Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
claud1 schreef:
Esgaroth schreef:Squawk schreef:Dat kan maar 1 stal zijn, dus mocht een mod erachter willen..dan kan ik wel een telefoonnummer geven.
Nee nee!! Zij staat dus naast de Veerkracht, en wist te vertellen dat dáár, bij de Veerkracht, een paard overleden is! Begrijp me niet verkeerd!!
piepelie schreef:Heel vreemd dat de Nederlandse kampioenschappen vooralsnog doorgaan!. Je zou toch zeggen dat de KNHS het goede voorbeeld moet geven.
Loetie84 schreef:piepelie schreef:Heel vreemd dat de Nederlandse kampioenschappen vooralsnog doorgaan!. Je zou toch zeggen dat de KNHS het goede voorbeeld moet geven.
Idd, laat de KNHS alsjeblieft het goede voorbeeld geven! Ze zeggen namelijk wel dat je paarden niet onnodig moet vervoeren. En sorry hoor, maar een NK is nou eenmaal niet per se nodig in het kader van paardenwelzijn. Er mogen zelfs mensen uit de besmette gebieden komen!! Zou voor mij reden zijn om zelf af te zeggen.
Vraag me dan echt af waarom bij ons de stal op slot is terwijl we een behoorlijk eind van de besmette gebieden af zitten... Nou ja, niet echt natuurlijk. Want ik sta op zich volledig achter het besluit. Maar ik kan niet zo goed bevatten dat de KNHS bewust het risico neemt om het hele land mogelijk te besmetten. (ook al denk ik dat het zo'n vaart niet loopt, maar toch!)
Sassy4barrel schreef:alleen paarden binnen straal van 20 km besmet gebied worden gecontroleerd. bijv paard op 30 km van besmet gebied niet... stel dat er een ziek paard tussen zit dan zijn de genomen maatregelen toch niet voldoende ? en hoe zit dat bijv met de mevrouw die de rozetten uitdeelt bij de prijsuitreiking : wast zij tussen iedere paard haar handen en kleed zij zich iedere keer om tussen de 3e, 2e en eerste plaats ? om maar een voorbeeld te noemen .. ! als er 1 ziek paard op de kampioenschappen komt dan is zo het hele land besmet..
Sassy4barrel schreef:alleen paarden binnen straal van 20 km besmet gebied worden gecontroleerd. bijv paard op 30 km van besmet gebied niet... stel dat er een ziek paard tussen zit dan zijn de genomen maatregelen toch niet voldoende ? en hoe zit dat bijv met de mevrouw die de rozetten uitdeelt bij de prijsuitreiking : wast zij tussen iedere paard haar handen en kleed zij zich iedere keer om tussen de 3e, 2e en eerste plaats ? om maar een voorbeeld te noemen .. ! als er 1 ziek paard op de kampioenschappen komt dan is zo het hele land besmet..
Loetie84 schreef:Sassy4barrel schreef:alleen paarden binnen straal van 20 km besmet gebied worden gecontroleerd. bijv paard op 30 km van besmet gebied niet... stel dat er een ziek paard tussen zit dan zijn de genomen maatregelen toch niet voldoende ? en hoe zit dat bijv met de mevrouw die de rozetten uitdeelt bij de prijsuitreiking : wast zij tussen iedere paard haar handen en kleed zij zich iedere keer om tussen de 3e, 2e en eerste plaats ? om maar een voorbeeld te noemen .. ! als er 1 ziek paard op de kampioenschappen komt dan is zo het hele land besmet..
Paarden uit het besmette gebied worden apart gehouden en staan dus niet in het rijtje bij de prijsuitreiking... Maar dan nog! (er kan idd ook buiten dat gebied een besmet paard zijn ...)
Niet dat ik naar het NK mag ofzo, maar als ik wel zou mogen, zou dat van mijn stalhouder dus NIET mogen. Lekker eerlijke competitie dan
Sushilla88 schreef:Maar even een vraagje... Rhino is een herpesvirus. Bij mensen is een koortslip pas besmettelijk als ze die daadwerkelijk hebben.
Is dat bij Rhino ook niet zo? Moet het dier niet eerst symptomen hebben?
esje01 schreef:ook nog maar eens bij de KNHS geinformeerd. Ze denken dat de genomen maatregelen voldoende zijn, maar we moeten wel goed de site in de gaten blijven houden. het is zo dubbel, natuurlijk wil mijn dochter dolgraag haar eerste NK rijden, maar wat als ik straks de hele stal ziek heb??????
Sassy4barrel schreef:Sushilla88 schreef:Maar even een vraagje... Rhino is een herpesvirus. Bij mensen is een koortslip pas besmettelijk als ze die daadwerkelijk hebben.
Is dat bij Rhino ook niet zo? Moet het dier niet eerst symptomen hebben?
nee incubatietijd is 2 weken , dat betekent dat je nog niet kan zien dat het paard ziek is : hij heeft nog geen verschijnselen maar is al wel besmettelijk
Sassy4barrel schreef:@ Loetie : dat zei ik niet. Incubatie tijd is hetzelfde als jij bijvoorbeeld als kind de mazelen had. Je had nog geen vlekjes- je had nog geen koorts, voelde je nog niet ziek dus ging nog gewoon naar school. Maar in de incubatie tijd (bij mazelen ongeveer een week dacht ik) ben je al wel besmettelijk. Niemand nog iets gemerkt dus maar je steekt al wel de andere kinderen in je klas aan. Maar toen je weer helemaal beter was , was je ook niet meer besmettelijk... zo bedoelde ik het..
mireilledons schreef:Ook ik ben van mening dat de KNHS het goede voorbeeld moet geven in dezen. Ook al denken ze dat ze voldoende maatregelen genomen hebben. Niets is zeker als het gaat om virusbesmettingen! Zit er een financieel belang aan die NK? Of is het vooral organisatorisch een drama om ze te verzetten?
Tja het is een professionele organisatie en het geldt als een normaal bedrijfsrisico.. Dat is wat over stalhouders ook gezegd wordt, toch?
Ik ga straks een mail sturen naar de KNHS en zal daarin oproepen om het NK uit te stellen.