Ik ben ook van voor tot achter het topic door gaan lezen (heeft slechts 1,5 uur geduurd ), maar was zeer geinteresseerd in je verhaal. Maar jeetje wat ontzettend knap dat jij je zo hebt ingezet voor Fay, maar nu ook voor Cassis. Ik heb vol verbazing gelezen hoe jij je hoofd boven water hield, hoe je reageerde op de reacties en hoe je dierwaardig bent omgegaan.
Heel erg knap, en ik duim heel erg voor Fay dat het vandaag er allemaal mooi positief uitziet. Daarnaast duim ik ook dat Cassis snel weer wat fijner gaat lopen, ik hoop dat de hoefsmid (nieuwe) snel kan langs komen.
We zijn terug thuis en Faytje ook Het zag er echt netjes uit vanbinnen, helemaal mooi genezen.
Haar voorheen 'slechte' en compleet dichte rechter neusgat is echt heel netjes geworden, het andere waar het tussenschotje zat en ze een klein stukje opengemaakt hadden was dat weer terug dichtgegaan.
We hebben in overleg besloten toen om nog een behandeling te doen, ze hebben het rechter neusgat nog een extra randje weggehaald, dit neusgat zit hier ver op de maximale capaciteit nu. Het linker neusgat met schotje ging de vorige keer zo bloeden dus hebben ze er nu adrenaline ingespoten, dit is om de bloedvaten te laten samentrekken zodat het niet zo makkelijk zou bloeden. Ook hebben de de laser hoger gezet , dan branden ze in feite de bloedvaatjes ook direct dicht. Dit had echt super resultaat, ze hebben een flink stuk ermee kunnen doen en het ging nagenoeg niet bloeden. Voor hun was het resultaat ook echt beter dan verwacht voor vandaag. Vandaar dat ze gelijk mee naar huis mocht, en we dan over een maand weer teruggaan om te zien hoe het er dan voor staat en evt dan nog een wat bijwerken weer. We hebben haar wel even een paar uurtjes in een stal gezet om bij te laten komen van de sedatie, ze was erg aan het zweten ervan, zo wilden we haar niet op de trailer hebben.
Ook hebben we nog even een echo van de longen laten maken, de ene kant was volledig schoon en de andere kant nog wat lichte plekjes, maar zeer zeker een verbetering Nu moet ze nog 10 dagen antibiotica , vermits ze geen diarree krijgt want dan mogen we ermee stoppen.
Maar zoals het er nu naar uitziet, als dit zo blijft dan voorziet hij geen problemen voor later meer en zou ze in feite zelfs de sport in kunnen. Iedereen was ook positief verbaasd over haar, ze is overigens een kleine 30 kg aangekomen op die 4 weken , ze weegt nu 155 kg. En verder is ze zo stoer he, zo koel de trailer oplopen vanmorgen, daar lekker vrolijk rondlopen, zelf de OK inlopen van goh ja gezellig ik ga mee ! We hebben haar nu wel thuis gelijk bij ons andere veulen terug gezet, die hangen zo aan elkaar dat ze zich vooral druk maakt als ze niet bij haar is denken we. Ze waren zo blij elkaar te zien terug , beide maar op stal gezet want denk dat Faytje wel moe is van vandaag, en met dit rotweer vonden ze dat niet erg.
Nu eerst even terug naar de paarden en later meer
geerke
Geplaatst: 20-11-13 19:38
goed nieuws dus! Nu Cassis nog
esje01
Geplaatst: 20-11-13 19:39
Wat een goed nieuws, echt fijn!
Bassenqua
Geplaatst: 20-11-13 19:39
Van zulk nieuws wordt ik nu vrolijk en ik kan dat op dit moment goed gebruiken. Jullie zijn beide toppers.
tiwi1969
Geplaatst: 20-11-13 19:41
Dat is TOP nieuws, de Fay gaat een mooie toekomst tegemoet
spatter
Geplaatst: 20-11-13 19:43
Wat een toppertje is Fay en jullie natuurlijk ook!
timokyana
Geplaatst: 20-11-13 19:45
wauw!!! Zo verdient dit, geweldig.
Nu cassis nog een succes story!
pmarena
Geplaatst: 20-11-13 19:47
Wat een schatje toch dat ze zo daar binnen hobbelt zeg....
Balou_k
Geplaatst: 20-11-13 19:57
Laten we jou uitroepen tot gouden bokker van het jaar!
Wat een goede berichten!!! En dat ze toch nog steeds zo de trailer op gaat en zelfs de operatie-kamer in huppelt.... . Geef haar maar een dikke knuffel!