Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyKayleigh schreef:Mijn paard krabt zich met haar achterbenen helemaal kapot ondanks de deken.
Ik smeerde Befix maar daar lijkt de jeuk echt veel erger door te zijn geworden, kan dit? heeft iemand hier ervaring met Befix? (voorheen liberate)
Ik ben er nu maar mee gestopt, gisteren gewassen met betadine scrub.
Ik mag er zelf niet eens aan zitten, dan bijt ze of dreigt ze te trappen.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb al jaren een eczeem paard maar nog nooit zoiets meegemaakt.
koetje28 schreef:MyKayleigh schreef:Mijn paard krabt zich met haar achterbenen helemaal kapot ondanks de deken.
Ik smeerde Befix maar daar lijkt de jeuk echt veel erger door te zijn geworden, kan dit? heeft iemand hier ervaring met Befix? (voorheen liberate)
Ik ben er nu maar mee gestopt, gisteren gewassen met betadine scrub.
Ik mag er zelf niet eens aan zitten, dan bijt ze of dreigt ze te trappen.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb al jaren een eczeem paard maar nog nooit zoiets meegemaakt.
ik smeer nu voor het 3e seizoen met befix en das voor mijn paard de beste optie met het beste resultaat!!
met de befix en deken smeer ik nu nog maar 1 a 2x per week en jeukt ze niet op staart en manen terwijl ze een zware ze'er is de navel schuurt ze wel iets maar die is dan ook niet volledig bedekt die smeer ik 1x pw met derfen voor de luchten 1x met befix.
Renee1990 schreef:Mijn hoefsmid vertelde dat het insmeren van de manen met lavendel wasverzachter zou helpen tegen schuren en houd beestjes op afstand!
wil het misschien een x proberen. maar mijn RSIH blijft
sjojo schreef:hallo iedereen ik meld me ook.
Ik heb 20 jaar een haflinger gehad die ZE had. In het begin was dit héééél erg en schuurde hij tot bloedens toe, echte grote gaten in zijn hals. Sinds ik de tkc gebruikte is het schuren elk jaar verminderd en de laatste 5 jaar van zijn leven zag je er niets meer aan (smeerde wel ongeveer om de week 1.5 week).
Nu heb ik een 14 jarige welsh k gekocht vorig jaar die geen manen meer had en bijna geen staart meer. We hebben hem met een anti-schimmelproduct gewassen in november omdat de dierenarts zei dat hij een schimmelinfectie had erbovenop.
Nu is hij sinds 2 weken regelmatig een keer aan het schuren. Hij schuurt wel maar op 1 plaats nl net voor zijn schoft over zo'n 20 cm lengte is zijn haar nu een paar cm lang. Helaas ben ik vaak 2 weken aan 1 stuk niet thuis dus moeten mijn moeder en vader het trachten in te smeren. Aan zijn staart heeft hij nog maar 1 keer geschuurd.
Mijn vraag is dus of ZE beperkt kan zijn tot een bepaalde plaats? Dus dat hij bv enkel daar op die plaats schuurt?
Mijn 2e vraag is of er al iemand advantix voor honden (grootste maat hond) heeft gebruikt op zijn paard? Ik heb gehoord van een dierenarts dat zij sommige paarden kent die hier serieus mee geholpen zijn. Ik ga eens contact met die DA opnemen om te vragen of het nu 2 of 3 pipetjes waren die je op het paard moest gebruiken en of je nu om de 3 of 4 weken moest behandelen. Zal het laten weten als ik het gebruik.
Mindim schreef:Toch vraag ik me soms af of het goed is allerlei smeersels op het paard te smeren. In pricipe smeer ik niets. Alleen wat bio huiodolie op de manentop en bij de oren, zo dat vliegen er iets minder snel op gaan zitten en hij daar niet zo'n last heeft van loszittende schilfers. Zijn manen blijven vet zat onder de deken. Wassen doe ik ook niet met regelmaat, omdat de huis daarjuist van uit droogt. Een deken helpt hier eigenlijk goed en heb nooit de indruk dat de smeersels ook daadwerkelijk helpen. De deken blijft 9 van de 10 keer noodzakelijk.