Ik zie op jouw website, dat je mij citeert en mijn oproep aan de Gemeente om actie in twijfel trekt.
Ik ben geen plantendeskundige, ik ben gewoon leek en ik maak mij zorgen om JKK. Ik vraag de Gemeente om actie. Hoe, dat laat ik aan de deskundigen over. Toen ik 2 jaar terug mijn zorgen over JKK uitsprak tegen de Gemeente, kreeg ik een brief waarin mij verzekerd werd, dat JKK niet voorkomt in de Gemeente Haarlemmermeer.

Ik ben meteen foto's gaan maken op diverse plaatsen, want er staan hier duizenden JKK planten. En het worden er steeds meer.
Het wordt nu niet meer gezaaid in bermen, zeggen ze. Maar het kwaad is al geschied. JKK rukt op en staat met tientallen planten rondom onze maai-landen.
De boeren hebben een zorgplicht om de planten op eigen land te verwijderen, maar de Gemeente heeft deze zorgplicht niet. En dat is vreemd.
Blijkbaar moeten boeren JKK wel weg kunnen krijgen en voor de Gemeente zou dat onmogelijk zijn?
Als jij een betere manier weet voor de Gemeente om JKK te bestrijden dan hoor ik het graag.
Zolang ik niet kan bewijzen dat er paarden sterven in de Haarlemmermeer aan JKK, zien zij geen reden om JKK te bestrijden in de bermen rondom de maailanden.