Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:43

Ik kom even binnen vallen in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar wel vluchtig het een en ander doorgelezen en ik lees niet echt hele positieve verhalen over de BOT royal boots. Las dat sommige paarden zweten eronder?
Bij indoor Brabant heb ik een tijd staan praten met iemand van BOT en die zij mij wel dat het een goed ventilerende beschermer is.

Zijn jullie wel of niet tevreden met deze beschermer? Anders ga ik toch liever voor een Zandona beschermer denk ik..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:03

Ontevreden. Die van mij gaat er onder zweten. En dat is ook niet verwonderlijk, want er zit neopreen omheen. Hadden ze nou mesh gebruikt, dan was dit denk ik minimaal gaan zweten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:19

Erg jammer! Had ze graag willen hebben. Vind het wel heel fijn dat ze rondom beschermd zijn

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:26

Snap ik. Maar infrarood en toermalijn lijkt wel helemaal in opkomst. Wie weet komt er nog wel een goed product van :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:37

Jotoma schreef:
Ik koel ook met water, maar lees hele wisselende onderzoeken over koelen met water of icepacks.

Om regen maak ik me niet zo gek druk, kan t weer in de gaten houden en m tijdig af doen.
Klei zat ik ook nog in te verdiepen, maar beschermer leek me makkelijker. Welke klei gebruikte jij?

Ik gebruik Ice clay Farnam als ik t goed heb. Paarse pot.
Heb nu nav ice cool maar die raad ik af. Spul krijg je er slecht af.

Ice tight bevat arnica wat rustgevend aan het been is. Als die nav pot op is neem ik weer mn vertrouwde ice tight!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:04

Heb toevallig de ice tight ook besteld. Las al meerdere goeie reviews en in verhouding het goedkoopste.
Morgen zullen de eerste zaken wel binnen komen :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:28

Jotoma schreef:
Heb toevallig de ice tight ook besteld. Las al meerdere goeie reviews en in verhouding het goedkoopste.
Morgen zullen de eerste zaken wel binnen komen :)

Ja klopt en goedkoper en het fijnst!! Heb ook spijt dat ik de nav heb gekocht en heb er las 2 benen uit haha. (Komen 20 benen uit ong)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:30

Gebruiken jullie de therapiedekens vaak in het voorjaar?

Ik merk dat ik hem niet eigenlijk nooit op heb omdat ik ook geen andere dekens gebruik nu (op n 0 grams voor buiten na).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:53

Zizi heeft nu een week de ionic staldeken op en kerk heeft verschil. Ze is veel minder nerveus en gespannen. Eergisteren heel even een kwartiertje gestapt na 4
Weken (ik kon zelf niet rijden)'en ook in haar lijf was ze losser en meer ontspannen! Ben er erg blij mee tot nu toe.

Ik heb hem nu gewoon dag en nacht op met een o grams regendeken eroverheen.
Ze voelt er niet warm onder. Alleen op de hele mooie dagen dan staat ze zonder deken dat gaat prima tot nu toe! Ze heeft de deken heel graag op

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:21

Ik heb de recuptex alleen in de avond op al staleken. Misschien dat ik hem op doe als de regendeken op gaat overdag, maar denk het niet. Wordt meer een deken voor op stal en als ik ga rijden kan ik hem even op gooien.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:36

Mijn paard heeft al even geen deken meer op, maar merk wel dat ze af en toe een beetje meer tijd nodig heeft om op te warmen. Ik ga dus op zoek naar een dekje. Hoe zijn ondertussen de ervaringen met de Mr Feel Warm?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:45

Ik heb nu het warmer is overdag de Back on Track mesh deken wel op. Enige nadeel is dat deze niet waterdicht is. Dus toch ook opzoek naar BOT regendeken.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:32

Ik doe de BOT mesh deken 's nachts aan en dit geeft echt een verschil. Ze is veel losser en soepeler.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:30

Wat een reuze interessant topic. Mijn paard heeft wat lichte rugartrose en ik wil hem zo lang mogelijk goed houden, dus dit soort producten zouden wat extra ondersteuning kunnen bieden. Echter heb ik net geinvesteerd in een rambo rug met liners en vind de ionic liners ook behoorlijk prijzig. Ik zou iets wat ik overal onder kan gebruiken interessanter vinden of zoals hier iemand een menselijk fleeceje bevestigd onder dekens.

Iemand ervaring met deze? ziet er beter uit qua passendheid dan die rugwarmers van BOT
Afbeelding
http://www.equilibriumproducts.com/prod ... -back-pad/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:39

Ik heb het ook gezien en vond de aanpasbaarheid mooi, maar je krijgt maar 4 magnetische stripjes erbij en vervolgens moet je zelf verzinnen waar je die plaatst, of die plek wel handig is en hoe lang je die werking op die specifieke plek wilt hebben. Dan vind ik de Rambo Ionic of Bucas Recuptex handiger omdat de werkzame stof over de hele rug verdeeld is, en je die ook (in elk geval bij Rambo) langdurig als onderdeken kunt gebruiken. Dat zou ik met zulke sterke & lokaal geplaatste magneten enger vinden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:53

Ik zou ook eerder voor de ionic liner kiezen of de fedimax onderlap zelf onder een deken vast naaien.

Mijn paard heb ik nu met 8-12 uur onder de peesbeschermer van bot ivm een kreupelheid die waars in de kogel zit.
Ook hier hebben we weer opgebouwd. Al hoewel ik eerder de peesbeschermer doorverkocht heb omdat t ging zweten met trainen, gebeurd dat nu totaal niet. Werking is wisselend. Eerste keer na 4 uur warm, eerste keer na 8 uur koud en gister na 12 uur iets verwarmd. Vanavond krijgt hij m weer 12 uur op.
Overigens gebruik ik geen stalbandage, maar de peesbeschermer omdat mn paard 24 uur buiten staat.

Verder draag ik zelf elke dag mn bot colletjes, was ze allemaal binnenste buiten ivm t pluizen en vind ze wel wat kort, verder erg blij mee.
Daarnaast slaap ik zelf op de onderlappen van fedimax en hebben mijn poezen in al hun mandjes ook de onderlappen (een heeft zware artrose).
Voor t paard dan de peesbeschermers voor/achter, de bot dekjes en de fedimax uitrijddeken die ik 10 min voor training op doe en bij in/uitstappen gebruik. Ik vind de werking er echt super bij.

Kortom, erg blij met dit topic en de ervaringen van alle verschillende producten/merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:04

Hoe gebruiken jullie de Bucas Recuptex dekens eigenlijk; steeds maar een paar uur of laten jullie ze ook een hele nacht/dag op?
Van de Rambo dekens weet ik dat ze juist gemaakt zijn op zo lang mogelijk dragen, maar bij Bucas kan ik hier helemaal niets over vinden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:30

Mijn hafje heeft helaas beginnend atrose en staat nu op speciaal beslag.

Hoe ervaren jullie beschermers daarin?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:16

xyzutu2 schreef:
Hoe gebruiken jullie de Bucas Recuptex dekens eigenlijk; steeds maar een paar uur of laten jullie ze ook een hele nacht/dag op?
Van de Rambo dekens weet ik dat ze juist gemaakt zijn op zo lang mogelijk dragen, maar bij Bucas kan ik hier helemaal niets over vinden.

Past ie?

Ik heb hem kort gebruikt,maar in de winter toen het zo koud was hen ik hem een poosje 24/7 gebruikt na opbouwen..Ging prima..En de adviezen lopen wat uit een,de een zegt max een aantal uur terwijl de ander zegt dat je hem op kan laten na opbouw als je wil..In elk geval wel handig om af een toe een stopweek te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:19

Hij past, maar wel echt net op het randje. :D
Zolang [***] niet gaat grazen zit hij best mooi, maar hoofd omlaag kan niet want daarvoor sluit de deken te hoog aan de voorkant, maar hij was dan ook vooral voor het werk bedoeld, of ik haal de voorkant eraf en maak er echt een liner van die in de andere deken hangt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:33

Nou ben benieuwd wat je er van maakt!

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:25

Vraagje aan de mensen met een rambo ionic deken, gebruiken jullie deze gewoon onder je outdoor deken of ? :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:29

maajjkee schreef:
Vraagje aan de mensen met een rambo ionic deken, gebruiken jullie deze gewoon onder je outdoor deken of ? :)

Toevallig vandaag eronder gedaan omdat het toch wel fris is de laatste dag en komende dagen.

Sluit niet Zo mooi aan als een liner hoor, zitten ook geen linersysteem in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:29

[***] heeft vandaag maar weer eens zijn 100gr deken + 100gr liner aangekregen. Het blijft een mooi systeem in combinatie met Rambo dekens. We hebben ook een Rambo sheet/katoenen staldeken, maar als ik die eronder doe dan steekt hij aan de onderkant en achterkant uit, dus dat is niet handig als het regent. De 100gr liner past er wel perfect onder.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:43

Ik heb de Rambo Ionic vandaag voor het eerst opgedaan. Ik heb de 0-grams regendeken er over gedaan. Ik heb hem om 8 uur vanavond opgedaan. Ik ga vanavond nog een keer naar stal.
Kan ik de deken gewoon vannacht en morgen op laten of moet ik het opbouwen? Of ligt dat aan de manier hoe ze er op reageert?