[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:06

Heel veel sterkte TS. Wat heftig , afscheid nemen van twee paarden tegelijk.

anitaolja

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:26

Wat naar 2 tegelijk maar heel veel sterkte gewenst ohjajoh......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:26

Ik heb 70 stuks pergolide te koop.
Ik heb ze niet zo goedkoop als anderen gekocht, ze zijn 75 cent per tablet.
Stuur maar een pb bij interesse...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:57

Ik heb met de KNHS gebeld over het starten met Pergolide/Prascend;
Het is een verboden middel en staat op de FEI dopinglijst.
Echter staat er 'controlled' bij, wat betekend dat het in bepaalde mate is toegestaan(afhankelijk van het gewicht ->
hoeveelheid met een max)
Bij controle word bloed/urine opgestuurd en aan de hand daarvan word bepaald of de waardes toelaatbaar zijn.
Een dierenarts verklaring is in deze niet rechtsgeldig!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:05

Knuffel voor jou Ohjajoh6. Ontzettend heftige beslissing,maar ook heel dapper.
Het zal een tijd duren voordat de leegte wat went en een plekje krijgt. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:23

Dank jullie wel allemaal. Ik ben er ook echt helemaal kapot van. Ik mis mijn meisjes vreselijk en hun onvoorwaardelijke liefde naar mij toe. Ik ben vandaag weer thuis gekomen en de lege stallen en wei bij je woning zien, is niet te beschrijven zo erg.
De pillen zijn al verkocht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:25

Heel veel sterkte Ohjajoh6.

@ Fortuna: geld de FEI dopinglijst ook direct voor de KNHS of is die net wat anders?
Ik verwacht weinig problemen bij mijn cushies, de een komt niet op wedstrijd ivm niet rad door een beschadiging in een zenuw. De ander heeft dit voor jaar zijn eerste bixie gelopen en dit zal ook hooguit 1 of 2x per jaar onderling zijn (dus niet eens KNHS).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:06

ohjajoh6 schreef:
Dank jullie wel allemaal. Ik ben er ook echt helemaal kapot van. Ik mis mijn meisjes vreselijk en hun onvoorwaardelijke liefde naar mij toe. Ik ben vandaag weer thuis gekomen en de lege stallen en wei bij je woning zien, is niet te beschrijven zo erg.
De pillen zijn al verkocht.

Vreselijk! Lijkt me ook echt afschuwelijk! :(:) Y;(

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:35

De FEI regels gelden ook bij de KNHS Dennis.

Kan het me zo goed voorstellen Ohjajoh..
Nogmaals sterkte! Y;(

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:54

Ben me net helemaal rot geschrokken. Mijn paardje, een 16 jarige Haflinger, heeft al geruime tijd moeite met zijn temperatuur regeling. Om die reden ga ik op dagen als vandaag ook alleen maar een halfuurtje wandelen en dat vroeg in de ochtend. Onze paarden wonen in een soort mini paddock paradise met voldoende schaduwplekken - maar hij ging net rollen in het zand - midden in de zon - en daarna lukte het hem blijkbaar niet meer om overeind te komen.

Het was puur toeval dat ik thuis was en het zag ... Hij deed een paar pogingen en daarna gaf hij het op. Zo leek het althans -hij lag met van die stijve benen - ogen bijna gesloten en mond een beetje open. Toen ik naar hem toe ging probeerde hij op te staan maar het lukte weer niet ook met mijn hulp. Ik rende toen om een emmer water en een spons te halen - hem afsponsen leek iets te helpen. Maar pas toen ik een emmer water over zijn benen goot lukte het hem - met mijn hulp om weer op te staan.

Inmiddels staat hij in een koele stal met een vriendje naast hem en lijkt een beetje bij te trekken. Maar de tranen springen me nog in de ogen als ik eraan terug denk. Het was zo'n rot gezicht. Heeft iemand van jullie zoiets ook wel eens mee gemaakt?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:56

Gelukkug niet. Wat een schrik. Heb je wel overlegd met de da hierover?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:58

Waar ik dan aan denk is acute kramp. Misschien ook in de gaten houden of hij last heeft van spiertrillingen kan het zijn tegen spierbevangen aan zitten.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:00

Ja - het gebeurde ongeveer twee uur geleden. Nadat de eerste paniek over was en hij verzorgd op stal stond eerst met de da overlegd. Die schrok ook wel van de melding en met name die stijve benen. Maar hij gaf aan dat ik er goed aan gedaan heb - alleen de volgende keer beter meteen een hele emmer water over zijn hals kan gooien. Hij weet het aan hittestress.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:01

Dank je wel Marcella - dat zal ik zeker in de gaten houden. Hij staat er nu wel redelijk rustig bij. Maar durf hem niet meer lang alleen te laten.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:02

Wat afschuwelijk! Gelukkig nooit meegemaakt! Misschien idd met je veearts overleggen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:06

Verdiep je anders even in de hoofdslagaders die zijn de beste plekken om te koelen. Zo wat ik even weet zijn de hals en tussen de achterbenen. Hals koelen word heel gedaan in de endurance.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:07

Ook dat is een hele goede tip Marcella - dank je wel!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:32

CarolineCF: wij hebben afgelopen jaar ook ons paard op de grond gehad. Wel een hele andere reden dan bij jouw paardje, maar de schrik was er niet minder om. Ik heb het avontuur toen beschreven in mijn blog....

https://ellensbeestenboel.wordpress.com ... -zaterdag/

Sterkte met je paardje, hopelijk voelt ie zich snel weer beter!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:28

Even een opmerking over de dopingregels....in al die jaren dat ik actief ben in de paardensport ben ik in de basis sport....B tot en met ZZL nog nooit getest,,,,zou me dus niet te veel zorgen maken :-)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:38

Nee ik ook niet.
Maar wil ook geen gez..-jeweetwel ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:54

Dus mijn oude dame is aan de doping :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:58

Het is doping als je het zonder medische reden gebruikt. Met verklaring da mag het geen probleem zijn, tenzij je meer geeft dan voorgeschreven

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:42

Verklaring van de dierenarts is onder de KNHS/FEI regels niet rechtsgeldig. De test wijst uit of het desbetreffende dier de toelaatbare hoeveelheid krijgt.
Deze hoeveelheid is op te vragen bij je dierenarts. Als je je hier aan houdt, is er idd niks aan de hand bij een test.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:21

Hallo allemaal, helaas mag ook ik me afmelden bij dit topic, want onze Lips is vanmorgen overleden. Niet aan de gevolgen van PPID, maar hij lag in de wei en we kregen hem met geen mogelijkheid meer overeind. Een shovel en al is er aan te pas gekomen, maar zijn lijf deed het gewoon niet meer. Hij is wel heel vredig heen gegaan en hij is weg gegaan voordat hij al te ziek is gaan worden, daar troosten we ons dan maar weer een beetje mee....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:58

Sterkte Elsje