Meneer heeft speciaal voer gekregen en nu is alles weer goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
First_Unique schreef:Ja ik weet t niet, maar ik had 1,5 week geleden al gevraagt van goh ga nu week 4 in heb nog niets binnen.. En toen zei ze van ja als. Hij er volgende week nog niet is laat even weten. Ze heeft nu opnieuw toegezonden omdat hij er nu nog niet is, maar als onverhoopt toch het eerste pakketje binnen gaat komen en het 2e dus ook moet ik wel even contact opnemen met hun om te kijken of ik dat ene kan retourneren en anders alsnog overkopen.. Wel heel aardig dat ze zo meedenken!maar vervelend dat het zo lang duurt
canisia schreef:Poehh ik zit hier echt de dagen rond te kijken zodat we weer een nacht verder zijn, elke ochtend weer hoop dat er verbetering is met haar slapen.
Tot nu toe nog steeds niet echt verandering, ze is nog steeds behoorlijk gevoelig op haar buik en is sinds een week ook aan het schuren (geen idee of dit als reactie op de abler is, of op het iniminie handje suikervrije musli die we geven om de abler te voeren).. gelukkig schuurt ze zich nog niet helemaal open, maar dit is iets wat ze nooit deedVerder is ze overdag in de wei wel heel wakker en allert, haar koppie en ogen staan gewoon goed, dat is natuurlijk ook al heel wat.
De keren dat er afgelopen week vlas aan haar exceem deken zat, waren gekomen doordat ze was omgevallen en 1x was ze half slapend/half bewust gaan liggen, helaas was dit maar 1 minuutje en toen stond ze weer op.
3 Nachten geleden is ze wel voor het eerst 2x bewust zelf rustig gaan liggen. Om 4u snachts 1.5minuut.. En om 4.20u snachts 1 minuut. Ze lag op zich wel rustig, maar zodra ze haar hoofd plat legde om écht te gaan liggen, trok ze deze enkele seconden later toch maar weer omhoog. Het leek er een beetje op dat gestrekt plat liggen pijn doet o.i.d. Ik beschouw het maar als positief dat ze voor het eerst 2x op een nacht plat is gegaan, maar ik ben nog erg benieuwd of het verder gaat veranderen, want afgelopen nachten kwamen we weer niet verder dan wat staand inzakken tot bijna omvallen..
Sinds gister is ze ook weer eens hengstig.. ze is altijd heel stipt elke 3 weken heftig hengstig, dus dit zal haar verder ook echt niet ten goede komen qua energie en gewicht..
Ik weet dat er meerdere zijn bij wie hun paarden niet meer lagen snachts, weten jullie wellicht het patroon/tijdsverloop waarop ze wel weer gingen liggen? Mist vertelde dat haar paardje na 1 week Abler weer begon met een paar uur per nacht slapen. Nu zitten wij vandaag precies op 1 week Abler, maar ik vraag me af of ik al meer verschil zou moeten merken in wellicht andere dingen?