[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:52

ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad ;) ).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:24

ikenindi schreef:
ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad ;) ).

Ja droogt het echt snel, ook als je van dat weer hebt als vandaag.
Want ja we wonen in nederland en hier kun je alles verwachten.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:43

ikenindi schreef:

De dekens drogen erg snel maar als ze wat ouders zijn word dat steeds minder snel..
En als je dan in combinatie hebt met koude wind in de zomer (ja dat kan) en veel regen kan dat flink aantasten op je pony..
en voor mij was een keer een bijna onderkoelde pony genoeg om te beseffen dat zij gewoon een dekentje op wou in de zomer, wij draaien het gewoon om.. ipv de winter in de zomer haha..

Zoals nu ga ik echt geen deken opleggen zij heeft nu een dikke vacht, maar die deken blijft heel lang klam en nat als het erg vochtig is in de lucht enz

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:01

MSophie schreef:
ikenindi schreef:

De dekens drogen erg snel maar als ze wat ouders zijn word dat steeds minder snel..
En als je dan in combinatie hebt met koude wind in de zomer (ja dat kan) en veel regen kan dat flink aantasten op je pony..
en voor mij was een keer een bijna onderkoelde pony genoeg om te beseffen dat zij gewoon een dekentje op wou in de zomer, wij draaien het gewoon om.. ipv de winter in de zomer haha..

Zoals nu ga ik echt geen deken opleggen zij heeft nu een dikke vacht, maar die deken blijft heel lang klam en nat als het erg vochtig is in de lucht enz

Nee onder koelen dat moet ik ook niet hebben, ik denk dat ik er maar een ongevoerde regen deken over heen leg.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:11

ikenindi schreef:

Zoals nu ga ik echt geen deken opleggen zij heeft nu een dikke vacht, maar die deken blijft heel lang klam en nat als het erg vochtig is in de lucht enz[/quote]

Nee onder koelen dat moet ik ook niet hebben, ik denk dat ik er maar een ongevoerde regen deken over heen leg.[/quote]

kimmy dat hoef je alleen maar te doen met regen he.. als je dat met zon doet krijg je paard het onwijs heet..
overigens is een boett deken ook uv beschermend had ik ergens gelezen en een ivanhoe ook volgens mij..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:18

Ik heb een pagony een ivanhoe hals deken en een everline deken.
JA ik zal haar maar niet lekker in de zon de regen deken op laten houden dan zweet ze zich een ongeluk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:33

Nou, even een vraagje.
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst mijn pony aangetroffen met zomerexceem. Ik heb haar al 8 jaar maar afgelopen jaar was het voor het eerst.
Dit heeft waarschijnlijk een simpele verklaring aangezien ze op mijn oude stal met schemering binnenstond en ze nu 24u per dag buiten staat.
Maar omdat ik haar lekker buiten wil houden, maar ik niet wil dat ze zich helemaal dood krabt door de jeuk, wil ik graag een dekente voor haar aanschaffen.
Ze heeft het overigens alleen bij haar manen,staart en oren. dus niet op de buik benen of weet ik veel waar ze het allemaal kunnen krijgen. Nu heb je van Harry's Horse ook zo'n witte vliegendekens met hals en hoofd. Heeft iemand hier ervaring mee en werken deze ook goed genoeg??

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:06

kyrkelover schreef:
Nou, even een vraagje.
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst mijn pony aangetroffen met zomerexceem. Ik heb haar al 8 jaar maar afgelopen jaar was het voor het eerst.
Dit heeft waarschijnlijk een simpele verklaring aangezien ze op mijn oude stal met schemering binnenstond en ze nu 24u per dag buiten staat.
Maar omdat ik haar lekker buiten wil houden, maar ik niet wil dat ze zich helemaal dood krabt door de jeuk, wil ik graag een dekente voor haar aanschaffen.
Ze heeft het overigens alleen bij haar manen,staart en oren. dus niet op de buik benen of weet ik veel waar ze het allemaal kunnen krijgen. Nu heb je van Harry's Horse ook zo'n witte vliegendekens met hals en hoofd. Heeft iemand hier ervaring mee en werken deze ook goed genoeg??

vaak zijn dat de goedkope oplossingen
het ligt er echt aan wat bij jou paard past, bij de ene past een pagony goed en bij de andere niet..
zelf zou ik voor een echte eczeem deken gaan, want vliegendekens zijn vaak van minderen stof en schuren ze dan een keer zit er ook gelijk een gat in..
zelf heb ik een boett en wil niks anders meer, deze zijn wel erg prijzig maar gaan dan wel weer lang mee..
zomer eczeem kan ook zo ineens komen opzetten, dit heeft niks met op stal zetten of buiten staan te maken..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:25

Ik heb de nieuwste deken van HH ook gezien op hun site. Ben benieuwd hoe die deken is (is een vliegendeken met hals) Hij is ook verkrijgbaar in kleine maatjes.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:33

MSophie schreef:
ikenindi schreef:

Nee onder koelen dat moet ik ook niet hebben, ik denk dat ik er maar een ongevoerde regen deken over heen leg.[/quote]

kimmy dat hoef je alleen maar te doen met regen he.. als je dat met zon doet krijg je paard het onwijs heet..
overigens is een boett deken ook uv beschermend had ik ergens gelezen en een ivanhoe ook volgens mij..[/quote]
mijn pony is wel echt heel zuinig op haar dekens, sterker nog ze heeft nog nooit een kapotte deken gehad.
ik zal eens rond gaan kijken naar eczeemdekens, wat het moet toch oplossing bieden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:07

Ik heb daarstraks klitwortel gekocht in het Kruidvat.

Nu blijkt dat een lotion te zijn, weet iemand of je dit moet uitwassen, uitspoelen, of gewoon laten zitten? Of mag je het als een shampoo beschouwen en ook zo gebruiken?

Alvast bedankt :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:26

Ik doe alleen een regendeken over de eczeem deken als het echt kouder word, ik heb het nou alleen maar in oktober gedaan. Maar in de maanden juni/juli/augustus etc. is het nog hartstikke warm dan hoeft het niet vind ik, dan zijn ze ook zo droog.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:32

MSophie schreef:
ikenindi schreef:

ik heb het `voordeel` ;) dat mijn dekens tot nu toe niet langer mee gaan dan 3 a 4 maanden ;) dus oude dekens ken ik niet ;)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:02

Solleke_Noah schreef:
Ik heb daarstraks klitwortel gekocht in het Kruidvat.

Nu blijkt dat een lotion te zijn, weet iemand of je dit moet uitwassen, uitspoelen, of gewoon laten zitten? Of mag je het als een shampoo beschouwen en ook zo gebruiken?

Alvast bedankt :)

het is inderdaad lotion, gewoon erop doen en laten zitten :j. Ik gebruik tea trea shampoo.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:10

Bedankt! Ben eens benieuwd of het werkt!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:15

Hoor veel mensen over klitwortel.
Werkt het ook echt? Is het vooral om de huid vet te houden en tegen schilfers te beschermen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:22

nee, het houdt niet vet, is een lotion met alcohol, schilfertjes gaan er van weg en onderdrukt de jeuk.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:25

Nathalie84 schreef:
nee, het houdt niet vet, is een lotion met alcohol, schilfertjes gaan er van weg en onderdrukt de jeuk.

Ooo dan ga ik dat ook maar eens halen.
die van mij zit onder de schilfers.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:37

ikenindi schreef:
nathalie25 schreef:
Ik ga morgen voor jullie kijken wat er nou exact in zit!

en hoe het heet ;)

Nou hier komt ie hoor!

Hippo-EX-Cema
het is een olie en poeder ik begin even bij de olie

Hippo-ex-cema Olie is een voedingsupplement met polypeptides en vitamines Voedings waarden per 1000gram: 980 gr vet en 20gr eiwit.

Hipp-ex-cema poeder is voedings supplement met vitamines en aminozuren in lactose Voedingswaardenper 1000gr: 0gr vet 25gr eiwit

er zit dus wel lactose in maar er staat niet op hoeveel.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:39

kimmy1985 schreef:
Nathalie84 schreef:

die van mij zit onder de schilfers.

gaat ook morgen of misschien vanavond naar de winkel.. mijn pony heeft ook allemaal schilfertjes

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:45

kost maar rond de 2 euro, dus dat is nog een goedkoop proberen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:50

Citaat:
voedingsupplement met polypeptides en vitamines ,de poeder is voedings supplement met vitamines en aminozuren

zo,even ingekort hoor. ;)

en precies om wat er dus als werkzame bestanddelen in de hippo-ex-cema zit had ik dus al bedacht om gewoon via een supplement en goed voeren mijn dier zelf van alles benodigde stoffen te voorien.

de laatste tijd worden zo'n beetje 90% van de eczeemmiddelen voorgeschreven die ontzettend veel aminozuren en vitamines bevatten.
net die die een eczemer gewoon wel extra nodig heeft om het lichaam beter te doen funtioneren.

omdat er de laatste tijd ook steeds vaker naar voren komt dat onze grond vrij weingi bevat en je haast wel moet gaan bijvullen valt het wel op dat die extra vitamientjes voor veel eczemers net dat zijn wat ze nodig hebben waardoor het wegtrekt of heel erg verbeterd.

uhm klitwortel:
leuk spul,mar zoals heel veel middelen werkte het bij ap maar 3 weken,daarna was het gewoon weer mis met zijn huid.
maar ja ik smeer bijna niet meer en dan alleen nog maar met de bio huidolie van leovet :D

wel even er op letten dat klitwortel NIET op open plekjes gebruikt mag worden,want het prikt heel erg

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:11

die van mij zit onder de schilfers.[/quote]

gaat ook morgen of misschien vanavond naar de winkel.. mijn pony heeft ook allemaal schilfertjes[/quote]
Nu al?
Mijn knollie heeft het alleen als t erg droog weer is :)
Maar idd, voor deze prijs ist t wel waard :) Ik ga t van de zomer proberen!

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:49

ik smeer altijd tee tree creme op de schilferplekjes, mijn pony heeft het alleen in der oren en voor de rest eigenlijk nergens.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:05

ellepel schreef:
en hoe weet je dat ze zomereczeem heeft?
dat heeft de dierenarts je verteld?

Hoe is dat bij die van jou vastgesteld?
De mijne stond voor een operatie op de kliniek en toen zeiden ze dat ze dat heeft. Niet echt meer gevraagd hoe ze dat nu zagen :o