Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henshem schreef:Gapen komt heel vaak voor bij maagzweren. Verder liep die van mij gewoon nooit lekker door zijn lijf. Voelde alsof hij alles vast hield en had vaak opgetrokken flanken. Verder heeft hij bij stress dat hij een soort boert. Bovendien doordat de paarden met maagzweren zich niet lekker voelen, zijn ze vaak snel geprikkeld en schrikachtig.
en inderdaad scheef lopen, vooral de rechterbil naar binnen bij mij. Recht richten lukt dan echt niet dan flipt ie. Als mijn ruin scheef gaat lopen, weet ik dat het mis is.
canisia schreef:Hier precies hetzelfde Ninx, met vlagen ging het weer goed en dan toch weer slecht, leek geen peil op te trekken. Nu achteraf denk ik dat verhuizingen en wat gerotzooi in de kudde al genoeg hebben kunnen zijn om het weer aan te doen wakkeren.. En waarschijnlijk zijn we nu op het punt dat het niet meer afzakt..
En ook hier een paard wat het liefst dood neervalt dan te stoppen met werken voor jou, zo graag 100% van haar krachten geeft, maar nu gewoon een soort van 'op' is..de puf er niet voor heeft..
Pff me merrie heeft sowieso sinds begin februari niet meer liggend geslapenwat zou ik haar graag weer plat willen zien tukken..
Zijn er wellicht ook mensen meer bekend met darm en lever problemen? Mijn osteo en een natuurgeneeskunde waarmee we nu samenwerken, komen tot nu toe alleen uit op haar lever die slecht is en wellicht de darmen die niet goed werken.. Zij merken niks extreem aan haar maag, hij werkt niet super, maar niet alarmeren slecht volgens hun. Koliek heeft ze overigens vrijwel nog nooit gehad..
Heeft de Abler ook effect op zweren in de darmen?
canisia schreef:Heeft de Abler ook effect op zweren in de darmen?
Xanne schreef:canisia schreef:Heeft de Abler ook effect op zweren in de darmen?
Nee, omeprazol heeft helaas geen effect op darmzweren. Voor darmzweren bestaat geen medicijn en er is ook nog weinig aandacht voor bij dierenartsen tenzij de zweren zo ernstig zijn dat het paard diarree heeft en erg ziek is. Bij zweren in colon of caecum moet je de darm zoveel mogelijk ontzien zodat de darmwand zichzelf zo goed mogelijk kan herstellen. Licht verteerbaar ruwvoer geven, eventueel met Yea Sacc om de darmflora een oppepper te geven. Maar zweren in colon en caecum geven wel duidelijke pijnsignalen, hoor.
Naath86 schreef:Canisia weet je ook welke arts je had aan de telefoon? Mijn pony heeft er vorige maand twee weken gestaan en had daar twee hele goede artsen waar ik erg positief over ben. Ook daar bleek onder andere dat mijn pony dus maagzweren had.
vonneke schreef:SteffiiY schreef:@vonneke: welke klachten heeft je paard?
Wat gapen en niet zo fijn te rijden.
Vind hem ook wat suffig.
Maar eten doet hij wel prima.