[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:13

Iets anders proberen ?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:01

Mijn merrie heeft van oktober tot eind juni mok gehad. Ze had hele volle benen en was algemeen lamlendig

De veearts heeft er van alles ingespoten, en zelfs een totaal bloedonderzoek gedaan. Hij wist het toen ook niet meer. Na 500 euro lichter te zijn, heb ik besloten zelf rond te gaan kijken.

Heb eerst bij de paardendrogist Drainage Compositum gehaald. Na 2 dagen geven waren de dikke benen weg!!!

Ik heb bij Hippocare Mokcare besteld voor de mok. Helaas duurde de levering echt giga lang en was de mok bijna weg toen het spul binnen kwam. Het paard zat op dat moment toch nog helemaal niet lekker in haar vel. Een deel van de mok was overgeslagen naar wratten, ze was in juni (!) nog steeds niet door haar winterhaar en ze was dof.

De zak mokcare is nu leeg maar ik heb snel een nieuwe besteld. Je doet ongeveer 2 maand met een zak die 25 euro kost. Mijn merrie is nu schoon, ziet lekker in haar vacht en heeft mooie droge benen. Lachen

Zelfs de hoefkwaliteit wordt beter, melde de smid mij gister. Ben helemaal blij. Hopenlijk hebben jullie hier wat aan. Knipoog

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:52

Sinds 2 dagen lijkt het beter te gaan met Tonks haar benen. Ze zijn gelukkig nooit dik geweest, puur alleen de korsten in de kootholte, aan 1 been. Het oppervlak wordt kleiner. Joepie de poepie! Misschien komen we er toch nog genadig vanaf!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:25

Ik ben er ook nog steeds niet vanaf, vanavond laat ik me kat enten en neem ik gelijk hydrocortiderm mee,
hopen dat het daarmee weggaat voordat ik op vakantie ga....Hou er niet van om iemand anders mee op te zadelen Sigaar

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:27

Ik heb wat anders meegekregen van de dierenarts, nou ben ik de naam vergeten Sigaar
dit is op antibioticabasis ipv hormoon, is sterker dan de hydrocorticoderm,

nou ik wacht weer af....

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:27

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:50

heeeej, ons paard heeft dus ook last mok,DA was geweest (omdat hij ook al een dik been kreeg) en hij heeft wel een stuk of 7 spuiten gehad, doordat de mok open was was er een virus in zn been gekomen, hij had ontstoken lymfeklieren, zn been is nu ondertussen al een stuk dunner, maar we moeten het nog wel afspuiten, helpt het ook als je cooling gel er op smeert? of is dat dan slecht voor hem?
en hoe vaak moet/kan je mok wassen met betadine shampoo? Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:52

Splinter schreef:
Ik heb wat anders meegekregen van de dierenarts, nou ben ik de naam vergeten Sigaar
dit is op antibioticabasis ipv hormoon, is sterker dan de hydrocorticoderm,

nou ik wacht weer af....

Het voelde vanochtend beter aan, de korsten waren minder dik, volgens mij gaat het de goede kant op!

_Stephanie, ik zou de DA bellen voor advies, aangezien je paard het best ernstig heeft gehad/ hebt Knipoog

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:06

ja de DA is vrijdag nog geweest en die zei dat we weer een beetje konden gaan rijden en zo, Knipoog maar als we hebben gereden doen we voor de zekerheid nog even zn been afspuiten, maa helpt cooling gel dan ook of is dat niet goed?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:24

viewtopic.php?f=3&t=822117&hilit=

Willen jullie even mijn topic bekijken?
De mok gaat maar niet weg en zou graag een behandeling vinden die aanslaat en waarmee het volledig overgaat.
Bedankt!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:28

_Stephanie schreef:
ja de DA is vrijdag nog geweest en die zei dat we weer een beetje konden gaan rijden en zo, Knipoog maar als we hebben gereden doen we voor de zekerheid nog even zn been afspuiten, maa helpt cooling gel dan ook of is dat niet goed?

dat zou ik ook aan de da vragen, ik heb werkelijk geen idee, als de huid waar je het smeert dicht is zal het waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:31

dame_blanche schreef:
viewtopic.php?f=3&t=822117&hilit=

Willen jullie even mijn topic bekijken?
De mok gaat maar niet weg en zou graag een behandeling vinden die aanslaat en waarmee het volledig overgaat.
Bedankt!!

In dit topic worden een hoop tips gegeven, bij elk paard is het nou eenmaal anders wat werkt Vork (helaas Knipoog )

Ik heb ondertussen al geprobeert:
wassen met betadine en dan zinkzalf --> geen effect
wassen met dettol en sudocreme --> geen effect
een spulletje uit amerika --> geen effect

Nu ben ik het uiteraard zat en naar de DA gegaan, heb daar een ontsmettingsmiddel gekregen wat ik om de dag moet gebruiken en ik smeer 3 maal daags een zalf erop op basis van antibiotica Knipoog ik ben daar maandagavond mee begonnen, gister dus 3 keer gesmeerd en vanochtend merkte ik al wat verbetering, dus ik hoop dat dit het middel is wat helpt bij mijn paard Knipoog

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:38

Mijn pony heeft las van natte mok. Kan en mag ik nou wel nog gewoon rijden (mennen)? Hij heeft as zaterdag een marathonwedstrijd mag hij deze ook lopen?
Hij loopt niet kreupel, gelukkig. Ik probeer het droog te houden en er niks op te smeren zodat het uit kan drogen.
Hij heeft het aan 1 achterbeen en op de andere achterbeen lijkt het ook te beginnen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:35

Iemand hier een foto + herkenningspunten van mok in de eerste eerste beginfase? (puur om mezelf weer wat meer te informeren.) Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:16

ik weet niet of iemand hier wat aan heeft maar proberen kan altijd Haha!
1 van onze merrie's heeft deze zomer ook erge last van mok, nou ben ik van de week begonnen met eerst goed wassen met betadine, de mokzalf heb ik gehaald bij de dierenwinkel en moet zeggen dat ik eerst mijn bedenkingen had Clown maar het blijkt , in iedergeval voor onze merrie, superspul, exelent mokcreme van hofman lieve, het is nieuw en op basis van kruidenolieen, na 2 dagen gebruik vallen de korstjes er spontaan af en de huid eronder is mooi roze, kosten 17.50 voor een pot.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:56

Hier nog een mokslachtoffer...
Sinds 3 dagen op Boris zn achterbeen, wrs. door iets verminderde weerstand in combinatie met natte wei.....
Gelukkig niet in heel ernstige vorm.
Wat ik nu gebruik is zinkzalf van zwitsal met zwavelbloem poeder erdoor. Verder voer ik D-tox bij om zn immuumsysteem weer op peil te krijgen.
De korstjes waren vanavond al een heel eind minder, heb het idee dat deze combi wel aanslaat.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:04

Wij zijn nog steeds niet van de mok af. Ook mijn paard loopt niet kreupel en de benen zijn niet dik. Hij heeft alleen kleine korstjes (echt puntjes) in de kootholte en een paar aan de zijkant. Hij heeft het nu bijna 3 weken en nooit eerder gehad. Nu is het twee keer zo goed als weg geweest maar de volgende dag was er weer meer. Toch heb ik wel elke dag mokcreme erop gesmeerd.
Hij wordt niet in het zand gereden en hij gaat nu pas wat later op de wei als het gras gedroogd is.
Hopelijk zijn we er binnenkort wel echt vanaf!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:18

_Stephanie schreef:
heeeej, ons paard heeft dus ook last mok,DA was geweest (omdat hij ook al een dik been kreeg) en hij heeft wel een stuk of 7 spuiten gehad, doordat de mok open was was er een virus in zn been gekomen, hij had ontstoken lymfeklieren, zn been is nu ondertussen al een stuk dunner, maar we moeten het nog wel afspuiten, helpt het ook als je cooling gel er op smeert? of is dat dan slecht voor hem?
en hoe vaak moet/kan je mok wassen met betadine shampoo? Knipoog

Ja kan wel Ja. Cooling gel kan nooit geen kwaad. Tenzij je wedstrijd hebt, en je paard met een niet-dopingsvrije coolinggel hebt ingesmeert en erop gecontroleerd word Lachen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:29

mijn ouders smeren er tandpasta op Lachen
en dat werkt echt goed!
mijn pony heeft mok gehad. m'n ouders smeerden er tandpasta op en na een week. was het he-le-maal weg!

edit: ze vertellen me net, dat ze eerst met een borstel de kortsen ''weg krabben'' en dan tandpasta er op Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:11

Daphne__ schreef:
mijn ouders smeren er tandpasta op Lachen
en dat werkt echt goed!
mijn pony heeft mok gehad. m'n ouders smeerden er tandpasta op en na een week. was het he-le-maal weg!

edit: ze vertellen me net, dat ze eerst met een borstel de kortsen ''weg krabben'' en dan tandpasta er op Lachen

Hier precies hetzelfde gedaan, werkt niet Scheve mond

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:13

heeej, je mag toch nooit de korsten er af halen?? of kan het wel als je er tandpasta op doet?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:33

Daar verschillen de meningen over Lachen

De korsten moeten er in principe wel af, welke zalf je ook smeert... op de korsten smeren heeft vaak weinig zin. Maar, je moet de huid ook niet verder beschadigen.
De kunst is dus om het voor elkaar te krijgen dat de korsten zo week worden dat ze er 'vanzelf' afvallen Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:52

En dat kan dus door ze goed vet te houden en met een zacht borsteltje eroverheen te gaan. Het losse spul komt er dan af en de vaste korsten blijven zitten.....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:25

ik smeer er dagelijks uiercreme op, en s'avonds soducreme om het te verzachten. het werkt super! de mok is al veel minder... jammer dat dingen als mok cure enzo zo duur is... jammer dat het ook niet met elk paard werkt...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:33

Wat ik trouwens iemand bij ons op stal ook wel een sheb zien doen bij een tinker...iedere dag zaagsel aan de benen om zo ze zo droog te krijgen..scheen wel te werken....