[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:14

Thx. Van mij ook een bijdrage uit een kleine portemonnee en een goed hart.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 12:32

Hechtingen zitten nog goed.
Wel heeft ze koortspieken, dus voor zekerheid op andere AB.
Ze moet iig tot woensdag daar blijven staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:58

Enkele decennia geleden waren koliekoperaties in Utrecht gratis. Die werden dan wel gedaan door de studenten, onder toezicht van een professor.Maar dat is later afgeschaft.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:08

Jammer dat het nog niet helemaal volgens plan verloopt.
Toch ontstekingen omdat ze koortsaanvallen heeft?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 13:11

Of nog van het herstellende rectum? Ze had voor de operatie ook koortspieken.
Op zich is koorts na een operatie nog niet heel verschrikkelijk raar, maar wel iets om in de gaten te houden natuurlijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:02

Vraag me af of het lichaam de stoma ziet als een gat en dus een wond, en daarom aan het werk gaat om dat te 'genezen' met koorts?
Het is natuurlijk toch een open wond. Geen idee hoe dat bij mensen is, wordt een stoma daaar wel gelijk afgedekt?

Is koorts na een operatie inderdaad gebruikelijk? (geen idee)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:08

Euhmm misschien weet iemand anders daar goede antwoord op. :=

Ze stond heerlijk op rust toen we aankwamen, wat fijn om te zien!!
Volgens mij heeft ze veel "lekkere" trek haha. Zo van hmmmm dat wel, neuhhh daar niet zo'n zin in nu hoor, geef dat maar. :')
Ook duwde ze steeds deur open, maar ze heeft boxrust, dus nee Kyara deur blijft dicht. Stommmmmm baas. ^)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:25

Hopelijk komt er nu ook weer wat gewicht bij, hoe vaak mag ze op de weegschaal?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:26

Ik denk dat je na een operatie altijd kans op koorts hebt, maar als er koorts ontstaat is dat meestal een teken van een ontsteking. Dat kan bij een of meerdere hechtingen zijn ( inwendig of uitwendig, hoewel je dat laatste snel zal zien), maar ook verder ergens inwendig. Met een operatie, wat voor dan ook, ontstaan altijd wondjes of een wond en daarmee is er altijd kans dat er bacteriën naar binnen glippen, hoe secuur je ook te werk gaat. Nu maar hopen dat het de goede AB is en dat ze er goed op reageert!

Sterkte TS!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:28

Oh dat weet ik eigenlijk ook niet.
Vond haar wel wat voller lijken, maar die deken maakt het wat lastig. :')

Dank jet!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:33

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:33

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:34

AnnetteFlame schreef:
https://www.facebook.com/14534527888900 ... 431960804/

Stille meelezer kwam dit tegen. Heeel veel beterschap voor de komende tijd dat het vanaf nu alleen nog maar beter mag gaan en de hechtingen gewoon blijven zitten waar ze horen;

Hahah ik kwam hem ook net tegen! Had al een screenshot gemaakt :P
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:34

Afbeelding

Kijk nou!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:39

Fijn dat ze lekker eet, koorts is een lastig iets, toch een ontsteking maar waar hè! Hopelijk de juiste antibiotica en lang genoeg(dat vind ik nederland soms te kort).

Is jouw dierenarts die thuis komt zeg maar al goed op de hoogte, Utrecht zal vast wel een overdracht doen met alle wel en niet regels.
Duim weer verder voor een koortsvrije Kyara en vastblijvende hechtingen. Kop op Mirjam

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:39

Ik zou de hoefslag laten betalen voor de rechten van het artikel en portret recht van de foto :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:39

Haha dank, had inderdaad hoefslsg gevraagd of ze er iets mee konden. En daar is dit naar mijn idee mooie artikel uit voort gekomen. :)

Mijn DA word als goed is heel goed op de hoogte gehouden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:40

Ik lees al een tijdje mee en vraag me af hoe jij, de DA de toekomst ziet voor dit paard? (Gesteld dat de boel goed geneest).

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:43

Hmmm zie dat er op FB bij dat artikel toch wel een minder leuke discussie ontstaat met mensen die met hun mening klaar staan nog voordat ze alles gelezen hebben.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:48

Viel mij inderdaad ook op. Gelijk veel nare reactie of ze wel echt paard kan zijn maar ik lees hier al een tijdje mee en geloofer helemaal in dat ze straks gewoon paard kan zijn bij haar vrienden! Hopelijk trekken die meningen nog wat bij wanneer het meer bekent word.

oji schreef:
Hmmm zie dat er op FB bij dat artikel toch wel een minder leuke discussie ontstaat met mensen die met hun mening klaar staan nog voordat ze alles gelezen hebben.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:50

Een zelf gefokt paard waar je de geboorte van hebt meegemaakt en nog jong is, pfff je gaat naar een kliniek om alles eraan te doen en als dan na een paar weken blijkt dat dit de enigste manier is om het paard te redden, ga je ver. De kosten rijzen al de pan uit en anders sta je alsnog met lege handen. Neem maar is die beslissing, op dat moment. Kan alleen maar respect hebben voor Mirjam, de tijd zal het leren tegen welke problemen er wordt aangelopen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:56

Ja wordt er een opmerking gemaakt alsof ze geen paardwaardig bestaan zou kunnen hebben als ze niet op een paddock paradise zou kunnen. Nou ik kan me best voorstellen dat een blubberige of stoffige/zanderige paddock niet ideaal is voor een paard met een stoma. Maar hey, alsof dat het enige paardwaardige bestaan is. Paard kan met vriendjes op de wei, wat wil je nog meer. Ook veel gezonde paarden zullen nooit een paddock paradise zien, waaronder de mijne. Gewoon een heel fijn leventje met ruim voldoende weidegang.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:23

rien10 schreef:
Ik lees al een tijdje mee en vraag me af hoe jij, de DA de toekomst ziet voor dit paard? (Gesteld dat de boel goed geneest).

Hmmm ff goed proberen te antwoorden.
Maar gewoon als "normaal" paard. Ze heeft geen belemmeringen, dus kan gewoon alles.
Als alles goed gaat wil ik misschien toch proberen haar uit te brengen in de dressuur sport, maar dat is verre toekomst en ga dan ook eerst in overleg met de KNHS.

oji schreef:
Ja wordt er een opmerking gemaakt alsof ze geen paardwaardig bestaan zou kunnen hebben als ze niet op een paddock paradise zou kunnen. Nou ik kan me best voorstellen dat een blubberige of stoffige/zanderige paddock niet ideaal is voor een paard met een stoma. Maar hey, alsof dat het enige paardwaardige bestaan is. Paard kan met vriendjes op de wei, wat wil je nog meer. Ook veel gezonde paarden zullen nooit een paddock paradise zien, waaronder de mijne. Gewoon een heel fijn leventje met ruim voldoende weidegang.

Weet je wat het leuke is? Mijn paarden lopen gehele dag los in kuddeverband, oudste 31 jongste zou dan Kya zijn.
Ze hebben binnen rubber matten stuk, een zand/houtsnippers stuk en buiten verhard stuk en paddock stuk. Zomers komt hier weidegang bij. Ze kunnen hele dag in en uit lopen, hebben de gehele dag wat te knabbelen.
:D :D

Edit: op FB hou ik mij voorlopig wel stil. Zie geloof ik ook berichten van lieve bokkers voorbij komen :)
(Onhandig dat het niet chronologische volgorde staat)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:26

Nee, ze staat niet in een paddockparadise, maar wel echt op een prachtige plek waar er geen twijfel over een paardwaardig bestaan is. :j Je vergeet de boxen ook nog, Mirjam. ;)

Ik vind het super dat dit kan en hoop dat alle pech nu ook eindelijk klaar is. Zodat iedereen op kan knappen en weer lekker thuis kan komen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:28

Oh ja 's-nachts op stal, 3bij4m en heel hoog en licht, rubber matten en bodembedekking. :o