel Nederland het! Verplaats het gewoon 2 of 3 weken! Hebben ze met de.zomerkampioenschappen ook gedaan ivm de regen...
Moet niet gekker worden!;)

Helemaal mee eens. Ik snap er niets van . . . :?

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:51

Sorry dat ik zomaar binnenval, ik woon in de buurt van nijmegen, en is het virus dodelijk voor paarden??

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:52

ja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:53

Miriam91 schreef:
Ik kreeg een mail van de hoefsmid uit Houten dat hij voorzorgsmaatregelen treft. Weet niet of er stallen in deze omgeving dicht zijn

Er zijn hier nog geen gevallen bekend, maar het is goed dat er voorzorgsmaatregelen genomen worden. :j Voorkomen is beter dan genezen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:56

colette_007 schreef:
Inzameling van geld om da kosten beetje betaalbaar te houden

:j En om de eigenaars een steuntje in de rug te geven. Hun zijn echt dag en nacht in de weer met/voor hun dieren met allerlei extra hoge kosten (en dan is het niet alleen de DA).

M_Vainqueur schreef:
Verplaats het gewoon 2 of 3 weken!

Ik snap ook echt niet dat een organisatie als de KNHS geen maatregelen treffen! Want idd voor hetzelfde geld loopt er straks een besmet dier tussen en heb je het straks door heel NL ipv nu nog op een vrij klein gebied!

Zelf zou ik me trouwens afmelden vanwege de Rhino... Als veel meer combiá dat doen verplaatsen ze het misschien ook wel...

Romeoluver; het virus is in zoverre dodelijk dat je dier bijv. verlammingsverschijnselen kan gaan vertonen en jij besluit em in te slapen... Maar er zijn ook nog wonderpaarden die verlammingsverschijnselen vertoonden en nu weer in de been zijn! Je kunt er echt weinig van zeggen!

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:19

Er is zojuist een bijeenkomst geweest voor veerkracht klanten, en de dierenarts heeft gemeld dat de grootste piek geweest is, maar er zijn er natuurlijk nog wel een hoop erg ziek. waarvan inderdaad 1 overleden (deze was al niet in goede conditie).

Er is ook inderdaad een geld inzamelactie en dat komt nog in een gelderse krant te staan.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:31

Is het niet zo dat een paard besmet met het Rhinovirus altijs drager blijft van dit virus? En daarmee dus andere paarden kan besmetten? Weet iemand dit?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:32

las net van wel ja.. dat die het sneller kan krijgen enz weer ofz?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:32

Een paard blijft na een besmetting idd drager, maar dit komt pas weer naar buiten als de weerstand laag is!
Net als bij een koortslip dus. En het hoeft niet te betekenen dat je dan gelijk verlammingsverschijnselen krijgt. Het kan ook naar buiten komen als een verkoudheid :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:33

Drager wel, niet besmettelijk.. Virus moet dan weer geactiveerd worden, hoe dit werkt, geen flauw idee!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:34

Hoihoi, ik heb even een vraag aan jullie!
Mijn paard staat in tull en 't waal (bij utrecht), ook ik heb een mailtje gekregen van mijn hoefsmid uit Houten net als Miriam91 dat ze voorzorgsmaatregelen treffen. Hier in de omgeving heb ik nog niet gehoord dat er rhino op stallen zou zijn uitgebroken. Nou zit ik er een beetje mee dat ik les met m'n paard krijg van iemand van buitenaf. Ze rijdt veel paarden voor andere mensen op verschillende stallen, wel allemaal omgeving Utrecht, waar dus nog geen gevallen bekent zijn. Is het verstandig dat ik de lessen nu stopzet uit voorzorg, of hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken aangezien het virus alleen nog aangetroffen is 100km verderop?

Hoe doen jullie dit? Er zijn natuurlijk hardstikke veel mensen die les krijgen van iemand van buitenaf, lijkt me niet dat iedereen z'n lessen stopzet...

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:45

ik heb momenteel uit voorzorg al mn lessen, bijrijdpaarden stop gezet. Als er tot zondag geen nieuwe gevallen bijkomen hervat ik alles weer. Kan beter nu even een pas op de plaats zetten dan achteraf denken, had ik maar.....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:46

Hier wel, en ik zit in amerongen.
Ik zou eigenlijk vandaag naar les gaan in wijdewormer en ook dat heb ik afgezegd uit voorzorg.
Stal is ook gesloten verder uit voorzorg.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:51

Ik had gisteren nog les en volgende week maandag is de volgende. Als er tot die tijd niet veel nieuwe gevallen bijkomen kan ik het wel doorlaten gaan toch? Mochten er nog veel gevallen bij komen die zich ook verder verspreiden lijkt het me niet zo'n prettig idee..

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:55

Ik heb de lessen die ik op locatie geef ook even op non actief gesteld.
Alle interne wedstrijden en lessen gaan wel gewoon door.
Wel met het dringende verzoek aan alle deelnemers / bezoekers om met schone kleren en schoon schoeisel te komen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:57

En vanaf wanneer neem je het besluit om het weer op te pakken? Als er een week geen nieuwe gevallen bij zijn gekomen, of het zich niet over een groter gebied uitspreid of iets anders?

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:05

Joslinn schreef:
ik heb momenteel uit voorzorg al mn lessen, bijrijdpaarden stop gezet. Als er tot zondag geen nieuwe gevallen bijkomen hervat ik alles weer. Kan beter nu even een pas op de plaats zetten dan achteraf denken, had ik maar.....

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:19

Ja dat vind ik ook ivonka, vind dit zo beetje, thjaa vreemd
of beide, of geen

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:22

Ik heb nu met de gene afgesproken waar ik les van heb dat we de lessen gewoon door laten gaan zolang het zich niet verder uitbreidt onze richting in. Zij wil natuurlijk ook geen risico lopen met haar paarden! Dus gewoon elke dag even checken of er nieuwe gevallen bij zijn gekomen, mocht het toch deze kant op komen stellen we de boel even uit. Hopelijk blijft het in die regio hangen! Het is natuurlijk wel heel erg klote voor de eigenaren waarvan hun paard het al heeft!