Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:48

Heb je er al aan gedacht om de randen (net als in dat andere topic met mesitran) in te smeren met zinkzalf of vaseline om ze zacht te houden? Ik zeg maar iets hoor, omdat ik dat in dat andere topic met die beenwond ook gezien heb.

Je zou die dierenarts eigenlijk moeten filmen als hij komt kijken volgende week. Ik zou wel stiekum om een hoekje willen kijken :D

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:46

KODAK momentje...zal es vragen of er iemand om de hoek van de stal wil gaan staan whahahah

trustHim

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:49

hihi wat gebeurd er dan?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:15

Update....GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ben echt heel boos!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Sta ik in de winkel om eten voor de paarden op te halen...wie komt daar binnen stappen...de hengsteigenaar...
Vraagt zowaar hoe is het met die pony...dus ik zeg het gaat de goede kant op...krijg ik als antwoord ohhh dus het leeft nog wel NOU VRAAG IK JE!!!!
Ik heb maar geen stennis getrapt, daar voel ik me te goed voor.
Ik heb enigzins uitleg gegeven, maar ik ben furieus....ik wil nix meer met die kerel te maken hebben...

Pony op zich gaat lekker, gelukkig is het weer hier weer niet zo best (ooeee en dat zegt iemand de zooo enorm van de zon houdt als ikke)
Dus vannacht ook lekker op de wei gebleven.
De kant van het rolletje zit alweer een beetje meer vas dus we houden goede hoop dat ook die plek zich goed gaat houden.

Fijn weekend verder!!!!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:33

Kan me voorstellen dat je even door de grond gaat op dat moment. "Dus 'het' leeft nog".
Toont wel zijn betrokkenheid en belangstelling, gelukkig niet alleen voor het kwakkie en de centen maar ook een hart voor...
Gdvr..ie zeg.

Heb je wel wat uitleg kunnen geven, en over hoe stom het van hem is om je merrie bij een half gestoorde ponyhengst te laten komen. Als die kerel verstand van paarden heeft had ie zelf ook wel even in kunnen inschatten dat het zo niet werkt. Oh, zit me ook op te winden hier zeg.
Dat je het e.e.a. nog aan hem hebt uitgelegd dat vind ik héél erg knap van je. Da's karakter.
Ik denk gelijk aan foto's tonen met naam en toenaam van de hengstenhouder (als hij dat al is) erbij.

Stoer hoor, zo'n gefrustrreede hengst hebben die volgens hem merries vermoordt. Heel stoer meneer, u heeft ons goed 'geholpen'.
Je was al zo mild naar en over deze man zonder moraal.

Maar nee, dat heeft geen enkele zin nee, daar heb je alleen jezelf mee. Als ik het zo lees was het geen echte onzekerheid van de man. Was dat het dan kun je nog begrip hebben. (nah, beetje dan)

Knap van je om zo geduldig te blijven.Afbeelding

Maar je hebt ook al lang bewezen heel wat aan te kunnen.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 25-07-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 20:03

Dank je tango....ik heb mezelf aardig in de hand kunnen houden maar ik kookte serieus van binnen...
Ik ben trots op mezelf dat ik netjes gebleven ben...en ik ga dit maar afsluiten...ja ZE leeft nog en wij allen houden van dr en die k******k zoekt het verder maar uit...heb hem wel duidelijk gezegd dat ik er alles aan zal doen om te zorgen dat ie alleen zn eigen merries laat vern**ken door zn hengst en niet nog meer goedgelovige andere mensen en merries te laten verklooien.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:06

denk dat de boodschap dan wel over is gekomen
Mensen in de winkel keken zekers wel raar.
Knap van je overgens dat je je heb ingehouden
Had zelf denk ik iets gezegt, o de rekening van DA ligt nu bij de rechter ofzo

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:39

Sjonge wat een oetl#l, zo'n reactie zeg! Echt enorm %^&*$! Net te geloven. Heel knap dat je nog rustig bent gebleven. Vergeet het maar snel weer en richt al je energie maar op je lieve knappe pony.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:15

petje af voor je dat je je zo goed gehouden hebt, en waarschuw idd maar lekker voor hem, als k jou was vermelde ik nu dus wel degelijk de naam van deze persoon

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:19

Wauw! Goed gereageerd.. ik had hem waarschijnlijk met zijn haren door die tent heen gesleurd om ervoor te zorgen dat HIJ niet meer leeft :P

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:09

Ik ook, vooral achteraf in mijn gedachten.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 22:25

Hahah nou ik heb er echt enorm mn best voor moeten doen om niet te zorgen dat hij kreupel de tent uitging...
En de dames van de winkel die vroegen nadat hij weg was wat er was gebeurt en die hoorden alles vol verbazing aan...en begrepen ook niet dat ik me zo had kunnen houden...hahah BRAVO voor mezelf :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:27

Jezus, wat een idiote reactie zeg.... dat die horken nog steeds bestaan, ongelofelijk :n :n :n

Je was inderdaad heel het topic zo mild over hem :(:)

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 22:29

en zo ben ik normaal helemaal NIET hahahhaha

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:31

Klopt je leeftijd trouwens in je profiel? :D
Kijk er net voor de 1e keer in :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:40

ZOOOOOOOO *\o/*
Ik ben vandaag teruggekomen van 3 weken vakantie, ik zag het topic en ben even gaan spitten naar recente foto's in het topic.
Wat ziet het er geweldig uit zeg! *\o/*
Geen énorme kuil, of zie ik dat heel verkeerd?

Is het een idee om de foto's op een rij te zetten?
Jij zal ze misschien nog wel hebben, dat is makkelijker dan dat ik het hele topic door moet spitten. :o

Over de hengstenhouder zeg ik maar niks... :r

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:51

goed zo meis, je hebt de eer aan jezelf gehouden.
Veel beter is het om straks als alles achter de rug is samen met iemand die er verstand van heeft (bel bijv. es met de jurofoon wat je rechten zijn) een mooie juridische brief op te stellen en die samen met de facturen van de dierenarts naar hem toe te sturen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:18

Francis schreef:
goed zo meis, je hebt de eer aan jezelf gehouden.
Veel beter is het om straks als alles achter de rug is samen met iemand die er verstand van heeft (bel bijv. es met de jurofoon wat je rechten zijn) een mooie juridische brief op te stellen en die samen met de facturen van de dierenarts naar hem toe te sturen.

Wat een rotzak zeg.
En wat ontzettend knap van je.
Maar met bovenstaande bericht ben ik het wel helemaal eens.
Na zulke reactie van die vent zou ik proberen elke cent en liefst nog meer terug te krijgen.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:28

Ongelooflijk Waterlelie wat een zelf beheersing, ik zou het niet kunnen. Zo eentje kun je niet in z'n gevoel raken, alleen in z'n beurs. Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar hem zou ik pakken en heel hard!! Nog niet eens de moeite nemen om naar je pony te informeren, en nu nog zo bot uit de hoek komen.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:58

Ieder miet het voor zich weten, maar om nu wraakacties te gaan bedenken lijkt me niet zo nuttig.
Het zou mosterd na de maaltijd zijn.

Wat ik wel heel erg boeiend vind in het geheel is het idee wat velen hebben dat je paarden zomaar bij elkaar kunt zetten. Laat daar lessen uit voortkomen, deze dame heeft het dankzij de zorg van haar mens gered.
Er spelen allerlei andere dingen, tussen de regels door, die mij in elk geval, sterk bezig houden. Lessen over paarden, maar ook over het leven.
Nah, ja, dat denk ik.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 11:02

BRAVO!!!! wat ben je toch diepzinnig bezig zo vroeg op de morgen hihi (sorry was voor mij een latertje of vroegertje;)))
Nee mensen zo is het natuurlijk wel...ik zit al vele jaren in de paarden en ook ik dacht het kan wel...leer gewoon uit dit verhaal.
Zodat dit jullie nooit zal overkomen!!
Ik ga mn meisiie nu eens even lekker behandelen.
Fijne dag!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:05

He nieuwe ava :D

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:10

Ik vind het zoals veel meerderen zeggen het echt super tof en cool van jou dat jij koeeewl bleef! JIJ & JE MERRIE ZIJN ECHTE TOPPERS!!!! Vind het enorm goed van je meid! Ik hoop maar dat die rotzak zijn verdiende loon is krijgt!!!!!!:@ klooooooooote kerel! Dat die super idiote hengstenhouder (wat zelf net zo erg bijna is als die hengst) geen medelijden toont en heel normaal over dat ongeval doet!!!FLIKKER dat hij is.. (boossj) hihi ben al lekkur bezig tegen hem.. goed van je dat je hem hebt gewaarschuwt/gezegt dat hij geen nieuwe personen kan vinden (hopelijk dan!!) om een merrie te laten dekken. hihi ongelovelijke sukkel dat het is. Denk ook niet dat hij heeel goed met paarden om kan gaan, of hij denkt maar dat paarden/pony's gewoon sukkelige knollen zijn die alles zo weer vergeten enz. want ik geloof graag helemaal dat jouw merrie niet meer bij anderen in de wei durft te komen of niet snel (ik kan dat natuurlijk best moelijk zeggn want ik ken je mooie meid niet. Maar zoiets denk ik..) GRUWELIJK,VRESELIJK,HORRIBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle verhalen/tekstjes die jij hiero op dit topic bijna hebt verteld vind is echt zielig gewoon. Die hengstenhouder die heeft die dekhengst waarschijnlijk verkeerd 'opgevoed' of groot gebracht..
Zielig ook voor die hengst want het komt maar heel weinig voor dat een paard gemeen is. Meestal komt dat door zn achtergrond.
Maar een paard is zelden gemeen.. Die hengstenhouder kan de pot op!!

Nog beterschap met je mooie meid. <3 (ll')

Lieeefs <3<3<3<3<3

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:40

Waar haal jij het idee vandaan dat velen denken dat je paarden zo bij elkaar kunt zetten Paardentango?
Het feit dat je mee leeft met iemand en een topic volgt en tips aandraagt voor vervolg e.d. wil niet zeggen dat je zelf het zelfde gedaan zou hebben.
Ik persoonlijk zou never nooit m'n merrie los in een wei gooien met een hengst als dat niet met beleid opgebouwd is en het niet om een kudde merries met 1 hengst gaat. Zoals het in geval van TS is gegaan zou ik zelf nooit doen idd.
Maar het feit dat de hengsteigenaar aangeeft dat het zo kan en dat hij het altijd zo doet, maakt hem wel verantwoordelijk voor de gevolgen. Hij is verantwoordelijk voor de schade die zijn paard aan andermans zaken toe brengt, net zoals ik verantwoordelijk ben voor de schade aan een tuin als mijn pony daar doorheen ploegt, of de ruit van de buren als mijn kind daar een bal doorheen trapt. Da's gewoon simpele aansprakelijkheid en daar is hij ook heel normaal voor verzekerd als hij WA verzekerd is. De man hoeft dus niet eens zo moeilijk te doen, hij kan gewoon de kosten van de DA vergoeden en dit op z'n WA verzekering verhalen. Daar is zo'n verzekering nou juist voor.
Dat heeft niks met wraakakties te maken, da's gewoon iemand aansprakelijk stellen voor zijn daden, iets waar TS normaal recht op heeft en iets wat ik zéker na zo'n onbeschofte reactie van de man ook gewoon zou doen.
Dat TS dat het beste even met behulp van iemand die juridisch onderlegd is zou kunnen doen heeft alles te maken met de asociale instelling die de hengsteigenaar lijkt te hebben. Het zal mij niet verbazen dat hij elke aansprakelijkheid afwijst en met een wat juridisch getinte brief kom je vaak net wat beter over zeg maar ;) Vaak is een brief, ondertekend door een jurist, al genoeg om iemand te laten inzien dat hij onredelijk is en beter gewoon z'n verantwoording kan nemen. Zeker als je in die brief even duidelijk maakt dat de man hiervoor verzekerd zou moeten zijn... kans is groot dat hij daar zelf niet eens aan denkt. Als mensen het niet uit eigen portemonaie hoeven te betalen blijken ze ineens veel meewerkzamer te zijn.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:28

Dat vind ik nu eens goed uitgelegd.