[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:25

opisop_shop schreef:
huh, heeft hij dan een vaste hals, maar die je zo open kunt maken dus niet echt over het hoofd moet helemaal?
Of is dat extra, om strak te kunnen zetten?

De hals zit wel aan de deken vast. Maar aan de onderkant kun je hem helemaal openhalen inderdaad, dus niet om extra vast te zetten. Harstikke handig als je even bij de manen moet zijn. Kun je de hals aan de onderkant even losmaken en hoeft de deken niet helemaal af.
Even als bij de SIH denk ik, alleen de hals zit wel vast aan de deken, dus je moet hem nog wel over het hoofd halen, alleen het gat is dan wat groter :D

Pien06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:51

@Mindim: Grappig, ja dat is hem. Denk je dat de deken de muggen voldoende weghoudt? De gaten vind ik erg groot, daar prikken ze toch zo doorheen? Misschien voor de hele warme dagen inderdaad beter dan helemaal niets.

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:14

Shanti staat momenteel niet veel op het land en heeft nu nergens last van, ze staat zelfs bloot. Ik wil met drainage gaan beginnen, maar heeft dat nu dan wel zin?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:40

hey Annet is die deken dan niet iets voor jou?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:50

Mijn merrietje staat momenteel lekker overdag op het land, het stuk wat mooi open is, zonder ook maar iets om te jeuken. Op stal staat ze niet zoals vorig jaar gelijk te jeuken!

Staart is nog wel plumeau, maargoed, ik blijf erbij dat dat hormonen zijn, anders waren de manen ook al wat rommeliger.

Hier een foto (poging tot een fotoshoot vandaag, maar mevrouw wilde degene die haar vast had even op de proef stellen :oo );
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:07

met of zonder deken?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:10

Helemaal zonder. :)

Edit; ook zonder enige smeersel...!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:43

opisop_shop schreef:
of toch een vliegendeken met hals kopen voor op de trailer?
Of je h alsdeken zo vermaken dat er een rits of klipjes inzitten?

Ik heb de vliegendeken, maar die vind ik te los en te kort bij de hals. Ik denk dat die weinig nut heeft. Wel een hele fijne en goede deken verder trouwens.
Ik heb nog zo'n pagony-achtig geval liggen en die vind ik echt bagger. Misschien kan ik die wel zo vermaken dat hij aan de voorkant sluitbaar is als een normale deken. Ik heb toch alleen maar het halsgedeelte nodig.

Die groene is nog wel gesloten bij de borst toch? Dan moet dat alsnog over het hoofd en dat zie ik op vreemd terein gewoon echt niet zitten. Als hij rustig is heb ik daar totaal geen problemen mee, maar anders liever niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:01

Pien06 schreef:
@Mindim: Grappig, ja dat is hem. Denk je dat de deken de muggen voldoende weghoudt? De gaten vind ik erg groot, daar prikken ze toch zo doorheen? Misschien voor de hele warme dagen inderdaad beter dan helemaal niets.

Ik ga hem niet als eczeemdeken gebruiken, daar zijn de gaten idd te groot voor. Vorig jaar met 27 graden en hoger heeft hij het zo warm en het zweet gaat dan jeuken en door de jeuk gaat ie dan rennen, waar hij nog warmer van wordt. Maw de deken is dan te warm. Met heet weer, ga ik hem wassen, drogen, inspuiten met veerust van top tot teen en dan die witte deken op en bij zonsondergang de eczeemdeken weer op. Zo hoop ik de heeeele hete dagen wat door te komen.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:13

hier ook op het land, zonder deken. Gaat nog goed. Geen jeuk!! Hals ook niet zo hard en dik als andere jaren en ribbels in hals ook minimaal. En niet direct schuren als ie op stal komt!!!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:34

opisop_shop schreef:
De paar keer dat ik die keuze heb gemaakt heb ik er danig spijt van gehad, als ik er dan weer kwam was het toch opgedroogd en waren er extra veel hongerige mugjes :=

De deken af gehaf van zondagochtend tot dinsdagochtend.. Het heeft hier t/m maandagavond non-stop geregend en daarna keiharde wind dus het is helemaal goed gegaan gelukkig!
T gaat sowieso goed. Helemaal rustig qua schuren. Manenkam ook niet echt dik *D.

Mn eczeemdeken zakt wel steeds naar rechts.. Zal dat kunnen zijn omdat ie net iets te lang/ te ruim is?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:36

Zweetvos die van mij zakt steeds naar links, omdat bij mij de voorkant niet helemaal gelijk is. Misschien is dat bij jou ook het geval? Ik heb hem nu alleen als halsdeken (vanaf schof afgeknipt) en toen zag ik pas dat het ding zo scheef was. Als je hem recht voor je houd (gespen naast de schoft vasthouden) dan hangt heel het boeggedeelte scheef.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:11

oh wat raar dat ie zo scheef is??

Bij mij zakken altijd alle eczeemdekens naar rechts.
Ik zie ook dat dit meer gebeurd naarmate ik er minder vaak ben; de elastieken om de benen gaan steeds iets losser zitten. Als ik er ben zet ik ze steeds weer strakker, maar als ik er dus twee dagen niet ben geweest hangt hij steeds schever.
Dit geldt voor al mij eczeemdekens, dus ik ga er vanuit dat dit niet van schevigheid van de deken is, maar dat Wisse gewoon op zijn rechterkant ligt met slapen enz. hij hangt namelijk nooit naar links.

Wisse schuurde vandaag niet achter zijn oren. Wel is de buik nog extreem jeukig. De buikflap zit vrij ver naar achteren (begint zeg maar 10cm achter de singel) en juist voor de buikflap krijgt hij jeuk, ook tussen zijn voorbenen. Ik heb vandaag Sudocrem tussen zijn voorbenen gesmeerd, richting zijn oksels. Daar zitten van die huidplooien en die zijn wat rodig en kaal. Misschien dat ik daar nog een extra flap aan vast moet naaien om aan de buikflap te bevestigen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:02

eczeemdeken van het paard van stalgenootje van me zakt ook steeds scheef.
bij ap blijft hij nu goed zitten omdat ik hem korter heb gemaakt.'
meestal zijn ze dan toch wat te lang denk ik?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:35

Pony is ook goed aan t afvallen de laatste tijd dus misschien dat t ook een beetje daardoor komt..
De deken was mooi ruim maar wordt nu misschien té ruim.

Ga van de week de Itch Off als reserve bestellen denk ik..
Hoe zit deze bij de schouder? Mijn pony krijgt daar erg snel schuurplekken en als ik foto's bekijk lijkt de deken daar soms wel strak te zitten? Heeft iemand daar ervaring mee?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:22

Mijn deken zakt ook altijd 1 kant op, omdat ze op die kant ligt en meer rolt. Nu ik de beendingen inderdaad strakker gezet heb, lijkt dat probleem wat opgelost te zijn. Hij wil nu nog wel eens wat naar achteren kruipen.
Mijn lieftallige vriendje haalt vanmiddag de RSIH op, hopelijk past deze wel goed dan!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:34

Ik heb de RSIH ook binnen, drink mijn thee op en ga dan passen!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:09

Mijn RSIH blijft altijd netjes recht liggen, dus goede hoop voor jullie dames :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:12

De deken paste nu hardstikke mooi.. maar de buik is wel heel erg vrij. Ik denk dat ik er toch wel een buikflap aan moet gaan maken. Nog maar even bedenken hoe dat moet dan..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:30

Ik heb gisteren de RSIH gepast, ik kon mijn Hafje bijna niet meer vinden haha! Alle dekens hangen zowat op haar knieeen, en deze heeft ook nog een staartflap tot onder haar spronggewrichten. De hals past mooi, wel lang maar dat is niet erg. Een maat kleiner zou over de rug te kort zijn en rond de hals te smal. Het is bij passen gebleven, ze heeft nu haar hals met regendeken weer op met dit weer.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:45

Mijn tinker heeft ook zomer exeem ik gebruik nu een middel uit Frankrijk en hij heeft nergens last meer van ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:55

pridje schreef:
Mijn tinker heeft ook zomer exeem ik gebruik nu een middel uit Frankrijk en hij heeft nergens last meer van ;)

Daar willen we graag meer van weten dan

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:14

@Klasien: Ik vond de staartflap inderdaad erg lang, en ook de stukken bij de achterbenen "gek" lang zeg maar.. Beetje overbodig om dat daar zo lang te doen. Mja, nou zijn ze ook tegen andere vliegjes meer beschermd.
Mijn mutsie had haar deken alweer lekker vies liggen maken in de stal, want het is heel hard nodig om elke dag met je kont in je eigen plas te liggen. Mja, hij zal inmiddels wel weer schoon gespoeld zijn, hihi.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:18

yvonnedv schreef:
pridje schreef:

Daar willen we graag meer van weten dan

okee ik heb het van mijn vader dus ik vraag vandaag even hoe hij er aan komt en ik vertaal wel even voor jullie wat er op de achterkant van het flesje staat en maak een foto van het flesje. Jullie horen zo snel mogelijk van mij.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:40

sammetje schreef:
Ik gebruik het beiden. 20 druppels puur culico en 20 druppels drainage compositum. Samen in 1 spuitje en die spuit ik in haar mondhoek.

Rare vraag maar hoe doe jij dat in een spuitje ? Gewoon in een bekertje mengen en dan opzuigen?
Ik doe het nu gewoon over het voer maar dan zit het er al een dag overheen. Ben bang dat het dan een soort
van verdamt. Of kan dat niet?