Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Treptotrichosis
Deze bacteriële infectie wordt vaak verward met ringworm. Plukjes haar kleven samen door een wit grijze afscheiding. Als je de haren eruit trekt, ontstaan er bloederige plekken, die pijn doen bij aanraking.
ankem schreef:Is het geen heftige vorm van zomerexceem? Het zit bij mijn paard echt niet alleen in staart en manen. Ze heeft een plek onder haar buik en bij haar uier. Ook haar hoofd was kapot en ze had een plekje op dr flank.
Tinne schreef:Waar kun je Cojosol bestellen?
Javayo schreef:www.cojosol.nl, ik haal het zelf bij een paardenzaak in de buurt.
Javayo schreef:Tinky, in goed biks zitten volgens mij ook al veel mineralen. mijn paard geeft ook niet aan het nodig te hebben door aan klein ofzo te likken, mocht hij dat wel gaan doen, dan koop ik er wel 1 hoor, maar het wordt niet op prijs gesteld dat er dingen worden opgehangen of in de voerbak worden gelegd, weet eigenlijk niet waarom.
rianne1987 schreef:ankem schreef:Is het geen heftige vorm van zomerexceem? Het zit bij mijn paard echt niet alleen in staart en manen. Ze heeft een plek onder haar buik en bij haar uier. Ook haar hoofd was kapot en ze had een plekje op dr flank.
Bij vanita is het nu jammer genoeg ook weer aan het uitbreiden. Haar hoofd zit onder de plekjes, haar benen, bij haar uier. Alleen gaat dit jaar de hals en de manenkam heel goed door de boett deken.
Trouwens nog een vraagje, vanita haar voorpluk en haar staart begint een beetje uit te vallen. Hebben jullie daar ook last van en waar behandelen jullie dat mee?
Citaat:Ik behandel het al door 1x in de week met betadine te wassen en in te smeren met midge off, maar jammer genoeg is het niet voldoende, hebben jullie tips?
Snoevie schreef:wat ik zei,bij veel ruitersportzaken kan je een teershampoo kopen,en in degene die een vriendin van me gebruikt zit ook tea tree olie,dat schijnt erg goed te werken,en dagelijks behandelen met een huidkalmerende/verzachtende creme/lotion om de huid soepel te houden