antoine de bodt heeft een website:
http://www.hoefkatrol.com/
staan wel tips op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:
merrieveulen schreef:ellepel schreef:
OK bedankt, ik zal het eens uitpluizen!
beantsje schreef:Ik ga volgende maand naar Corine Vogelaar in Ruinen. Kent iemand die? Zij geeft les volgens de AdB-methode (gecombineerd met NH).
Ik ben heel benieuwd! Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)
beantsje schreef:Ik ga volgende maand naar Corine Vogelaar in Ruinen. Kent iemand die? Zij geeft les volgens de AdB-methode (gecombineerd met NH).
Ik ben heel benieuwd! Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)
Bar schreef:
Vaak zit je ook scheef doordat je paard scheef is. Dan gooit ie je steeds naar links of rechts. Afhankelijk of je paard links- of rechtsgebogen is.
Ik ken Corine Vogelaar niet. Veel succes met de les iig!
beantsje schreef:Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)
Ir111 schreef:beantsje schreef:Inmiddels heb ik van de fysio van mijn paard al begrepen dat ik scheef zit en daarmee mijn paard ook wat scheef rij (of is het andersom?)
Elk paard is van nature links of rechts gebogen. Door erop te gaan zitten versterken wij die buiging. Jouw paard zet jouw dus op links of rechts!
Voor meer info kunnen jullie altijd pb-en. Ik ben zeer enthousiast over AdB. Mijn headshaker schud nauwelijks meer, ik rij zelfs schudvrij in het bos!
Splinter schreef:Renza, jammer![]()
Merrieveulen, Toppie zeg! Ga zo door!
beantsje schreef:Hoi, hier ben ik weer!
ben net terug van vakantie. Meteen daarna, vandaag dus, les bij Corine Vogelaar (AdB methode).
Nou, Aileen is idd rechtsgebogen, waardoor ik naar links zak. Vond het beremoeilijk allemaal, en heb het gevoel dat ik helemaal overnieuw begin, ookal gaat het over details. Maar, ik voel dat het klopt wat ze zegt en dat we hiermee verder gaan komen! Sowieso past deze manier van rijden veel beter bij mij.
We hebben zonder pollennetje gereden en Aileen heeft nauwelijks geschud. Ze is natuurlijk inmiddels wel van haar rugpijn af.
Ik ga de komende tijd heel hard aan het werk hiermee en we zullen zien, wat dit met het schudden doet!