[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:40

Ik snap wel dat sommige sceptisch zijn. Alleen dat ligt toch veel echt aan hunzelf en het niet (willen) inlezen.
Want als je het verhaal leest en merkt hoe goed jij met en voor je paard bent en hoe er gevochten wordt voor een op zijn minst paardwaardig bestaan en alles erboven bij is goed dan twijfel je niet dat dit de beste oplossing is.

Dat is denk ik ook het verschil tussen bokt en fb. Hier heeft iedereen het vanaf zowat het begin kunnen volgen met alle pieken en dalen. Op FB zien ze alleen het "spectaculaire" om het zo even te zeggen dus oordelen ze ook alleen daarop, zijn ook een paar die het artikel nog niet half lezen en direct roepen "oh sneu." :') maar ik zie ook wel een aantal die voornamelijk onbegrip hebben en met wat uitleg er wel in kunnen komen.
Daarom vind ik het juist wel goed dat er over gepraat wordt, dan maak je het los.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:43

Ik heb ook even gereageerd op Facebook. Vooral omdat mensen niet lezen haha. De foto vertekend misschien waardoor ze denken dat er een zak aan hangt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:44

Oh dat was ook onze eerste reactie hoor, "wat nee, dat doen we haar niet aan" :oo Maar toen goed doorgevraagd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:48

Ik heb ook even een reactie gegeven, heb eerst even tot 100000000000 geteld en een nette reactie geplaatst. Mensen reageren vanuit de foto’s en lezen inderdaad niet eerst je topic door maar wel oordelen :n

Lotus83

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:04

Niet alleen de hoefslag heeft je verhaal opgepikt. Ook Horsefitshop heeft het artikel gedeeld/geplaatst..
En ach.. de mensen die roeptoeteren over een zakje wat knapt.. die moeten eerst maar eens lezen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:18

Op pn fb kwam hij ook voorbij, maar daar wees er meteen iemand op dat een paardwaardig juist voorop stond. Je paard is beroemd. :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 18:20

Lotus83 schreef:
Niet alleen de hoefslag heeft je verhaal opgepikt. Ook Horsefitshop heeft het artikel gedeeld/geplaatst..
En ach.. de mensen die roeptoeteren over een zakje wat knapt.. die moeten eerst maar eens lezen

Hoe meer hoe beter denk ik.

Gypsy schreef:
Op pn fb kwam hij ook voorbij, maar daar wees er meteen iemand op dat een paardwaardig juist voorop stond. Je paard is beroemd. :D

Pn staat voor? :o

Toch nog beroemd paard, alleen niet op de manier die ik wou :')

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:25

Ik heb ook een kleine donatie gedaan. Ik hoop zo dat ze volgende week lekker naar huis mag!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:25

Paardnatuurlijk. :o

Daar word je natuurlijk al afgeschoten om een deken. :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 18:34

Oh ja zie het :D
Toch bijzonder om op die pagina te komen. := :o

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:37

Ik heb de link naar dit topic in een reactie gezet op fb, kunnen mensen zich eerst inlezen ( wat de meesten toch niet doen) en dan pas wat roepen....

Fijn dat ze het zo goed doet nu!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 18:52

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de positieve berichten hier en op FB. Wil mij zelf niet mengen in de gesprekken op FB, dus erg fijn dat (ik neem aan jullie) de informatie zo goed verwoorden. Heel erg bedankt! <3

Edit foto vandaag vergeten :oo

Afbeelding

Hoezo hebben jullie haar nog niet mee terug genomen??

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:09

Ik kan alleen maar respect hebben voor alles wat je voor haar doet, en zo te zien en te lezen heeft ze een super plekje thuis en was dat ook een van de voorwaarden vd artsen toch? dat ze bij huis stond.

Ik hoop gewoon dat alles goed komt, dat ze straks lekker mee naar huis kan en alles kan doen wat een normaal paard doet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:22

Ik heb ook op Facebook gereageerd... aargh sommigen... _-:( echt hoor!
Heb het netjes gehouden en ga nu weer op mijn handjes zitten. O:)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:24

Heel veel mensen hebben geen flauw idee...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 19:30

Eigenlijk, heel eerlijk, valt het mij nog mee hoe er gereageerd word. Denk voornamelijk door de info die hier van bokt af komt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:35

Heb even niet gereageerd wegens omstandigheden (wel meegelezen).
Maar kom net op Facebook het artikel van de Hoefslag tegen en wil je toch even een hart onder de riem steken.
Bizar hoe men direct oordeelt... trek je er niks van aan, je doet wat jij denkt dat goed is en volgt je hart.
Zelfs als het uiteindelijk toch niet werkt, kun je jezelf niks verwijten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:17

Oh ja (sorry voor de steeds kleine stukjes info, vergeet steeds de helft en dan schiet het mij weer te binnen :o)

De chirurg zou gezegd hebben dat de inwendige hechtingen nu wel goed verkleefd moesten zitten (oid). En daarmee is de kans op buikvliesontsteking opeens weer stuk minder. Dat was dus goed nieuws. :D

Uitwendige hechtingen zaten dus ook nog goed vanmiddag. Ziet er alleen wat minder fris uit door wondvocht en de (expres) dunnere mest. Zodra het weer bokt waardig is zal ik daar ook weer eens foto van plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:02

TS alleen maar respect voor hoe jij hiermee omgaat _/-\o_ . En wat staat ze er geweldig bij <3 en ook van ons een tikkie jullie kant op :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:11

Fijn om te horen dat het geen buikvliesontsteking kan zijn, was wat huiverig. Heerlijk haar maatjes, wachten op haar

fleurtje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:41

Ik kwam je verhaal ook tegen op facebook! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook mijn vraagtekens bij had, maar kwam de link naar dit topic tegen. Het afgelopen uur besteed aan (zo goed als alles) terug te lezem en ben ervan overtuigd dat je de juiste beslissing hebt gemaakt! Jammer dat mensen zo snel oordelen zonder verdere informatie... :\

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:50

Inmiddels ook FB reacties gelezen.

Ik denk niet dat je er per definitie vanuit moet gaan dat iedereen die niet achter deze behandeling staat, het topic ook niet heeft gelezen.
Ook als je wel het hele verhaal gevolgd hebt, en respect hebt voor Mirjams inzet, kun je toch van mening zijn dat de stoma een stap te ver is. Ik vind dat je die meningen ook moet respecteren.

Doorgaan met behandelen en nieuwe dingen toepassen is niet altijd een logisch gevolg in een behandeltraject. Iedereen trekt zijn eigen grenzen. Net als mensen verschillend denken over 'paardwaardig bestaan'. Daar zou je ook open voor moeten staan.
Ik lees hier nu eigenlijk wel dat al degenen die deze operatie steunen, net zo hard de mensen veroordelen die er niet voor gekozen zouden hebben. En die kunnen evenveel van hun dier houden.

Het is immers ook al een persoonlijke keuze of je je paard zo lang op de kliniek wil hebben.
En het is een persoonlijke keuze welk bedrag je over wilt en kunt hebben voor het door blijven behandelen van je paard. Of misschien voor veel mensen helemaal geen keuze.

Mirjam, hopelijk zijn het nu de laatste loodjes voor ze naar huis kan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 21:55

Ik veroordeel niemand hoor. Degene die het te ver vinden gaan is hun goed recht.
Zo heb ik weer andere ideeen over iets anders, geen probleem toch. :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:56

mirjamalvaro schreef:
Ik veroordeel niemand hoor. Degene die het te ver vinden gaan is hun goed recht.
Zo heb ik weer andere ideeen over iets anders, geen probleem toch. :)

Ik bedoel jou ook niet ;) , maar sommige volgers in dit topic.

Dat je hier in dit gesteund wordt is alleen maar fijn voor je, maar ik bedoel dat daarmee niet degenen met een andere mening zo nadrukkelijk 'afgeserveerd' zouden moeten worden zoals ik in sommige reacties lees.

Je hoeft nu in elk geval niet meer bang te zijn dat mensen verrast worden door wat ze zien, met inmiddels zoveel bekendheid. :j
Laatst bijgewerkt door simodi op 08-02-19 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 21:59

fleurtje03 schreef:
Ik kwam je verhaal ook tegen op facebook! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook mijn vraagtekens bij had, maar kwam de link naar dit topic tegen. Het afgelopen uur besteed aan (zo goed als alles) terug te lezem en ben ervan overtuigd dat je de juiste beslissing hebt gemaakt! Jammer dat mensen zo snel oordelen zonder verdere informatie... :

Fijn dat je de moeite hebt genomen om het topic door te lezen, was vast een hele klus. :))

Simodi
Dacht ik wel al, maar even voor de zekerheid vermelden. :')