Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad).
ikenindi schreef:ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad).
MSophie schreef:ikenindi schreef:ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad).
De dekens drogen erg snel maar als ze wat ouders zijn word dat steeds minder snel..
En als je dan in combinatie hebt met koude wind in de zomer (ja dat kan) en veel regen kan dat flink aantasten op je pony..
en voor mij was een keer een bijna onderkoelde pony genoeg om te beseffen dat zij gewoon een dekentje op wou in de zomer, wij draaien het gewoon om.. ipv de winter in de zomer haha..
Zoals nu ga ik echt geen deken opleggen zij heeft nu een dikke vacht, maar die deken blijft heel lang klam en nat als het erg vochtig is in de lucht enz
kyrkelover schreef:Nou, even een vraagje.
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst mijn pony aangetroffen met zomerexceem. Ik heb haar al 8 jaar maar afgelopen jaar was het voor het eerst.
Dit heeft waarschijnlijk een simpele verklaring aangezien ze op mijn oude stal met schemering binnenstond en ze nu 24u per dag buiten staat.
Maar omdat ik haar lekker buiten wil houden, maar ik niet wil dat ze zich helemaal dood krabt door de jeuk, wil ik graag een dekente voor haar aanschaffen.
Ze heeft het overigens alleen bij haar manen,staart en oren. dus niet op de buik benen of weet ik veel waar ze het allemaal kunnen krijgen. Nu heb je van Harry's Horse ook zo'n witte vliegendekens met hals en hoofd. Heeft iemand hier ervaring mee en werken deze ook goed genoeg??
MSophie schreef:ikenindi schreef:ik heb nog nooit een regendeken opgehad bij indi. als ze zonder deken staat wordt ze ook nat. met deken ook. ik verbaas me er telkens weer over hoe snel de dekens droog zijn (heb er al behoorlijk wat gehad).
De dekens drogen erg snel maar als ze wat ouders zijn word dat steeds minder snel..
En als je dan in combinatie hebt met koude wind in de zomer (ja dat kan) en veel regen kan dat flink aantasten op je pony..
en voor mij was een keer een bijna onderkoelde pony genoeg om te beseffen dat zij gewoon een dekentje op wou in de zomer, wij draaien het gewoon om.. ipv de winter in de zomer haha..
Zoals nu ga ik echt geen deken opleggen zij heeft nu een dikke vacht, maar die deken blijft heel lang klam en nat als het erg vochtig is in de lucht enz
Solleke_Noah schreef:Ik heb daarstraks klitwortel gekocht in het Kruidvat.
Nu blijkt dat een lotion te zijn, weet iemand of je dit moet uitwassen, uitspoelen, of gewoon laten zitten? Of mag je het als een shampoo beschouwen en ook zo gebruiken?
Alvast bedankt
ikenindi schreef:nathalie25 schreef:Ik ga morgen voor jullie kijken wat er nou exact in zit!
en hoe het heet
kimmy1985 schreef:Nathalie84 schreef:nee, het houdt niet vet, is een lotion met alcohol, schilfertjes gaan er van weg en onderdrukt de jeuk.
Ooo dan ga ik dat ook maar eens halen.
die van mij zit onder de schilfers.
Citaat:voedingsupplement met polypeptides en vitamines ,de poeder is voedings supplement met vitamines en aminozuren