Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:37

haha. dat is niet handig. Volgende keer regenkleding aan. Maar het is wel een goed teken dat hij dit doet. Gaat helemaal goed komen.
Veel succes morgen met de scan en mijn zijn benen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:39

haha ach _eenmalig_ als dat 't enige is Knipoog kleren en schoenen ed kunnen vervangen en verwisseld worden Knipoog gaat erom dat dat ventje weer gezond wordt Knipoog

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:41

Ik wil je ook van harte sterkte wensen morgen met de scan,ben zo benieuwd wat eruit komt.Aan jullie wilskracht zal het in ieder geval niet liggen.Ik ben supertrots op je dat je het zo voor hem opneemt.Liefs Linda

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 22:42

Haha! Ik krijg zijn "streken" steeds beter in de gaten.
Met eten doet ie ook zo vreemd. Hij neemt een hap uti de bak, legt het op de deurwand, sabbelt vervolgens de hele deurwand af van links naar rechts, eenmaal terug bij de bak begint dat ritueel weer opnieuw.
We snappen dat niet helemaal, ik had er een filmpje van gemaakt, maar krijg hem niet afgespeeld vanaf mijn camera op comp. Ben niet zo technisch. Bloos

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:44

_eenmalig_ schreef:
Met eten doet ie ook zo vreemd. Hij neemt een hap uti de bak, legt het op de deurwand, sabbelt vervolgens de hele deurwand af van links naar rechts, eenmaal terug bij de bak begint dat ritueel weer opnieuw.
We snappen dat niet helemaal, ik had er een filmpje van gemaakt, maar krijg hem niet afgespeeld vanaf mijn camera op comp. Ben niet zo technisch. Bloos

Haha, in ieder geval een paard met humor! Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:45

Heel veel sterkte morgen!!

Super dat ie wat meer controle krijgt met het eten, ook al is het minimaal Haha! En top dat ie ook weer hooi begint te kauwen!!

En ik hoop dat de negatieve reacties uitblijven nu. En niet alleen voor _eenmalig_, maar voor alle betrokkenen. Want ik wil namelijk wel graag weten wat Marielle te vertellen heeft en zou het jammer vinden als ze besluit dit topic te mijden door van die banketstaaf reacties...

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:50

hooii
ik wil ff zeggen dat ik het echt geweldig van je vind wat je allemaal doet voor het paardje
ik heb net ff snel (1,5 uur;)) een beetje bijgelezen en ben blij dat het beter met hem gaat.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:51

gelukkif dat hij weer wat controle krijgt over zijn lip en tong. en ja die streken zijn ook een goed teken dat hij sterker wordt toch..

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:52

Echt geweldig dat je dit doet joh!!
menig ander had hem die kans niet gegund!!
En voor de mensen die lopen te zijken REAGEER DAN NIET!! Ga ergens anders etterbakken!!
Er zord jou niet gevraagd om geld te storten dus waar doe je moeilijk over

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:55

Goed dat het steeds beter gaat, het blijkt dus een paard met humor en ijgenaardige trekjes te zijn Haha!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:55

_eenmalig_ schreef:

Ik ken dat, die ik rij neemt een hap brokken, gaat naar z'n deur, neemt een 'hapje lucht' en zabbeld dan heel de deur af, die is ook niet om aan te zien. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:58

_eenmalig_ schreef:

Doet mijn paard met slobber ook. Die verdeelt het over de hele "voorzijde" van z'n stal (op het schuine gedeelte bovenop het muurtje zeg maar) om het vervolgens af te gaan lebberen. Hij heeft ook altijd z'n hoofd tot halverwege onder de slobber zitten, er zitten ook geregeld slobbervlekken op de rest van z'n lichaam, en als 'ie een stuk niet goed aflebbert krijg je vliegen...

Dus 'k zou wel zien dat je de stal een beetje schoon kunt houden, dat er niet te veel etensresten blijven zitten. Vieze vliegen wil je denk ik zo veel mogelijk ontwijken in z'n stal in deze situatie...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:05

op zich niet verkeerd dat hij zijn bek zo goed naspoelt al is het wat minder voor de omgeving Haha!
ik heb trouwens een merrietje die dat ook flikt en die mankeert helemaal niks, laat zelfs het water uit haar neusgaten lopen

grappig wat hij doet met zijn voer
zal toch zijn idee zijn om het voer makkelijk binnen te krijgen

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:07

Na zijn schoonmaakbeurt van zijn neus, mond zeg maar gehele hoofd en gedeeltelijk lijf, gaat de doek over de deur en wand heen. En daarbij staat ie me zo onschuldig aan te kijken.!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:07

Haha!

Succes morgen! En ik hoop dat er goed nieuws komt Lachen

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:07

ga zo door!

mensen die toch negatieve dingen willen zeggen denk gewoon ff 2x na is gewoonweg onzinnig!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:14

Kom op Kanjer (_eenmalig_ ) en Canjer!

Niks aantrekken van scheve gezichten hier, jullie weten echt wel wat het beste is. Super dat hij al zo vooruit is gegaan!

Samen met de het team, mensen hier op Bokt en op de aller eerste plaats jouw ongelofelijke moed, en Canjer's levenslust moet het gewoon lukken.

Ik geloof er niks van, maar als het dan toch slechter zou gaan, bedenk dan dat hij de tijd die jij al met hem hebt doorgebracht echte liefde heeft gevoeld. Maarreh, daar komt sowieso niks van in toch?! Lachen

Ik heb zo' n voorgevoel, neeeee, ik weet zeker dat jullie het halen.

GOOOO CANJER!

EDIT: Als hij al een beetje kan likken, kun je de spieren misschien nog meer stimuleren door iets van een likblok in zijn stal te hangen/leggen? Vraag eerst natuurlijk maar even bij de DA welke wel en geen kwaad kunnen, zeker met zoutere blokken, maar daar hoef ik je niets van te zeggen Knipoog

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:17

onze fjord smeerde ook zn slobber op de deur, om t gelijk eraf te likken...(doe je er langer mee, denk ik)
enne; tip voor tijdens het drinken; EEN PARAPLU Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:18

als mijn merrie drinkt komt er aan het eind vaak ook nog een hele sloot uitkliederen hoor, hoeft dus niet slecht te zijn Knipoog en wat ik zo lees is het een dier dat gewoon oplossingen zoekt voor wat ie lastig vind en dat op een hele goede vrolijke manier doet

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:20

Zo te horen heeft ie de humor in het leven weer terug gevonden, leuk als ze je dan zo onschuldig aankijken hè, dan weet je weer waar je al die ellende (met liefde natuurlijk) voor doet.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:21

Als ik een paard in die conditie naar iemand toe zou brengen i.p.v naar de slacht.....dan had ik toch op de 1 of andere manier contact met dit dier en de eigenaar, tenzij ik bij de dierenbescherming zit en dit paard in beslag is genomen.....ik vermoed dus het laatste !
Ik heb veel van zulke gevallen "doorgeschoven" zien worden, heb bewondering voor de mensen die deze zware taak op zich nemen om ze weer toonbaar te krijgen, want in de meeste gevallen blijft het een zorgenkindje....
Ik ben zelf óók zoiemand, die alles zou doen mits het realistisch en eerlijk naar het paard toe blijft.....weet heel goed dat als de buitenkant er weer goed uitziet dat je er dan nog lang niet bent......
Jij wilt dit paard redden en dan ? Mag hij de rest van zijn leven, als hij bv.kreupel blijft en verder niks zou kunnen als grazen , bij jouw blijven ?
Ik vind het heel erg bij moderator Kris haar verhaal passen , de schimmelmerrie die drachtig was en verwaarloosd.....of komt dit jonge paard bij hetzelfde adres weg ??? Of ben jij soms Kris , die weer een "nieuwe ....." heeft gevonden/gekregen ? Dan snap ik de sa !!!
Waarom is dit paard bij jouw gebracht ?
Je moet toch echt wel ervaring hebben met paarden ( in dit geval een jonge hengst) om ze in deze conditie te begeleiden en te verzorgen....
Er worden veel paarden op die manier zg. gered, tot ze er achter komen dat het niet naar behoren functioneerd....en alsnog weer in de handel gegooid worden......DAT VIND IK AFSCHUWELIJK !!!
Ik hoop dat je , als hij het wel redt, dat je hem serieus blijft helpen en hem nog meer ellende bespaard blijft , de rest van zijn leven !

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:23

volgens mij heeft ts al meerdere malen gezegd dat het dier niet meer weggaat

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:25

@broadway, ik denk zo te lezen dat dat bij ts wel goed zit, voor zover je dat aan de posts kan zien natuurlijk.
Als ie het niet zou halen heeft ie in ieder geval de laatste dagen van zijn leven geweten dat er mensen zijn die wel om hem geven en hem wel hebben willen redden.
Hij heeft in ieder geval weer wat humor terug, al was het dan maar misschien het laatste.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:25

Er worden veel paarden op die manier zg. gered, tot ze er achter komen dat het niet naar behoren functioneerd....en alsnog weer in de handel gegooid worden......DAT VIND IK AFSCHUWELIJK !!!
Ik hoop dat je , als hij het wel redt, dat je hem serieus blijft helpen en hem nog meer ellende bespaard blijft , de rest van zijn leven ![/quote]

Maak je borst maar nat, hier komt onherroepelijk een pakhuis herrie van.
TS heeft trouwens duidelijk geschreven dat hij, wanneer hij het redt, nooit meer weggaat. Dit is nl. de 2e keer al dat Canjer opgelapt wordt.

en dat quoten lukt niet erg Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:27

Zal dan toch ook maar eens reageren.
Eenmalig: Super wat je allemaal doet voor Canjer. Ga zo door!

Nog een tip voor wat betreft het voller krijgen van Canjer. Ik weet dat er paardenmeel is. Is een bepaald spul dat gemengd moet worden met water, is ook vrij dun dus goed te voeren.
En verder heel veel sterkte voor morgen met de scan.