[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:51

Me pony staat nu 24/7 buiten, ik hoop dat ze er weinig last van gaat hebben nu.
Ze wil af en toe wel kriebelen maar ja met al die vliegen ik werd er vandaag ook gek van :=

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:53

Hier werkt het enorm goed.

tyravanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:46

AnnaFlorio schreef:
Ik ga kijken of ik nog iets kan vinden. In de winter heeft hij een opzet stuk bij zijn hals, maar bij zijn regendeken die hij nu op heeft, heeft hij dat niet. Ik ga zoeken naar spul wat ik op zijn hals kan smeren. Bedankt Tyra!

Graag gedaan haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:26

evelienn28 schreef:
Wat ik mij afvroeg is ik lees geregeld dat mensen een soort ontgiftings- kuur aan het paard geven.
Nou vroeg ik me af wat doet dit precies en wanneer geef je zoiets?
zijn ook meer mensen die de producten van puur gebruiken?

Het gaat met die van mij prima maar was hier toch even benieuwd naar.

Jeuk ontstaat vaak door een overbelaste lever. Dat kan zijn door suikers, en/of door het gif van knuten. Door de lever te ontgiften haal je de overbelasting weg en kan je de jeuk verminderen.
Vorig jaar heeft die van mij druppels gehad toen het echt heel erg mis was. En dat ging super!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:14

Er is zoveel op de markt tegen jeuk, is een kwestie van uitproberen, wat bij de een werkt doet bij de ander niks. (ben ik inmiddels achter)
Ik heb besloten om zo weinig mogelijk te gebruiken want meestal is het ook nog hartstikke duur allemaal.
Ik geef haar wel de cullico druppels van Puur, voor het derde jaar al, jeuk lijkt steeds minder te worden, maar of dat door de druppels komt? volgend jaar ga ik ze niet meer geven en dan zal het blijken.
En ik bespuit haar met natuurazijn, zou helpen tegen insecten en jeuk? is tenminste lekker goedkoop en zonder chemische troep erin. hoop ik haha.
En zonodig deken op, niet altijd, alleen als er veel insecten zijn, gaat redelijk zo moet ik zeggen, dus maar hopen dat 't zo blijft.
En ze heeft van die schuurdingen gekregen in de deuropening van de stal, maakt ze echt gebruik van en beschadigt de haren veel minder, is echt wel een aanrader vind ik, ze gebruikt ze ook als ze verhaart, er liggen dan plukken haar bij.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:38

Geloof het of niet….ik heb de paarden zojuist binnengezet. Er vlogen complete zwermen om de paarden en ondanks de eczeemdeken was mijn merrie erg onrustig, dus dan maar op stal, is ff niet anders. Ze stonden in de paddock en de wind kwam helaas van de andere kant dus precies verkeerd met deze temperatuur en luchtvochtigheid -:(-

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:56

Ik heb mijn pony toch ook binnengelaten, stond even op stal na het rijden en stond zo mooi rustig zonder deken, gisteren op de wei was ie zo onrustig, dus nu een pluk hooi erbij en een tevreden pony. Ik ga toch kijken of het uitmaakt of ik hem bijvoorbeeld alleen in de schemer op stal zet en in het donker er weer uit ofzoiets.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:55

Bij mijn merrie werkt dat wel het beste, maar ik laat haar gewoon op stal 's nachts. (eerder bleven ze gewoon 24/7 buiten)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:10

Hoe laat zet jij ze dan op stal Kinke?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:29

Het grote nadeel van producten die de lever extra activeren om het bloed te zuiveren is dat je de lever extra belast....beter is het om een product te gebruiken dat de ,slechte,stofjes die vrijkomen bij een verkeerde suikerverbranding bindt aan de mest,ze komen dan niet in de bloedbaan,en belasten de lever dus niet.
Groot bijkomend voordeel is dat je een stuk minder voorzichtig hoeft te zijn met de suikerinname,en dus langer op de wei kunt staan.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:33

Zoals papagroom? Glucobalance?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:33

Dat is het vreemde WowAmigo…vorig jaar zette ik haar gewoon 's avonds laat voor we naar bed gingen op stal en dat werkte als een tierelier. Dus niet voor de schemer. Jaren daarvoor 's nachts buiten en toen beduidend meer jeuk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:17

Glucobalance helpt de bloedsuiker spiegel te reguleren. Dat is dus heel iets anders. AlgaeVitalis wil wel vaak verbetering geven. FIR doet dat bindende werk ook echter met dat verschil dat daar geen sporen elementen en probiotische alg in zit.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:38

Ladymadonna welke druppels heb jij gegeven. Ben al de hele ochtend op internet aan het speuren naar goede reiniging van binnen uit. Tips zijn dus van harte welkom

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:39

@PG: waar haal je die AlgaeVitalis ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:46

Mi_Amore schreef:
@PG: waar haal je die AlgaeVitalis ?

Ik denk dat voor jou Kalmthout het dichtste bij is,maar weet niet precies waar je woont

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:47

Mandy schreef:
Ladymadonna welke druppels heb jij gegeven. Ben al de hele ochtend op internet aan het speuren naar goede reiniging van binnen uit. Tips zijn dus van harte welkom

Ik ben dan wel niet Ladymadonna :Y) , maar ik reinig mijn pony op de volgende manier; weerstand opbouwen met silsterk en teatree 2 weken. Daarna 2 weken reinigen met groene leem en jeneverbes en honing.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:04

Gewoon trainen en eruit zweten die handel!

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:30

Tips gezocht. Mijn verzorg shet herft extreem veel schuur en bijtplekken van de andere schetlander. Zo erg dat het lijkt alsof hij zomer eczeem heeft. Hij schuurt niet maar was erg blij toen ik er iets opsmeerde waardoor de vliegen haar even met rust lieten. Niet het beste middel maar het werkt wel. Nu is de vraag hoe kan ik minderen dat ze zulke extreme plekken krijgt. Ze staat 24/7 buiten zonder dekens.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:26

Ik stuitte op dit topic toen ik op zoek was naar jeuk. Mijn paard (9-jarige Ruin, AES) heb ik nu iets meer dan een jaar en hij heeft zo lang als ik hem heb altijd al wat geschuurd aan zijn staart (hele jaar door). Dit heb ik vorig jaar gewassen met cojosol-shampoo om de dag en dat ging dan prima.
Nu staat hij sinds een paar weken zonder deken omdat hij het veel te warm had en heeft meneer zijn hele staart kaal geschuurd aan de bovenkant. Zijn huid is rustig, wel een week geleden heel veel schilfers gehad. Nu zie je deze bijna niet meer. Maar hij is nu ook steeds meer met zijn manen aan het schuren en trok ik er laatst een hele pluk uit. Huid op de staart is rustig maar gisterenavond na het grazen op de nieuwe weide (we zitten nog in de opbouwfase) had hij wel allemaal kleine vliegjes/muggen op zijn staart zitten. Ik denk dat het wel knutjes zijn maar zeker ben ik er niet van. Bij ons zijn er geen andere paarden met ZE dus ik weet niet of er bij ons al mensen last van hebben.
Bloedonderzoek is er redelijk recent gedaan gewoon om normaal waarden te hebben en daar waren geen bijzonderheden op. Ontworming is ook in orde.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik wil graag voorkomen dat hij straks zijn hele huid heeft open liggen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:33

Rachel waar haal je dat zie dat je vlak bij mij woont?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:51

Marloes, hoe reageerde hij gisteravond op die vliegjes?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:07

Kinke schreef:
Marloes, hoe reageerde hij gisteravond op die vliegjes?

Op de wei zelf merk je niets. Bij binnenhalen stond ie op de poetsplaats wel zijn manenkam te schuren en was daar volhardender in dan normaal. Staart wilt hij eigenlijk altijd wel schuren op de poetsplaats, dus daar geen bijzonderheden bij...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:36

Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?

Papagroom( hoe kom.je bij die naam haha) schijnt dat montemortiliet klei ( hoop dat ik het goed schrijf) ook een goede bindende werking heeft?

Ik ben met dat alles na 16 jaar zonereczeem wel klaar. Appie zijn organen werken prima. Enige is een darmbeschadiging waardoor hij wat extra vitamines moet.

En.ik.lees tea tree als reiniging.was dat niet giftig voor paarden??

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:59

ellepel schreef:
Marloes.misschien vachtluis? Lijken ook op hele kleine vliegjes..kijk toch even goed!
En staat je paard in veel gras?
Voorjaarsgras is best rijk en sommige paarden krijgen er jeuk van.kijk dus of dat kan?

Papagroom( hoe kom.je bij die naam haha) schijnt dat montemortiliet klei ( hoop dat ik het goed schrijf) ook een goede bindende weirking heeft?

Ik ben met dat alles na 16 jaar zonereczeem wel klaar. Appie zijn organen werken prima. Enige is een darmbeschadiging waardoor hij wat extra vitamines moet.

En.ik.lees tea tree als reiniging.was dat niet giftig voor paarden??

Tea tree is inderdaat geen aanrader voor inwendig gebruik.
Montemortiliet,heeft idd een bindende werking,maar vangt geen toxines,en houdt ook sommige sporen elementen tegen.
Je kunt dat dus niet langdurig gebruiken...Dan zou je tekorten opbouwen.
De naam papagroom komt om dat ik vader van drie kids ben die mij zien als hun persoonlijke groom...een klein steekje onder water dus....LOL...
Hoop dat ik je vragen zo naar tevredenheid heb beantwoord ellepel
:+ .