Topic over atypische myopathie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:05

Ploegie19 schreef:
Update De Twenter is weer aardig bij getrokken! Ze heeft nog een dag niet overeind kunnen komen, maar is nu toch weer aan de beterende hand! Waarschijnlijk toch een griepje!?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Ben allang blij dat t paardje verder niks mankeert!!

Gelukkig maar! *D

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:18

Helaas is ons supermooi (tinker)hengstveulentje om 13:36 rustig ingeslapen. Hij had ook de diagnose atypische myopathie |(

xcomplientx

Re: Centraal topic over atypische myopathie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:26

Oh wat erg xxxmayleexx ! Stond jouw hengstje ook buiten?
Heeft de DA bloed afgenomen?
Heel erg verdrietig voor je, heel veel sterkte

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:31

xxmayleexx schreef:
Helaas is ons supermooi (tinker)hengstveulentje om 13:36 rustig ingeslapen. Hij had ook de diagnose atypische myopathie |(

Och wat zielig! ;( Hoop dat hij niet te lang heeft hoeven lijden, sterkte nog.... |(

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:41

Elinaa schreef:
je was er niet bij, ze leken zo sterk, en wat moet je anders dan?
Ik weet niet of je het zo hebt opgevat maar dat was geen verwijt ;-) meer een reactie op jouw reactie dat het soms erg traag verloopt, maar als je gaat behandelen trekken ze het natuurlijk wel langer.
Ik zou ook behandelen hoor, direct, ook al is er weinig kans...

Maylee, kwam het geval bij jouw veulentje overeen met de anderen? Op een weide, niet bijgevoerd etc? En hoe lag de weide erbij?
Veel sterkte met dit verlies :(:)

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:17

Vlinder32 schreef:
Oh wat erg xxxmayleexx ! Stond jouw hengstje ook buiten?
Heeft de DA bloed afgenomen?
Heel erg verdrietig voor je, heel veel sterkte

Hij was gisteren pas van de oude eigenaren afgekomen en hij was van mijn moeder... DA heeft vanmorgen bloed afgenomen en aan het feit dat ze 5x (of meer) hebben moeten verdunnen beloofde al niets nieuws (waarde zeker boven de 100.000..... Helaas werd dat vermoeden bevestigd en heeft mijn moeder besloten hem niet langer te laten lijden en hebben we hem in laten slapen...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:20

ponyzotje, ik had het ook niet als verwijt begrepen..en zo bedoelde ik het ook niet met mijn reactie :)
meer in die trant dat het echt vreselijk was om ze te zien lijden en we daardoor alleen maar vreselijk veel geprobeerd hebben.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:51

Oh gets toch maylee ... sterkte ...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:38

oh, wat een boel gevallen deze herfst en wat duurt het lang. vreselijk voor alle getroffenen. Hopen dat het heel snel heel flink gaat vriezen.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:13

Heb heel de middag dit topic door gespit.
Tjee wat een ellende.
Deze herfst is miss ook wel kwa weer een andere herfst als anders.
Na een droge zomer , een natte herfst.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:19

ik weet niet of het door heel nederland was, maar 1 nacht vrieskou heeft zo te lezen weinig verschil gemaakt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:25

Maylee sterkte! Elinaa, ook pony's van jou getroffen, is wel heeel dichtbij. bah, hoop dat het nu zo'n beetje ophoudt. dat ze weer gewoon zonder zorgen buiten kunnen staan.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:30

van mij is 3 jaar geleden, maar ben natuurlijk wel heel erg op mn hoede

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:32

ok dan heb ik het niet gemist in dit jaartopic. Maar toch, kan me goed voorstellen dat je op je hoede bent.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:32

we zijn nu alleen zo vel aan het bijvoeren dat ze flink aangekomen zijn :o maar ach, liever iets te dik dan dood

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:33

veel sterkte met jullie verlies maylee, een vreselijke manier om afscheid van je paardje te moeten nemen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:34

Elinaa schreef:
we zijn nu alleen zo vel aan het bijvoeren dat ze flink aangekomen zijn :o maar ach, liever iets te dik dan dood

ja zo dacht ik er ook over, al zal er straks wel wat aan conditie gewerkt moeten worden :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:42

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:57

hallo ik ben dus de fokster van Rain..
Ik voerde me de blubber, het si dus niet bewezen dat het alleen paarden overkomt die niet worden bijgevoerd.. En dat kan voor iemand die zoveel hooi en brokken voerd erg pijnlijk overkomen. Dat heb ik dus de DAen die ik via google met hun verhaal tegen kom ook al laten weten.. Ik kan me goed voorstellen dat het eerder voor komt bij paarden die het alleen van gras moeten hebben.. Maar dus ook paarden die gewoon onbeperkt hooi hebben, snachts op stal stonden!!! met brokjes en weer hooi, overkomen..
vreselijk.. morgen komt de Da bij de moeder van rain bloed prikken.. Haar plas is nog gewoon normaal. Dus neem aan dat zij uit de gevare zone is?? kijk dat zijn dingen die ik nergens kan vinden

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:13

@stalnijmegen...ten eerste ook aan jou heel veel sterkte! ik begrijp uit jouw bericht dat het veulen snachts op stal stond en overdag in de wei begevoerd werd ? Dat maakt mij al een stuk minder gerust op mijn eigen situatie. Was al zo blij dat ze sinds 2 jaar niet meer op semibosgrond stonden (wel snachts op stal + bijvoeren in de weide) naar zeeland, weide zonder bomen, overdag bijvoeren en snachts op stal. Maar dat is dus geen garantie ? stonden er bomen (wat soort) bij jouw weide?

Ik vraag me ook af of stress hier iets mee te maken heeft (veulen net gespeend ? andere omgeving) zoals er een paar blz geleden ook mensen waren wiens dieren ziek werden die al 2 nachten op stal stonden.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:47

wij zitten aan de bosrand ja.. dus een hoop bomen, wat voor een bomen uhmm geen verstand van, zal morgen eens aan mijn zus vragen..
maar wie zegt dat het vd bomen komt?? heb net een uur met mijn eigen da over de situatie gepraat en die zegt ook, het kunnen eikeltjes zijn ( nope liggen er niet) paddestoelen (gaat ik onderzoeken, die groeien immers ook op paarden mest)
bladeren noem maar op, ze weten het gewoon niet.
alle dA in heel nederland hebben een paar weken terug een brief gehad over deze ziekte.. hoelang het in het lichaam zit voordat de sympthonen komen, dat weten ze ook niet, alleen dat als ze de sympthonen hebben, het binnen 24u gedaan kan zijn.
Ook mijn da zegt meteen was het dat echt wel?

Mijn merrie heb ik haar net aangeboden bloed onderzoek te doen, zij staat vredig als normaal nu op stal en komt niet meer buiten totdat het heeft gevroren of wat dan ook. ze eet goed, plast normaal. alleen heeft ze wat last van dr uier, uiteraard die loopt nu helemaal vol. Ik haal haar zo waar het kan 3x p dag eruit om 20min te wandelen, longeren of wat dan ook. Om zou ook te zorgen dat die melkbar door het lopen wat minder druk geeft. ik let goed op of ze stijf is, dat is ze niet..
Totop hede vind mijn da het niet noodzakkelijk om een blloed onderzoek te doen, als zij nu ze binnen staat, nog steeds niet veranderd. rain was altijd een ondernemend ventje, liep overal rond om de wereld te leren kennen.. behalve bij zijn mama, dat was saai. ja de melkbar leeghalen en weer veder ravotte hihi
( ik zie hem nog gaan, de bandiet)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:03

@stalnijmegen...Vind het zo wel spannend worden. Paarden 's nachts op stal, overdag buiten in bosrijk gebied. Ik houd ze onder dezelfde omstandigheden. Begin toch steeds meer richting die links te denken die ik eerder op het topic zette over koeien en schapen, al wordt ik tegengesproken. Maar wat doe je er aan? Niets! Balen!
Kun je eens omschrijven hoe je voerde, welke bomen, wat voor grond (zand/klei), welke omliggende gewassen 's zomers, wat voor vee in de omgeving, etc? Sterkte met je merrie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:59

Oh arme, arme Rain ;( Heel veel sterkte! :(:)

Het gaat na het weekend inderdaad voor meerdere dagen richting vriespunt. óf het inderdaad helpt, dat is niet voor 100% zeker toch? Maar het is in ieder geval iets om naar uit te kijken.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:02

Niets is zeker.
Er zijn alleen geen gevallen bekent van wanneer het vriest toch?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:07

Arme kleine Rain!! Heel veel sterkte voor jullie!
Ik ben zo blij dat ik mijn veulen in de apfok heb staan en niet thuis in het land!
Gelukkig gaat het vriezen en hopelijk stoppen de gevallen dan ook.
Ik heb hier in de omgeving niets meer gehoord. Hopelijk vinden ze de oplossing snel en zitten we volgend jaar niet weer met de onzekerheid.