Esther28 schreef:En dat kan dus door ze goed vet te houden en met een zacht borsteltje eroverheen te gaan. Het losse spul komt er dan af en de vaste korsten blijven zitten.....
Ja precies

Even in groene zeep weken wil ook wel eens werken!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther28 schreef:En dat kan dus door ze goed vet te houden en met een zacht borsteltje eroverheen te gaan. Het losse spul komt er dan af en de vaste korsten blijven zitten.....
Daphne__ schreef:mijn ouders smeren er tandpasta op
en dat werkt echt goed!
mijn pony heeft mok gehad. m'n ouders smeerden er tandpasta op en na een week. was het he-le-maal weg!
edit: ze vertellen me net, dat ze eerst met een borstel de kortsen ''weg krabben'' en dan tandpasta er op
Daphne__ schreef:wij gebruiken golgate
en het heeft altijd geholpen!
postbodesiem schreef:Daphne__ schreef:wij gebruiken golgate
en het heeft altijd geholpen!
Ouderwets middel tandpasta is nu niet meer zo werkzaam als vroeger, zat er vroeger zwavel of zoiets in tandpasta en nu niet meer?
Maar smeer eens tandpasta op een wondje bij jezelf en voel eens hoe het prikt, wil je dat je paard aandoen? Bij ons is smeren met tandpasta uit den boze.
Henrieke schreef:@ postbodesiem; ik heb het er ook wel eens opgesmeerd, maar het werkte niet dus ben ermee gestopt. Maar als het paard echt zó'n pijn had gehad, dan had ie me allang wel een lel verkocht of een gekke beweging gemaakt oid.
Cil schreef:Nou ik heb vandaag toch maar de veearts gebeld, en die zei ( aan de telefoon) dat ik eerst moet zorgen dat de korsten week worden zodat die eraf komen.. Alleen 1 probleem.. mijn paard springt zowat tegen het plafond als ik nu met water aan kom zetten om haar achterbenen schoon te maken..Ik snap dat ik het weer moet schoonmaken enzo, maar nu word het wel lastig als ze zo blijft reageren..
Haar benen zijn nog steeds dik en hij wou toch eerst even dat ik dat nog ging proberen en als dat dan nog niet helpt moet ik weer bellen dan komt hij kijken..
Dus nu maar weer met de groene zeep in de weer hopelijk wil dat wel helpen tegen de korsten..Ze loopt nu nog steeds onregelmatig door de zwelling.
Weet iemand anders nog een idee om de korsten week te krijgen zodat ik ze eraf kan halen?
Richtje schreef:Cil schreef:Nou ik heb vandaag toch maar de veearts gebeld, en die zei ( aan de telefoon) dat ik eerst moet zorgen dat de korsten week worden zodat die eraf komen.. Alleen 1 probleem.. mijn paard springt zowat tegen het plafond als ik nu met water aan kom zetten om haar achterbenen schoon te maken..Ik snap dat ik het weer moet schoonmaken enzo, maar nu word het wel lastig als ze zo blijft reageren..
Haar benen zijn nog steeds dik en hij wou toch eerst even dat ik dat nog ging proberen en als dat dan nog niet helpt moet ik weer bellen dan komt hij kijken..
Dus nu maar weer met de groene zeep in de weer hopelijk wil dat wel helpen tegen de korsten..Ze loopt nu nog steeds onregelmatig door de zwelling.
Weet iemand anders nog een idee om de korsten week te krijgen zodat ik ze eraf kan halen?
Dik in de vaseline zettenLiefst 2 of 3x per dag!