Röntgen van rug laten maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantallle

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:31

Een jong paard moet veel in de hand zijn. Een ouder paard wat alles al kent kan in principe best 3 keer per week gereden worden. Mits ze dagelijks buiten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:32

Ophouden met de excuses en problemen, maar gaan zoeken in oplossingen die voor Limo passend zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:35

Joolien schreef:
Ophouden met de excuses en problemen, maar gaan zoeken in oplossingen die voor Limo passend zijn.

Jeetje waar denk je dat ik momenteel mee.bezig ben??

Exht ik wordt gék van al.die commentaar die nu alweer 100x hetzelfde zijn waar ik al mee bezig ben tevens maar nog steeds op gehamerd wordt. Is strontvervelend!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:35

Misschien omdat dit al jaren speelt zonder verandering?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:36

Je moet echt eens naar je eigen situatie kijken ipv naar een ander. En in mogelijkheden denken ipv wijzen naar een ander.

En ja ik heb makkelijk praten. Ik heb een andere baan gevonden en dat bevalt mij perfect. Een jong paard kost nou eenmaal veel meer tijd en energie. Die moet nog van alles leren en daar heb je tijd en rust voor nodig. En misschien mensen om je heen als je er niet elke dag heen kan. Een ouder paard die alles kent kan je makkelijker 3 a 4 dagen in de week rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:37

Art_Ificious schreef:
Joolien schreef:

Exht ik wordt gék van al.die commentaar die nu alweer 100x hetzelfde zijn waar ik al mee bezig ben tevens maar nog steeds op gehamerd wordt. Is strontvervelend!!

Nja, ik reageer niet zoveel, maar lees wel alles mee en ik zie alleen maar dat dit NIET kan, en dat NIET kan, dit is ONMOGELIJK en nee dat kan echt NIET. Zo kom je er niet. Als je echt het beste voor Limo wilt, had je gisteren er al alles aan gedaan om Limo op een fijne plek te krijgen waar hij veel buiten komt met vriendjes en waar jij vaker heen kan.
Zolang dat nog niet het geval is, kun je van je paard niet verwachten dat hij braaf gaat zijn en gaat verbeteren, zo simpel is het.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:38

Art_Ificious schreef:
Joolien schreef:

Je vervalt al jaren in dezelfde excuses. Het komt er op neer dat je gewoon geen tijd hebt of geen zin om te gaan.
Dan moet je voor het welzijn van het paard kiezen en een andere baas zoeken, of je eigen leefsituatie grondig veranderen zodat je wel iedere dag kunt gaan.
Op dit moment kies je voor je eigen gemak en dat valt in mijn ogen onder een stukje eigen gemak en egoisme.

Als ik niet goed voor mijn dieren kan zorgen, kies ik er ook voor om te herplaatsen.
Jammer voor mezelf dan, maar een paard is geen eerste levensbehoefte.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:43

gaan we die toer weer op?

Willen jullie nog updates of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:46

Art_Ificious schreef:

Oh dus als wij stoppen met onze oprechte mening te verkondigen, blijf jij updates plaatsen? Lijkt me niet dat het zo werkt toch? Of draait het jouw alleen maar om aandacht in dit topic soms?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:47

Jij wilt ons chanteren met geen updates omdat je te horen krijgt wat je niet wilt?
Echt hier schoot de koffie over de laptop. :))
Daarnaast heb je dat al 20 keer gezegd

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:48

Ik snap niet helemaal waarom je eerst naar huis moet naar de werk om dan daarna weer naar stal te gaan. Ik werk 50 uur in de week (6 dagen). Ik ben dan om 5 uur klaar en ik ga dan eerst naar stal. Vaak ben ik dan om half 8/8 uur thuis en dan eet ik gewoon daarna. Als ik eerst thuis moet gaan eten heb ik daarna ook echt geen energie meer.
Ik vind het ook weleens zwaar, vrijwel elke dag van 8 tot 8 van huis zijn, maar dat is mijn eigen keuze. Kan het paard ook teruggeven aan de eigenaar (ik lease 'm). Als je het niet trekt om zoveel en zolang bezig te zijn, dat kan natuurlijk. Ik ga niet zeggen dat iedereen dat maar moet kunnen. Maar dan moet je prioriteiten stellen. Paard verkopen, werksituatie anders indelen. Goed dat je bezig bent met je rijbewijs, maar ik geloof dat ik dat in oktober ook al ergens las. Ergens moet er toch een keer wat gaan veranderen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:52

Jij bent 3 dagen op stal. Je paard 7 dagen. Denk toch eens na! Het is gewoon zielig. Ik begrijp werkelijk niet hoe je zonder schuldgevoel je paard kan aankijken.

Nogmaals. Jouw paard heeft er geen boodschap aan dat jij werkt tot laat. Dat hij dan maar staat te wachten op een paar vierkante meter in zijn eigen uitwerpselen. Niet zo vreemd dat hij alle kanten op schiet als mensen er mee willen gaan lopen. Dit dier mist rust, reinheid en regelmaat. Wat heeft een paard nodig? Rust, reinheid en regelmaat. Én vrije beweging MET een soortgenoot. En onbeperkt ruwvoer.

Als je een hond had gehad en die had je in een bench zitten thuis, zou je je niet vervelend voelen als hij de hele dag zit te wachten totdat jij tijd hebt om hem er uit te halen? En als je het dan door een ander laat doen, zou je het dan niet vervelend vinden dat hij niet kan ravotten met een soortgenoot? En zou je het vreemd vinden als hij dan als een kanon die bench uitvliegt en niet meer luistert als hij eenmaal er uit is?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 14:02

YellowGray schreef:
Ik snap niet helemaal waarom je eerst naar huis moet naar de werk om dan daarna weer naar stal te gaan. Ik werk 50 uur in de week (6 dagen). Ik ben dan om 5 uur klaar en ik ga dan eerst naar stal. Vaak ben ik dan om half 8/8 uur thuis en dan eet ik gewoon daarna. Als ik eerst thuis moet gaan eten heb ik daarna ook echt geen energie meer.
Ik vind het ook weleens zwaar, vrijwel elke dag van 8 tot 8 van huis zijn, maar dat is mijn eigen keuze. Kan het paard ook teruggeven aan de eigenaar (ik lease 'm). Als je het niet trekt om zoveel en zolang bezig te zijn, dat kan natuurlijk. Ik ga niet zeggen dat iedereen dat maar moet kunnen. Maar dan moet je prioriteiten stellen. Paard verkopen, werksituatie anders indelen. Goed dat je bezig bent met je rijbewijs, maar ik geloof dat ik dat in oktober ook al ergens las. Ergens moet er toch een keer wat gaan veranderen.

Van werk uit rijd er geen bus naar stal. Dus kan niet anders dan eerst naar huis te gaan.

Even kort antwoord ben aangekomen op het werk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:03

Vandaag had je dus al bij je paard geweest kunnen zijn. Of heb je dat ook gedaan?

Hoever is het dan van werk naar stal? Is dat ook niet de fietsen dan?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:04

bruintje123 schreef:

Dat zal wel weer niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:16

Opzich geeft het helemaal niets als je naar 4x per week naar je paard kan. Heb ik m’n halve paardenleven gedaan, ook met jonkies. Di-do-za-zo. De rest had ik met een stalgenoot geregeld dat ze buiten kwamen. Is nooit een probleem geweest...

Er spelen hier echt wel dingen die op zn minst gezegd “niet handig” zijn, maar door een aantal wordt echt op elk mini slakje een kilo zout gegooid....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:19

Dat is zeker niet erg als je bijvoorbeeld op een fatsoenlijke stal staat waar hij de hele dag buiten komt met soortgenoten. Maar op zo'n stal staat ze niet dus dan zal ze zelf meer moeten doen.
Dat is het kiezen in wat voor stal je gaat staan.

En ja sommige mensen het "geluk" dat ze een paard hebben die zich bij een slechte situatie als maar een uurtje buiten neerlegt. Maar er zijn ook paarden die zich als een paard willen gedragen en zich niet schikken in zo'n lot.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:45

Dat jullie er nog tijd en energie in stoppen het is heel sneu voor het paard maar we kunnen ze helaas niet allemaal redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:48

Art_Ificious schreef:
Livver schreef:
Dus eigenlijk heb je geen tijd voor een paard.

Bovenstaande is als.ik van 8-19u werk.

Heb ook dagen van 8-13u of 13u-19u en meestal dinsdag en zondag vrij.
Vandaar dat ik meestal wel 4x kan gaan, voormiddags is dat wel wat haasten zodat ik de bus naar het werk niet mis EN ook nog fatsoenlijk kan eten.
Maar dan zorg ik dat ik om ten laatste 8u op stal ben tot 10u en dan naar huis ga om te eten.
Namiddags is het vaak 15u dat ik op stal ben tot 18u.

Olympia schreef:
Heel eerlijk. Dan had je geen jong paard moeten kopen of een andere baan moeten zoeken.

Gemakkelijk praten heb je wel he? Andere job zoeken is niet zo makkelijk als het lijkt tegenwoordig al helemaal niet meer.
Daarnaast win ik véél meer tijd zodra ik mijn rijbewijs heb. Waar ik zeer zeker van ben dat ik het vóór Pasen nog ga hebben.

Een ouder paard zou jij dan wel maar 2-3 dagen per week heen gaan? Hoe vreemd is die denkwijze.

Maar deze problemen waren er toch allemaal ook al met je vorige paard? Toen kon er toch ook al zo weinig qua zorg voor hem omdat je geen rijbewijs had en geen gunstige werktijden? Ik heb je toen nog aangeraden dat eerst op te lossen en dan pas weer een paard te kopen. Je hebt een andere keuze gemaakt en nu loop je tegen dezelfde problemen aan.

En zolang jij de schuld schuift op je werktijden, je rijbewijs, de staleigenaar, je zus, het gebrek aan goede stallen in je buurt etc etc en niet de moed hebt om eens kritisch naar jezelf en je eigen keuzes te kijken, zal je nooit iets van je fouten leren. En dat is jammer. Niet jammer voor mij of al die Bokkers hier, maar jammer voor jou en voor je paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:54

Art_Ificious schreef:

Is dit een grapje? :=
Nee, we hoeven geen updates. Je kunt beter je aandacht in je pony steken ipv hier op Bokt om aandacht te vragen.
Er zijn al zoveel goede tips langs gekomen maar overal vind je excuses voor. Dan heeft dit topic verder ook geen zin.
Spendeer die tijd liever aan Limo. Dan is het nog nuttig besteed.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 15:40

bruintje123 schreef:
Vandaag had je dus al bij je paard geweest kunnen zijn. Of heb je dat ook gedaan?

Ben er idd geweest. Vandaar ook dat ik zei dat ik deze week minstens 4x kan gaan. ;)
Correctie ik kan deze week 6 dagen gaan. Heb morgen vrij en alleen woensdag dat ik hele dag moet werken.

Van werk naar stal is 1 uur fietsen. En dan fiets ik gemiddeld al 19km/u qua snelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:58

bruintje123 schreef:
Jij wilt ons chanteren met geen updates omdat je te horen krijgt wat je niet wilt?
Echt hier schoot de koffie over de laptop. :))
Daarnaast heb je dat al 20 keer gezegd

Dit. Man, het is niet dat we niet zonder je updates kunnen. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat jij niet zonder reacties en tips en tricks kunt. En die vallen nou eenmaal niet altijd in je straatje.

Het was niet alsof je niet wist hoeveel tijd er in een (jong) paard ging zitten. Misschien had je dan éérst je rijbewijs moeten halen en dán een paard moeten kopen. Limo leeft niet in het 'na de pasen', Limo leeft in het hier en nu en Limo wordt in het hier en nu steeds een beetje gekker.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:14

Moderatoropmerking:
Dames, kunnen we het terug vriendelijk houden? Op de man gerichte berichten worden niet gewardeerd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:30

Kijk eens eerlijk naar jezelf, wat gebeurd er als je je paard verkoopt? Jullie worden daar beide veel beter van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:13

Ik snap jullie niet...TS kan echt niks goed doen he?

4x per week iets met een jong paard doen is prima zolang als hij maar wel alle dagen naar buiten komt met of naast een maatje. En degene die dat doet gewoon weet wat hij doet.