Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jessie84 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=nmdB6FmrqZM
iemand hier ervaring mee.
Ik ken iemand die het gebruikt voor lichte zomerexceem en de pony kan zonder deken staan.
Zij heeft het via haar dierenarts.
Ik kan nergens een nederlandse site ervan vinden.
EquiPhoto schreef:Wondjes is een gevolg van de jeuk, door het krabben schuren ze zichzelf open. De deken moet 24/7 opblijven (tenzij ze buiten bereik van de mugjes is), het is namelijk niet zo dat als de deken op is de jeuk gelijk stopt. De 'giftige' stoffen die de mugjes met zich meebrengen zitten namelijk nog een tijdje in de bloedbaan waardoor de allergische reactie en dus de jeuk blijft. Suikerarm voer is altijd een aanrader bij eczemers en zeker het proberen waard.
AnnaFlorio schreef:Hoi! Ik heb geen pony met exceem, maar wel een pony die veel schuurt bij zijn manen.dit vind ik erg jammer, want als ik op wedstrijd ga, schudt en schuurt hij alles eruit
iemand tips? (Hij heeft nog wel volle manen, maar vooral na het rijden en bij wedstrijd schuurt hij.)
WowAmigo schreef:Ja, we staan in de buurt van bos en water en bomen langs de rand van de wei...
Deken op zich is volgens mij wel prima, alleen zijn benen en hoofd zijn nu nog wel vrij, maar dat is met alle dekens zo toch? (behalve als je een hoofdkap op doet natuurlijk)
tyravanbeek schreef:EquiPhoto schreef:Wondjes is een gevolg van de jeuk, door het krabben schuren ze zichzelf open. De deken moet 24/7 opblijven (tenzij ze buiten bereik van de mugjes is), het is namelijk niet zo dat als de deken op is de jeuk gelijk stopt. De 'giftige' stoffen die de mugjes met zich meebrengen zitten namelijk nog een tijdje in de bloedbaan waardoor de allergische reactie en dus de jeuk blijft. Suikerarm voer is altijd een aanrader bij eczemers en zeker het proberen waard.
Heyy
We hebben het weken geprobeerd en 24/7dek op, de jeuk blijft.... nu we niet 100% weten of het eczeem is hebben we nu een paar daagjes zonder geprobeerd en het lijkt zelfs minder...
Dus vandaar mijn twijfels, vooral hals nu en voorheen ook haar staart/kont.
Het voer is idd het proberen waard en het heeft al wel meerendeels geholpen... is er niet iets anders waar deze kenmerken aan voldoen ?
Bedankt voor de reactie
Xx