[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:54

@Sodeletuut, deed sjelmar idd ook zo in het begin.
Nu gelukkig veel minder tot niet meer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:43

LovingTweety schreef:
Ik heb een vraagje (ja duuuhhh, haha). Sinds januari heb ik een pony met spoed opgevangen. Sindskort ben ik er achter gekomen dat zij zomereczeem heeft. Netjes een deken aangeschaft en ik hoop dat t werkt.

De pony in kwestie loopt 24/7 buiten en we hebben geen binnenstal. Kan het kwaad dat ze met een eczeemdeken buiten in de regen staat?
Ik kan hem namelijk tussendoor niet afhalen gezien ik fulltime werk en geen stalgenoten heb. Help?

ze drogen vrij snel hoor.ze staan bij ons ook 24/7 buiten met eczeemdeken.
kijk na een bui drogen ze op en bij de volgende bui worden ze pas weer nat.
pas als het echt lang achter elkaar regent dan word zo'n deken zeiknat en blijft nat en kunnen ze het wat koud krijgen.
goed de weersvoorspelling in de gaten houden en als ze echt veel regen voorspellen kun je eventueel een regendeken er overheen doen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:45

Top! Dan ga ik dat inderdaad doen. Het gaat hier om een shetlander dametje, verschrikkelijk lief, ondanks dat ze 5 maanden terug nog niets kende.

Bedankt voor de snelle reactie!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:46

Het kan inderdaad prima, die van mij staat ook 24/7 buiten. Als het écht de hele dag plenst doe ik meestal de deken gewoon af. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:08

mijn paard heeft vorig jaar ook 24/7 op het land gestaan en toen hebben we zo'n verschrikkelijk natte zomer gehad met een paar flinke stormen en heb m nooit de deken afgehaald of een regendeken overheen gedaan en is prima gegaan. Dit jaar heb ik een andere deken, de Rsih en die droogt veel sneller op dan de deken wat hij vorig jaar had, dus dat moet dan al helemaal geen probleem zijn.
Laatst had het ook flink geregend en k was aan't balen want wilde gaan rijden en was bang dat de deken zeikenat zou zijn en dat ik die dus niet meer kon opleggen naderhand. Nou deken en paard waren beide helemaal droog en dat terwijl het echt flink tekeer had gegaan daar.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:52

LovingTweety schreef:
Ik heb een vraagje (ja duuuhhh, haha). Sinds januari heb ik een pony met spoed opgevangen. Sindskort ben ik er achter gekomen dat zij zomereczeem heeft. Netjes een deken aangeschaft en ik hoop dat t werkt.

De pony in kwestie loopt 24/7 buiten en we hebben geen binnenstal. Kan het kwaad dat ze met een eczeemdeken buiten in de regen staat?
Ik kan hem namelijk tussendoor niet afhalen gezien ik fulltime werk en geen stalgenoten heb. Help?

Ik heb mijn pony gisteren hevig bibberend binnen gehaald. Even laten drogen onder een dikke wollen deken en daarna de gevoerde regendeken met hals maar weer opgelegd. Wat een snertweer toch ook, ik blijf dekens wisselen!

Als het warm is en het regent een keertje dan kan het geen kwaad, is die zo weer droog als daarna de zon schijnt. Maar gisteren was er alleen regen en als het even droog was dan was het nog bewolkt en er stond een gemene wind dus dat arme dier had het zooooo koud :(:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:55

Ja het is echt bagger weer voor deze tijd van t jaar. Gelukkig viel het in deze omgeving wel mee. Al hoorde ik het vannacht flink tekeer gaan qua regen. Ik heb dan altijd wel medelijden met de pony's. Is alleen helemaal nergens voor nodig want ze kunnen gewoon schuilen alleen doen dat niet :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:57

Een schuilstal scheelt al. Die heb ik niet op de wei dus ze staan OF binnen op stal OF buiten en ze staan toch het liefst buiten. Dus nu maar weer de regendeken op, dan blijft die pony iig warm.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:02

Ik heb de ondedeken van RSIH deze heb ik gisteren avond er ook weer onder gelegd. Temperaturen overdag rond de 10 graden en dan regen en wind. Dan heb ik voor mijn eigen gevoel liever een regendekendje ertussen liggen.

bij hogere temperaturen of alleen een hoosbui ga ik niet de deken eronder leggen.

Maar hier heeft ze ook weer een paar dagen zonder deken mogen lopen weide haast de weide uit. Nu toch maar weer op voor de zekerheid krijg eindelijk een beetje manen en een nog grotere pleeborstel die aan het aangroeien is. Hopelijk is dat snel lang genoeg dat het gaat hangen en niet zo blijft uitsteken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:36

Die van mij houd zijn eczeemdeken ook gewoon op met de regen.. anders blijf ik hem op en af doen.. Hij is daaronder eigenlijk altijd droog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:45

kevje06 schreef:
Hoe jeuken jullie paarden bij de navel, onze heeft daar geen jeuk gelukkig maar zou ook niet weten hoe ze daar moet schuren.

- spagaat
- hals flink buigen
- en BIJTEN maar -O-

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:04

Hier ook gewoon deken op in de buien. (gaat wel eind van middag op stal).
Pas in de herfst, gaat er tijdelijk een regendeken bij op, totdat alles weer af kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:45

Als het echt regent, dan haal ik de deken af. Maar bij buien laat ik hem op. Hij staat ook 24/7 op de wei en je blijft die dingen anders op en af doen. Hij heeft er ook geen last van geloof ik. Ik heb mijn omapaard ook maar een ongevoerde regendeken opgelegd. Rotweer.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:56

Vliegen knutjes bij regenachtig weer?

lovekwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:41

hoi allemaal ik heb een haflinger kwenda die ook best wel last heeft van zomerexeem maar wij hebben er nu een middeltje voor dat bij haar heel goed werkt het heet tkc maar we de laatste fles is nu bijna leeg en volgens sommige is het niet meer te verkrijgen.. weet iemand of het echt niet meer te verkrijgen is en als het nog in de winkels is waar ik het kan kopen/ bestellen en weet iemand een ander middeltje dat ook goed werkt voor als ik het niet meer kan kopen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:57

Roane schreef:

als het regent kunnen ze niet vliegen,maar zodra het ook maar even een minuutje droog ismkomen ze tevoorschijn en gaan weer prikken.
dus niet gokken en je paard zonder deken zetten bij buien,maar beter dan zo laten staan met eczeemdeken, een regendeken op doen of iets anders verzinnen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:16

Pony stond gister met haar staart tussen de benen en helemaal te shaken.. Snel de deken af gedaan (ze was er wel gewoon droog onder, maar doordat hij zo zwaar/nat was en er hier een flinke wind stond werd ze toch erg koud), nu staat ze even onder haar RSIH met regendeken er boven.. Gister ook weer haar maantjes korterdekort geschoren.. smeert weer fijn. En sinds er toch weer kale stukken tussen zaten is alles nu weer gelijk qua lengte.. :+ Gemillimeterd dus..

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:30

Kom hier ook maar even in dit topic.

Pony staat de hele tijd ingepakt en al met de deken in de wei.
Ze kreeg toch een beetje last van schuren bij haar manen dus heb ik er wat
exceem spul in gedaan wat volgens een kennis heel goed helpte. Toen heb ik haar
pas gewassen en voor de zekerheid toch wat van dat spul in de staart gedaan.
Nu keek ik net even onder haar deken en wat zie ik, heeft ze de hele manen
van haar staart kapot geschuurd?!

Iemand tips?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:00

had je eerst getest of ze geen reactie op dat nieuwe spul doet op een vrij stukje huid ergens anders? want kan zijn da thet gewoon door dat spul komt...

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:06

Nee dat heb ik niet geprobeerd inderdaad.
Ze ze er allergisch voor kunnen zijn?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:36

dubbel
Laatst bijgewerkt door Roane op 16-05-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:40

ellepel schreef:
Roane schreef:

als het regent kunnen ze niet vliegen,maar zodra het ook maar even een minuutje droog ismkomen ze tevoorschijn en gaan weer prikken.
dus niet gokken en je paard zonder deken zetten bij buien,maar beter dan zo laten staan met eczeemdeken, een regendeken op doen of iets anders verzinnen

Ik vind het nog lastig om in te schatten wanneer ze nou wel of niet vliegen :=

Die hierboven vind ik sjieke dekens! Komen ze ook in Spiderman print?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:44

lovekwenda schreef:
hoi allemaal ik heb een haflinger kwenda die ook best wel last heeft van zomerexeem maar wij hebben er nu een middeltje voor dat bij haar heel goed werkt het heet tkc maar we de laatste fles is nu bijna leeg en volgens sommige is het niet meer te verkrijgen.. weet iemand of het echt niet meer te verkrijgen is en als het nog in de winkels is waar ik het kan kopen/ bestellen en weet iemand een ander middeltje dat ook goed werkt voor als ik het niet meer kan kopen?

Als je google even gebruikt kom je zat webshops tegen waar je het gewoon nog kan kopen

bijvoorbeeld deze
http://www.agradi.nl/zoeken?query=tkc

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:46

hee wat doen jullie tegen wondjes op het hoofd?
zazoe heeft nu wondjes onder zijn oog en boven zn neus enzo..