Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:30

Ik twijfel nu zo erg of ik die greenguard moet nemen of één met rubber. Ik vind de greenguard namelijk er vriendelijker uit zien.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:58

Je kan gewoon zonder problemen de stukken bij de neusgaten er uit knippen. (net als ik gedaan heb) Daarna is ie super vriendelijk! :D

PastHistory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:30

Neem iets waarbij je je goed bij voelt ;)
Dat reflecteert zich op je paard!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:31

PastHistory schreef:
Neem iets waarbij je je goed bij voelt ;)
Dat reflecteert zich op je paard!

geloof me, ik voel me 't beste als mijn paard gewoon lekker zonder poespas aan zijn lijf in de wei staat

Maar daar gaat ie er niet beter van uitzien hoor!! ;)

@leedebee; jij hebt wel heel veel stukken uit het masker geknipt, dat durfde ik niet. Maar ziet er bij die van jou nog wel stevig uit?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:39

@Akshay
Gewoon de middelste rand aan de voorkant er helemaal uit gehaald. Het doet niets af aan de stevigheid, want de rubberen verticale band (over zn neus) zit er ook nog, dus hij kan er ook niet langs eten of zo.
In het begin durfde ik er ook niet in te knippen en ging de afgeknipte stukken ook netjes afwerken of dicht smelten, maar dat doe ik nu ook niet meer! Het rafelt eigenlijk bijna niet. Dit geldt voor de IR, geen idee hoe de stof van andere merken reageert, maar dan kan je het altijd nog ff dicht smelten met een aansteker of zo ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:45

mwa, met die korf die hij nu heeft durf ik best te experimenteren. Daar is de bodem zowat geheel uitgeknaagd _O-

Heb nu op 4 stukjes zo'n dwarse er al uitgehaald om wat meer frisse lucht erin te laten komen :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:14

Ik zie nu op mn eigen foto dat ik ook 2 rubberen verticale stukken er uit heb geknipt! was ik toch fanatieker dan ik dacht :')
Deze heeft ie trouwens al 2 zomers of zo en hij doet het nog steeds, ondanks mijn fanatieke knip-werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:51

De mijne is na een week al dood. weet het merk niet, volgens mij ruitergilde ofzo...wat een klote ding.
Onderkant zit een mega gat en aan de zijkant is op 2 plekken het rubber los.
POny kan dus gewoon grazen..

Is de imperial riding sterker?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:17

Vankje schreef:
Die Duitse korf ziet er ook wel fijn uit, vooral de zachte inlegplaat die je kunt gebruiken om de tanden te beschermen spreekt me aan :j
Dat is dit ding, neem ik aan? "Kautschuk-Diätplatten": http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-p ... platt.html

Nog een vraagje; welke maat heb jij voor je merrie Delphi2?

Ik heb hem voor mijn Fries ook besteld. Maat M was te klein, dus moest maat L hebben.
DIe is echt MEGA. Friesje zwemt erin ;( Verder wel mooie kwaliteit.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:03

Anoniem schreef:
De mijne is na een week al dood. weet het merk niet, volgens mij ruitergilde ofzo...wat een klote ding.
Onderkant zit een mega gat en aan de zijkant is op 2 plekken het rubber los.
POny kan dus gewoon grazen..

Is de imperial riding sterker?

Ik vind van wel... Tot nu toe is dit de enige die heel blijft en een aantal zomers mee gaat.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:55

mijn shetlander is momenteel echt te dik, ze staat 24-7 in een " afval wei" maar toch komt ze aan,
op stal kan niet want dan wordt ze gek in der eentje, en in de wei hebben we geen kaal stuk, is een graasmasker een idee?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:00

Even een vraag in het kader van "nee heb je, ja kun je krijgen", is er misschien iemand in de buurt van Den Bosch met een graasmasker die ik zou kunnen lenen om te zien hoe mijn verzorgpony hier op reageert?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:57

Vandaag voor het eerst graasmasker omgedaan. Het is er één van Epplejeck, maat S, oftewel maat pony. Alles zit op het kleinst, zodat die past.. Maar het masker zelf zit net te strak, waardoor die niet hoger kan en best wel strak om haar neus zit. Hoort dat zo? Probleem is, maatje groter, dan gaan al die andere dingen niet passen, want die zitten nu al op het kleinste.

Ze kan er trouwens wel mee eten. Dat had ze na een halfuurtje al uitgevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Ze heeft hem niet meer om ;) Omdat ik twijfel over de strakheid.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 22-06-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:59

Hierboven vind ik veeeel te strak.. Lijkt me voor de pony vreselijk oncomfortabel..

Hier is de laatste week van het masker aangebroken, hij is bijna helemaal opgegeten, haha. Maar pony ziet er prachtig uit!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:00

Hij is nu ook niet meer om, omdat ik hem ook te strak leek vinden. Ze heeft hem twee uurtjes om gehad toen ze op de wei mocht (ze staat verder in de paddock). Maar goed, ik heb nooit eerder een pony met graasmasker gehad, dus weet ook niet zo goed hoe die moet zitten.. Maar te straks dus.

Zit dus nu met het probleem, dat een grotere maat te groot is.. Dus dacht, misschien kan ik het doorknippen en er een stuk tussen zetten.. En anders naar een ander merk kijken.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:58

Ik zou eerder een groter masker kopen en dan stukjes van het halster innemen. Het masker nu is niet net te klein, maar echt een heel stuk te klein. De kap mag best ruim zitten bij de neus zodat het paard nog goed kan kauwen en de kaken kan bewegen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:20

Ik heb ondertussen de M maat besteld, ook via EJ, en een kennis van mij gaat die inderdaad innemen, want zelf kan ik dat niet.

Deze heeft ze 2 uur om gehad in de regen en die is dus een beetje vies, dus ruilen word hem niet meer, maar goed. Ik zet hem wel op boktmarkt. Is verder nog helemaal nieuw ja.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:33

Verstandige keuze, die moet idd echt een maatje groter. Mijn paard zwemt in d'r graasmasker :') Maar ze staat er 24/7 mee dus wil dat ze ook gewoon kan gapen oid.
Ben wel gezegend met een paard die 'm goed accepteert en ook niet echt heel erg probeert hem af te krijgen/te slopen.. *Klopt woorden af* tot nu toe dan hihi.
Heb er ook flink de schaar in gezet om hem niet zo benauwd te maken, want dat blijft toch het grote nadeel van de bloempotjes vind ik. Maar zoals ik 'm nu hebt vind ik 'm wel prima :).

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:03

ElineS schreef:
Ik heb ondertussen de M maat besteld, ook via EJ, en een kennis van mij gaat die inderdaad innemen, want zelf kan ik dat niet.

Deze heeft ze 2 uur om gehad in de regen en die is dus een beetje vies, dus ruilen word hem niet meer, maar goed. Ik zet hem wel op boktmarkt. Is verder nog helemaal nieuw ja.

Houd er wel rekening mee dat de korven van EJ heel snel slijten. Mijn miniature had zich binnen 5 dagen door het rubber heen gevreten.

En idd zorgen dat het paard zijn mond open en dicht kan doen in de korf. Tussen de korf en het hoofd mag wel een ruimte van 3 vingers (boven elkaar) zitten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:33

Ja, dat had ik inderdaad al gelezen. Maar ik dacht, ik begin met de goedkopere variant, om te kijken hoe ze het ermee doet en of ze er wel mee kan staan. Misschien dat ik daarna een wat duurdere haal.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:21

Ik vind de korven van de EJ echt flut, na 6 dagen had mijn Haflinger, die nooit wat sloopt en meestal gewoon voorzichtig is met haar harnachement, die korf al opgegeten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:52

nadita schreef:
ElineS schreef:

Houd er wel rekening mee dat de korven van EJ heel snel slijten. Mijn miniature had zich binnen 5 dagen door het rubber heen gevreten.

En idd zorgen dat het paard zijn mond open en dicht kan doen in de korf. Tussen de korf en het hoofd mag wel een ruimte van 3 vingers (boven elkaar) zitten.

Welk merk hebben jullie dan? IR, HH of Pfiff? Ze zien er in mijn optiek allemaal hetzelfde uit :P Ik heb liever ook die stoffen dan die harde zoals GG, die ziet er zo oncomfortabel uit.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:17

IR omdat de bodem van sterker materiaal is :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:22

pluklief schreef:
IR omdat de bodem van sterker materiaal is :j

Hier ook een IR :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:13

IR :j