[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 07:55

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:21

ellepel schreef:
merrieveulen:

antoine de bodt heeft een website:

http://www.hoefkatrol.com/

staan wel tips op Haha!

OK bedankt, ik zal het eens uitpluizen!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:55

Gebruiken jullie zo'n neusnetje met rijden dan alleen in de zomer of het hele jaar door?

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:38

merrieveulen schreef:
ellepel schreef:
merrieveulen:

antoine de bodt heeft een website:

http://www.hoefkatrol.com/

staan wel tips op Haha!

OK bedankt, ik zal het eens uitpluizen!

Je kan mij altijd een PM sturen en dan zal ik je mijn ervaringen met AdB vertellen, louter positief. Ik heb alleen nu niet de tijd om dat allemaal te typen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:07

Ik ga volgende maand naar Corine Vogelaar in Ruinen. Kent iemand die? Zij geeft les volgens de AdB-methode (gecombineerd met NH).
Ik ben heel benieuwd! Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:12

beantsje schreef:
Ik ga volgende maand naar Corine Vogelaar in Ruinen. Kent iemand die? Zij geeft les volgens de AdB-methode (gecombineerd met NH).
Ik ben heel benieuwd! Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)

dat heb ik dus ook gemerkt. het kan ook te maken hebben met je benen, bij bijna iedereen is het ene been iets langer dan het andere. bij mij is dat de rechter. dus ga ik makkelijk scheef zitten, waardoor het zadel meegetrokken wordt en het paard niet meer goed rechtgericht kan lopen. ik rij hem nu wel gerichter in de stelling naar rechts, maar niet teveel. ik merk wel dat hij beter loopt, maar ik wil niet teveel 'aanmodderen' zonder goede begeleiding. deze week gaan we hopelijk weer met begeleiding van start!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:18

beantsje schreef:

Vaak zit je ook scheef doordat je paard scheef is. Dan gooit ie je steeds naar links of rechts. Afhankelijk of je paard links- of rechtsgebogen is.

Ik ken Corine Vogelaar niet. Veel succes met de les iig!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:16

Bar schreef:

Vaak zit je ook scheef doordat je paard scheef is. Dan gooit ie je steeds naar links of rechts. Afhankelijk of je paard links- of rechtsgebogen is.

Ik ken Corine Vogelaar niet. Veel succes met de les iig!

oh natuurlijk! daar heb ik nog nooit aan gedacht...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:41

beantsje schreef:
Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)

Elk paard is van nature links of rechts gebogen. Door erop te gaan zitten versterken wij die buiging. Jouw paard zet jouw dus op links of rechts!

Voor meer info kunnen jullie altijd pb-en. Ik ben zeer enthousiast over AdB. Mijn headshaker schud nauwelijks meer, ik rij zelfs schudvrij in het bos!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:04

Ir111 schreef:
beantsje schreef:
Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)

Elk paard is van nature links of rechts gebogen. Door erop te gaan zitten versterken wij die buiging. Jouw paard zet jouw dus op links of rechts!

Voor meer info kunnen jullie altijd pb-en. Ik ben zeer enthousiast over AdB. Mijn headshaker schud nauwelijks meer, ik rij zelfs schudvrij in het bos!

ik heb dat ook gemerkt. weliswaar niet via AdB, maar toch... sinds ik mijn paard anders ben gaan rijden, ook op het rechtgericht rijden ben gaan richten, is de headshaking zo goed als weg. vandaag maak ik een afspraak om weer te gaan lessen, dan kan het alleen maar beter worden!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:21

Dit topic is stil zeg,
gaat het immers al beter met alle paardjes?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:43

Nee, Roos is weer begonnen met schudden.
Ach ja, het is alweer bijna herfst Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:21

met Faram gaat het wel steeds beter en beter! ik ben echt blij dat het geen echte headshaking is, maar 'gewoon' rijtechnisch!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:03

Renza, jammer Ach gut

Merrieveulen, Toppie zeg! Ga zo door!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:00

Splinter schreef:
Renza, jammer Ach gut

Merrieveulen, Toppie zeg! Ga zo door!

Zéker weten! heel af en toe geeft hij een knikje, als hij niet actief door het lijf loopt. dan is hte een kwestie van wat meer been geven, en is het weer weg. ik ben zó blij!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:25

Hoi, hier ben ik weer!
ben net terug van vakantie. Meteen daarna, vandaag dus, les bij Corine Vogelaar (AdB methode).
Nou, Aileen is idd rechtsgebogen, waardoor ik naar links zak. Vond het beremoeilijk allemaal, en heb het gevoel dat ik helemaal overnieuw begin, ookal gaat het over details. Maar, ik voel dat het klopt wat ze zegt en dat we hiermee verder gaan komen! Sowieso past deze manier van rijden veel beter bij mij.
We hebben zonder pollennetje gereden en Aileen heeft nauwelijks geschud. Ze is natuurlijk inmiddels wel van haar rugpijn af.
Ik ga de komende tijd heel hard aan het werk hiermee en we zullen zien, wat dit met het schudden doet!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:16

Fijn dat het lijkt te helpen! Haha!
Roos is weer eens gestopt met schudden Ja geen idee wanneer ze weer begint, tot die tijd geniet ik er maar van Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:44

en appie schud weer!!!!!!
Haha! Haha!

hij is wel vroeg dit keer, normaal gata hij midden september pas schudden,maar alles bloeit deze tijd ook wat eerder...

nou ja..we houden er maar rekening mee, gaat wel weer over Knipoog

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:47

Roos blijft leuk bezig, ze in nog geen 2 maanden tijd begonnen met schudden, weer gestopt, weer begonnen, gestopt en gister, mja, ze schudde nog niet echt, maar het scheelde niet veel. Niet echt schudden, maar wel onrustiger met het hoofd / teugels uit m'n handen trekken / huppeltje tussendoor. Dus ze zal deze week wel weer beginnen, ach ja, het is al bijna september/oktober en dan stopt het voor Roos juist weer Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:49

Ik zat vandaag bij een dokter te wachten en daar hing een pollenkalender en daar kon ik zien wanneer het erge pollen, wanneer minder sterk enzo en vanaf september tot januari zouden er geen meer zijn..

De mijne is iets wat onrustig maar schudden is al een tijd geleden *afkloppen* hij krijgt ondertussen al drie weken geen druppels meer en het gaat goed, ik rijd wel nog steeds met neusnetje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:28

Huidige pollensituatie: Geldig vanaf donderdag 24 augustus 2006 - Redelijk gunstig
Er trekt vandaag een regenzone over het land waar stevige buien in zitten, mogelijk met onweer. Daar waar het goed doorregent worden de pollen van de bijvoet, weegbree en grassen uit de lucht gespoeld. Voor mensen met een pollen allergie is dat een vrij gunstige situatie, waardoor de klachten tijdelijk kunnen verminderen. Ook de komende dagen blijft het wisselvallig weer met van tijd tot tijd veel neerslag

bron:http://www.hooikoortsbericht.nl/pollenkalender.html
daar kijk ik altijd op Haha!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:29

Dat ga ik ook maar eens bijhouden, zeker omdat Roos nu dus nogal wisselend schudt, welnietwelnietwelniet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:49

hij is inmiddels verkocht maar hier nog een foto van gill met mijn bijrijdster met neusnetjeAfbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:19

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:23

beantsje schreef:
Hoi, hier ben ik weer!
ben net terug van vakantie. Meteen daarna, vandaag dus, les bij Corine Vogelaar (AdB methode).
Nou, Aileen is idd rechtsgebogen, waardoor ik naar links zak. Vond het beremoeilijk allemaal, en heb het gevoel dat ik helemaal overnieuw begin, ookal gaat het over details. Maar, ik voel dat het klopt wat ze zegt en dat we hiermee verder gaan komen! Sowieso past deze manier van rijden veel beter bij mij.
We hebben zonder pollennetje gereden en Aileen heeft nauwelijks geschud. Ze is natuurlijk inmiddels wel van haar rugpijn af.
Ik ga de komende tijd heel hard aan het werk hiermee en we zullen zien, wat dit met het schudden doet!

bij mij was dat dus het probleem. mijn paard knikt vooral bij het longeren en losgooien af en toe nog, maar ook maar heel weinig. ik durf hem dus al bijna schudvrij te noemen!