Ziet er goed uit Siem! Wij hebben na 4 maanden de osteopaat laten komen, maar die komt bij ons sowieso minstens 2x per jaar. Hij merkte wel dat ze geleden had onder haar operatie, waarschijnlijk door getakeld te worden op de operatietafel, en in combinatie met spiervermindering. Er zaten 2 wervels in torsie, dus was blij dat we hem hadden laten komen voor ik er voor het eerst terug op ging!
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-13 11:40
Ik heb inderdaad ook de ostheopaat die tevens fysiotherapeut is laten komen, gewoon om hem even lekker na te lopen en dat onlangs weer een keer herhaald. Bekken was beide keren wat stijf maar niet overdreven en nek ook. Ziet er prima uit Siem!
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-13 09:30
Hee daar, hoe gaat het hier? Bij ons gaat het nog steeds super! Heb vorige week donderdag weer half uurtje les gehad en mijn instructrice was verbaasd over hoe strak zijn buik en litteken nu zijn. Je ziet het gewoon niet meer en voelt het ook steeds kleiner en compacter en meer "in" de buik gaan. Ben er zo blij mee! Het wordt haast nog strakker als het de eerste keer is geweest en als het nu dicht zit dan is het gewoon ook weer klaar! Ben nog aan het stappen en draven, maar meneertje gallopeert aan de lounge af en toe wel even aan, dat is een goed teken. En in de les wilde hij het tempo in de draf aantal keren richting uitstrekken opschroeven - ongevraagd. Dat is natuurlijk ook weer een goed teken. Dus ik ga nog even zo door en dan gaan we weer een keertje de galop meepakken. Het op de wei staan is ook goed voor hem.
Leuk dat het eindelijk terug goed gaat fargo! Hier nog steeds alles in orde! Ben terug bezig met vliegende wissels en ze springt ze al zoals vroeger, ze mist enkel nog wat spieren in de achterhand, dat merk ik als ik haar verzamel in galop dat mist ze wat power, maar voor de rest staan de spiertjes er al terug mooi op en de conditie is ook al bijna zoals vroeger!
sandra3235
Geplaatst: 19-06-13 20:54
Hai
super om te horen hoe goed jullie paardjes het doen Hier ook geen klagen eigenlijk,Wynn gaat binnenkort weer voor de wagen
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 11:18
@Sandra, wat leuk dat Wynn binnenkort voor de wagen gaat, heeft hij dat in het verleden al eerder gedaan of is dit echt iets nieuws voor hem?
@yellomofoon, bezig met de vliegende wissels, toe maar! Goed bezig dus. Ik merk ook het meeste in de galop dat dat zwaarder valt. Super dat ze weer goed in haar spieren zit ook.
Ben nu 1,5 maand bezig met stappen en draven en eergister sprong whizzemans zelf aan voor een rondje galop in de bak. Goed teken, voelde ook prima aan, daarna iets vermoeider achterbeen. Merk goed dat hij nu vooruit gaat. In de les wilde hij steeds een behoorlijk tempo in draf pakken en op een gegeven moment vertrok hij echt voor uitgestrekte draf tegen mijn hulpen in Hij wilde het gewoon!
Ik rij ook regelmatig in de wei en merk dat hij op als ik op het linkerbeen lichtrij hij net 20 m verder volhoudt en doordraaft dan op rechterhand/rechterbeen rijdend. Maar nu merk ik deze week dat hij eerder deze week op beide handen weer zo'n 20 meter erbij snoepte, in de juiste houding. Gisteren nam hij zelf elke keer een hoger tempo aan, was echt aan het swingen en dragen en ging weer 20 meter verder op links en op rechts hield hij bijna net zo lang vol als op linkerhand/linkerbeen. Hij gaat echt vooruit in kracht en hoe hij zich voelt! De zomer is goed voor hem! En ik kan in de wei echt goed monitoren hoe hij vooruit gaat (mooie lange rechte stukken)
sandra3235
Geplaatst: 21-06-13 11:34
fargo,ja Wynn is beleerd en Rene ment met hem,maar echt mooi weer menner , Wynn heeft er al een jaar niet voor gelopen,maar is zo braaf dat je hem er zo weer voor kunt knopen,lekker veel stappen mijn mannen
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 12:00
Aaaah ziet er super cute uit!! Mooie wagen ook!
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 16:44
Morgen weer een lesje met Whizz in gepland van een half uur. Gisteren had hij spierpijn en twijfelde ik even waar ik goed aan deed. Toen dacht ik ach dan draven we toch gewoon hele korte stukjes aan en weer terug naar stap? Bleek hij dat toch eens onwijs leuk en makkelijk te vinden en hield hij dat veel beter vol dan stukjes draf achter elkaar. Wat een grappenmaker, ik had hem nog niet teruggezet in stap of hij maakte al weer aanstalten helemaal netjes van achteruit en in de houding. Dat gaan we dus maar even vasthouden, goede training en hij vindt het gaaaaaffffff
sandra3235
Geplaatst: 27-06-13 23:54
fargo gefeliciteerd en super hoe je het doet samen met je kanjer
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-13 00:14
Dank je wel Sandra. Ja we zijn goed bezig! Eergisteravond was ik nie zo handig nie ..
Had gereden, whizz stond even aan de bakrand gras te eten, ik even mest op geruimd. Loop om hem heen sta naast hem, denk - hee zijn dekje zit een beetje raar en ik trek hem aan het dekje. En hij schrikt wel zo verschrikkelijk en draait direct zijn achterhand in naar mij toe en haalt uit en kijkt vervolgs rechtsom om en ziet dat ik het ben - de schrik in die ogen (en in de mijne waarschijnlijk..). en daar lag ik. Klap half op mijn onderste linkerrib en buik en op mijn linker bovenbeen. Heb dus toch even in de regen 5 minuutjes bij liggen komen van de schrik en de pijn. Gelukkig waren er mensen bij me. Dacht echt eerst naar het ziekenhuis te moeten maar het ebde godzijdank weg. En met ibuprofen de nacht ingegaan. Om lang verhaal kort te maken is dat ik toch eigenlijk prima er vanaf gekomen ben, kan lopen, liggen en zitten. Moet wel beetje voorzichtig doen uiteraard maar het had veel erger kunnen aflopen..
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-13 11:23
Zoooo, hoe gaat het hier? Alles nog in orde??
Ik heb gisteren weer eens les gehad met whizz en dat gaat echt de goede kant op nu. Naderhand is hij ook niet meer zo moe als hij de laatste tijd nog wel kon zijn, hij was nu heel goed bezig en we hebben ook kort gegaloppeerd en bij het uitstappen stapte hij heel fris en fruitig rond. Heel goed teken, zijn lidteken is ook echt super mooi aan het worden. Bij het longeren gaat hij sinds een week of 3 zelf af en toe galopperen, een rondje, een half rondje en dan weer draven en nog weer eens even aangalopperen en dat allemaal met een scheef oog naar mij - het mag toch wel??? Heel goed teken dat hij het zelf oppakt en aanbiedt. Hij bouwt het zelf ook op en heeft afgelopen week echt als een leip konijntje om me heen lopen huppen in galop. Dus deze week al weer meer gedaan tijdens het longeren en ga het nu ook als het zo uitkomt onder het zadel af en toe meepakken en het verder uitbreiden met longeren. Lidteken gaf eerst (3 weken terug) nog wel ietsje reactie de volgende dag als hij gegaloppeerd had, maar dat is nu ook al niet meer het geval. We zijn er dus bijna weer! HOERA! De zomer en het buiten op de wei lopen en grazen helpt natuurlijk ook goed mee met het verdere herstel van het lidteken. Heel blij mee!
Fargo, fijn dat alles weer helemaal goed is gekomen!
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-13 13:56
russel schreef:
Fargo, fijn dat alles weer helemaal goed is gekomen!
Dank je russel, ben er ook heel blij mee - elke dag weer!
sandra3235
Geplaatst: 29-07-13 22:46
en terecht fargo
Hier alles goed,Wynn dekt zich gek en heeft tijd van zijn leven en nergens last van.... nog 3 nachtjes slapen en dan dan is het 1 jaar geleden na operatie en als alles nog goed was mocht ik volgens arts na 1 jaar pas oprecht juichen.... *ik klopt t nu af* maar begin toch met een voorzichtig hoeraatje....... Ons wonderhengstje Wynnie
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-13 09:33
ja het eerste jaar om is het belangrijkste Sandra, daar zijn jullie dus bijna! Goed hoor. En wat mooi dat ie al weer gewoon aan het dekken is en dat dat zo goed gaat!! Dan is het jaar toch nog best snel gegaan uiteindelijk!!
Gisteren het lidteken weer aan iemand laten zien en het is verbazingwekkend, de rest van het oorspronkelijke lidteken kun je al niet eens meer voelen! En het "aangetaste" deel wordt compacter en compacter. Gisteren heeft ie weer zo fijn lopen sjouwen met de pessoa. Gaat steeds beter worden.
Ja we zitten zo goed als terug op ons niveau Op sommige punten staan we al wat verder, dus ben helemaal blij! En ze is drachtig van Desperado! Was natuurlijk wel in overleg met de veeartsen van de kliniek, maar zij zagen geen probleem. Ik heb tot nu toe ook geen problemen gehad met de wonde qua bobbels en oneffenheden. Eens het dicht was was het dicht, ik controleer het nog wel eens, zeker na een wat zwaardere training, maar alles verloopt nu wel volgens het boekje volgens mij
sandra3235
Geplaatst: 01-08-13 23:01
Yes 1 jaar na operatie overleefd en Wynn is er nog en hoe Wat kan een mens dankbaar zijn........
mmmmmm hier paard van buurmeisje dinsdag koliek, naar utrecht voor operatie. helaas woensdag ingeslapen. vond het een erg indrukwekkende ervaring. zoveel verdriet.
wonderbaarlijk zoveel darmen, dat het over het algemeen goed gaat is apart als je de binnekant bekeken hebt ,
blij dat jullie paardjes het goed doen hoor
c_alsemgeest
Geplaatst: 04-08-13 21:46
Voor uni was het eergister 4 jaar geleden dat hij geopereerd is... mijlpaal, zeker als je aan dat hoopje ellende van toen terug denkt... En natuurlijk dat hij bewezen heeft dat alles wat niet kon, toch mogelijk was
Toen
En nu
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-13 22:55
Wow United zit er nu goed uit en wat zien ze er in de kliniek sneu uit he? Och och och. 4 jaar al weer, voor United!
Sassefras, ja helaas overleven ze het niet allemaal, het is altijd een heel dramatisch en hectisch en emotioneel gebeuren koliek en eventueel een operatie. Sterkte voor je buurmeisje!!