Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoT schreef:CindyUniek, linkje naar die onderzoeken misschien?
tita schreef:vervolgens geef ik hem iets lekkers dan gaat ie gelijk zuigen.
CindyUniek schreef:ik heb tot nu toe nog nooit gehoord of gelezen dat er in een kudde wilde paarden luchtzuigers tussen lopen! dus dat zegt in mijn ogen genoeg
Tieme schreef:CindyUniek schreef:ik heb tot nu toe nog nooit gehoord of gelezen dat er in een kudde wilde paarden luchtzuigers tussen lopen! dus dat zegt in mijn ogen genoeg
En waarom? omdat die de hele dag door kunnen eten.![]()
9 van de luchtzuigers heeft maagproblemen. dit is wetenschappelijk bewezen.
CindyUniek schreef:jahaa en waardoor is dat maagprobleem ontstaan??????
door de invloed van de mens
CindyUniek schreef:verder zuigen paarden juist vaak na het eten... als ik die van mij wat te eten geef wil ze ook gelijk gaan luchtzuigen en als er dan op dat moment ruwvoer ligt wil dat niet betekenen dat ze over 24 uur voldoende krijgen..... een volwassen paard heeft zo'n 10 kg ruwvoer per dag nodig.... dus ga maar eens wegen......
DubbelDun schreef:Maar ook met voldoende hooi pak je de oorzaak niet aan. Je verzacht alleen.
Je moet de maagwand tot rust laten komen door het maagzuur geen kans meer te geven om de gevoelige maagwand aan te tasten. En dat doe je alleen met Pronutrin.
deniejs schreef:Mijn paard is ook een luchtzuiger.
Hij zoog niet zo heel veel lucht.
Maar de laatste tijd ineens wel!
Hij krijgt wel 2,5 kg biks per dag en voldoende ruwvoer.
Ik ben nu wel een paar weken van voer veranderd (ander merk biks).
Zou dit het kunnen zijn?
Eerst at hij gewoon zijn brok en zijn hooi en zoog hij niet zoveel, maar nu eet hij zijn brok gaat hij staan zuigen en dan komt het hooi...
Is muesli trouwens beter om te geven dan biks voor luchtzuigers?