Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowo schreef:Even een vraagje hier voor mensen uit omgeving Doetinchem, Westervoort etc. Is op zich niet bij ons in de buurt (dik uur rijden), maar op startlijsten zie ik oa dat Zevenaar en Westervoort afgelast zijn. Heeft dat met Rhino te maken? En zo ja, uit voorzorg werd het afgelast, of door verdenkingen?
Loetie84 schreef:Sassy4barrel schreef:@ Loetie : dat zei ik niet. Incubatie tijd is hetzelfde als jij bijvoorbeeld als kind de mazelen had. Je had nog geen vlekjes- je had nog geen koorts, voelde je nog niet ziek dus ging nog gewoon naar school. Maar in de incubatie tijd (bij mazelen ongeveer een week dacht ik) ben je al wel besmettelijk. Niemand nog iets gemerkt dus maar je steekt al wel de andere kinderen in je klas aan. Maar toen je weer helemaal beter was , was je ook niet meer besmettelijk... zo bedoelde ik het..
Maar ik begin steeds meer te twijfelen of de paarden wel besmettelijk zijn op het moment dat ze in hun incubatietijd zitten.
De vergelijking met mazelen snap ik inderdaad, maar het verschil zit m er in dat je bij mazelen geen drager blijft.
rowo schreef:Even een vraagje hier voor mensen uit omgeving Doetinchem, Westervoort etc. Is op zich niet bij ons in de buurt (dik uur rijden), maar op startlijsten zie ik oa dat Zevenaar en Westervoort afgelast zijn. Heeft dat met Rhino te maken? En zo ja, uit voorzorg werd het afgelast, of door verdenkingen?
rowo schreef:@ Loetie: misschien niets nieuws, maar wel voor mijVandaar dat ik het vraag.... Hier is Rhino (nog) ver weg en alle concoursen gaan gewoon door. Dus ik ben er zelf niet zo mee bezig eigenlijk. Maar Doetinchem bijv. komt alweer veel meer onze kant op.
mutopia schreef:Wie weet er of paarden besmet kunnen raken door bijv. (vreemde)Honden die door de wei lopen of dieren zoals vogels en dergelijke? Vanmorgen liep er een vreemde hond bij mij in t weiland. Die hond had ik een paar weken geleden in t groesbeeksebos zien lopen. Misschien is het te ver gezocht maar hoe vaak zie je een hond en paard ff snel snuffelen of paardenpoep eten ( bah). Als ze dat ook doen bij Besmette paarden zou t dan overdraagbaar zijn?
ravvie schreef:wij hebben drachtige paarden op stal. ook komt rhino steeds dichterbij ons ..
is het verstandig om mijn ruintje en merrie te laten enten ? ( ik heb niet zo veel verstand van rhino eerlijk gezegd )