Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:15

Ik heb de filmpjes bekeken (begin post en op pagina 50 dacht ik), toch met enige verbazing.
Ze is overgevoelig op haar huid, ik heb niet het idee dat ze zichzelf hard bijt maar dat kan ik niet goed beoordelen.
Het is begonnen na TTouch las ik, dat vind ik op zich vreemd..want met TTouch kijk je juist naar spanningen in het lichaam.
Mag ik vragen waarom je met TTouch bent begonnen, heeft dat van te voren een reden gehad ?
Sorry ik heb niet alle paginas door gespit, dus misschien heb je het wel verteld.
Ik heb er geen verklaring voor ik heb niet het idee dat er iets mis zou zijn met haar wervels in de nek of iets in het hoofd. Het lijkt meer psychisch.
Ik blijf het nu volgen, ik ben zeer benieuwd of er een verklaring voor is. Ik zal morgen de paginas eens door spitten, ik ga nu eerst mijn bed opzoeken.
Verder moet ik toch zeggen dat het een lief dier is, ze blijft vriendelijk naar jou. Heel veel sterkte meid.

nicolanca

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:13

Wat betreft verbetering na het geven van fasinex: mij merrie had twee weken na het geven van fasinex al betere bloedwaarden, in totaal waren ze pas na bijna 2,5 maand weer helemaal normaal. Als het bloed na twee weken beter is, kan het ook zijn dat je paard zich al beter begint te voelen, toch? mijn paard knapte in ieder geval ook zichtbaar op.

GGD in Deventer doet inderdaad onderzoek. Als ze alleen maar "kijken" dan kost dat ongeveer 80 euro, echte chemische analyse kost geloof ik richting 200 euro. Je kunt het hooi via de dierenarts daar laten onderzoeken.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:43

Hi, ik heb dit al een poosje gevolgd want mijn paard doet hetzelfde, nu is hij gister getest door iemand die test door middel van bio-resonantie waarmee ze micro organismen mee kunnen opsporen. Er werd een milde variant van tetanus vast gesteld.(waarschijnlijk van de enting) en die zorgt voor spierspanning,pijnlijke spieren. Nu beginnen met een kuur en over een maand moet het beter zijn. Dit is haar site: http://horsebodybalance.com/. Hopelijk heb je er wat aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:32

lijkt me logisch dat als jouw paard net geënt is dat er dan wel iets van een milde tetanus in het bloed te vinden is :+ ?
,raar dat je dan een kuur daarvoor moet hebben
het is nu toch de eigen afweer van het paard die er juist voor moet zorgen dat het in de toekomst beschermd is tegen tetanus?

ik ben niet tegen bio resonantie hoor,begrijp me niet verkeerd.
mijn eigen pony is er ook mee behandeld,maar jouw bericht snap ik niet helemaal goed geloof ik :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:11

Ik ook niet! :+
Precies zoals jij zegt was mijn gedachte Ellepel..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:13

tarek schreef:
Hi, ik heb dit al een poosje gevolgd want mijn paard doet hetzelfde, nu is hij gister getest door iemand die test door middel van bio-resonantie waarmee ze micro organismen mee kunnen opsporen. Er werd een milde variant van tetanus vast gesteld.(waarschijnlijk van de enting) en die zorgt voor spierspanning,pijnlijke spieren. Nu beginnen met een kuur en over een maand moet het beter zijn. Dit is haar site: http://horsebodybalance.com/. Hopelijk heb je er wat aan.

dat is inderdaad normaal na een enting....zo gaat het lichaam antistoffen aanmaken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 11:34

Overigens krijgt kyana niet de reguliere enting,hier reageerd zij allergies op.
Bio resonantie is vorig jaar ook bij Kyana gedaan.Hier kwam niet hetzelfd uit als bij jou paard.

Momenteel alles rustig hier,ik denk erover om haar rustig aan wat meer op te gaan pakken en te kijken hoe dit gaat.Voornamelijk om de achterhand en buikspieren sterker te maken en er wat spieren op te krijgen want ze is erg uit proportie momenteel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:28

Dat klinkt helemaal niet gek, dat je weer gaat beginnen!
Doe je dat dan door haar wat aan het werk te zetten? Of door oefeningen terwijl ze vast staat (of aan de hand natuurlijk), holle rug - bolle rug door haar wat te prikkelen op de juiste plek etc.?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:34

Conditie wil ik opbouwen met wandelen aan de hand en de fiets.
We hebben een bos in de buurt met flink veel heuveltjes waar we zodra haar conditie op pijl is op een leuke manier bezig kunnen gaan.
Verder komt het voorjaar er weer aan dus kunnen we ook wat gaan bewegen in het water.

Verder eens kijken hoe we komen met wat rechtrichten aan de hand in hoeverre dit zal gaan.
In de weide draaft en galopeert ze uit zichzelf,ze is vrolijk dus ik durf het wel aan dit meer uit te gaan breiden.eens kijken wat ze gaat doen met lopen als ze achter sterker word.
Zodra haar conditie wat op pijl is denk ik erover om met haar te gaan lessen bij mijn instructrice,die heeft er wat meer kijk op en zicht dan ik.(lessen in de zin van voorlopig werken aan de hand.)

Ik lees hoopvolle verhalen over paarden met een lichte vorm van ataxie die nog recreatief gebruikt kunnen worden.Eens overleggen met de dierenarts hoe hij dit ziet bij haar als ze zo goed blijft gaan.

Ik zal morgen haar bewegingen/lopen nog eens filmen.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:02

Die van mijn had al langer een wat zuur gedrag bij het singelen (terwijl ik dat vanaf dag 1 in voorzichtige stappen doe) onder zijn buik poetsen was ook nooit prettig. Ik schonk daar niet zoveel aandacht aan omdat dat kan dat ie dat gewoon niet prettig vindt.Nu is hij in November geent ,en werd hij op steeds meer plaatsen zuur tot de laatste 2 maanden gewoon op het agressieve af. Dat is dus geen normale entingsreactie. Hij slaat met zijn hoofd, dreigt te bijten, knarst met zijn tanden en bijt uiteindelijk zichzelf. Hij zal al langer last gehad hebben en de laatste enting was waarschijnlijk de druppel.
Zo duidelijker :+ ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:05

maar het gedrag was er dus al voor het enten. :j
wie weet heeft die enting helemaal niks erger gemaakt en was het sowieso wel gebeurd...dat weet je soms nooit
ging mij er even om dat er via de biotensor en spoortje tetanus is aangetroffen,maar dat is logisch als ze net een prik hebben gehad.
dat klonk een beetje erg onduidelijk...snap je?

zuur gedrag bij aansingelen komt vaker voor en heeft naar mijn weten vaak te maken met paarden die vast zitten in de schouderpartij
de spieren staan dan op spanning( kan komen door verkeerd rijden,maar ook door een verkeerde houding van het paard zelf)
mijn pony wilde me wel opvreten met aansingelen,maar sinds die behandeld is door een masseur was het over.

maar anyway.maakt allemaal niks uit,hopelijk werkt de kuur afdoende voor je :) paard

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:40

Lijkt echt deze keer de goede kant op te gaan!!Elke keer als ik zie dat er een update is geplaatst denk ik van ze zal toch weer niet minder gaan,maar gelukkig niet en gaat het alleen maar beter!Super!

Horsefan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:00

ben je er al achter wat het was? Misschien heb je het al eerder verteld maar ik heb het tropic t/m pagina 7 doorgelezen, verder niet.
Mijn paard reageerd ongeveer gelijk aan jouw paard (in het begin) als ik op een bepaalde manier op de plek van de singel en tussen haar voorbenen poets (wel wat minder dan jouw paard) Soms ook als ik haar onder haar buik aanraak achter haar ribben. Hier heeft ze zomers meer last van, ze heeft een beetje zomerexceem (hierdoor is haar huid zomers ook vaak rauw en heeft ze plekken rond haar ogen en nek, waar de zomerdeken niet komt, op de rauwe plekke smeer ik vaak babyolie om het iets soepeler te maken). Ook heeft ze het hele jaar door schilfers in haar vacht, over haar hele lichaam. Ze loopt niet raar, verder.
Ik ben heel benieuwd wat de uitkomst was bij jou paard.
Misschien ongepast om mijn probleem in dit tropic te plaatsen maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand misschien een oplossing heeft voor mijn probleem (of eigenlijk dat van mijn paard), mag ook via pb.

succes verder met je paard, ik hoop dat je snel weer je lieve, oude paardje terug krijgt!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:17

loara : er is nog geen oorzaak gevonden. TS haar merrie reageert zo bij elke aanraking, maakt niet uit waar je ze aanraakt, hals, billen, rug , schouder,.... maakt niet uit ze gaat zich meteen bijten.

hoop dat het voor jou paardje ook snel beter is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:34

loara je mag ook zelf een topic openen op medisch, ik denk dat je dan meer reacties krijgt, zeker met een duidelijke topictitel :j

Horsefan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:07

Ok, bedankt. =)
Wat vervelend dat de oorzaak nog niet bekend is, zeker omdat het alleen maar erger lijkt te worden.
ja, misschien open ik zelf wel een tropic,
Bedankt crazyshar, hoop ik ook!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:50

tarek schreef:
Die van mijn had al langer een wat zuur gedrag bij het singelen (terwijl ik dat vanaf dag 1 in voorzichtige stappen doe) onder zijn buik poetsen was ook nooit prettig. Ik schonk daar niet zoveel aandacht aan omdat dat kan dat ie dat gewoon niet prettig vindt.Nu is hij in November geent ,en werd hij op steeds meer plaatsen zuur tot de laatste 2 maanden gewoon op het agressieve af. Dat is dus geen normale entingsreactie. Hij slaat met zijn hoofd, dreigt te bijten, knarst met zijn tanden en bijt uiteindelijk zichzelf. Hij zal al langer last gehad hebben en de laatste enting was waarschijnlijk de druppel.
Zo duidelijker :+ ?

Klinkt als een maagprobleem, niet als tetanus.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:37

Bij het eerdere bericht schreef ik dat hij getest is en dat eruit kwam. Hij reageert vooral op schouders, borst , hals en kaak. Wel gebieden die ook bij tetanus voorkomen. En het is geen tetanus maar een broertje of neefje zeg maar. :-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:06

Hoe gaat het met Kyana?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:18

Ik ben toevallig een filmpje aan het uploaden waarop ze de 1e x aan de longe loopt.'
Het gaat best goed,bijten is nog steeds alleen met een wisselend beeld.
Poetsen met de ijzeren tandjes van een zweetmes geeft geen reactie,harde borstel weer wel.
Zodra het filmpje klaar is plaats ik hem hier.Ben benieuwd wat jullie er van vinden :-)

Lief overigens dat je vraagt hoe het met haar gaat .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:25

Idioot dat ze niet reageert op het zweetmes!

Je bent zo met haar bezig geweest, dacht gewoon even aan jullie!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:54

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:04

Heb nog niet het hele filmpje bekeken, ga zo verder maar wat ik nu zie!! Jemig wat een verschil!
Ze telgangt niet meer. Ze lijkt nog wel wat wiebelig/slap op de achterhand zo nu en dan. Maar goed, ze heeft ook heel lang niets gedaan natuurlijk.
Ook vind ik haar nog steeds wat zwaar :=
Maar joh! Wat een wereld van verschil!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:05

ze loopt inderdaad stukken beter!
Ik had ook graag even de galop gezien.
Ze lijkt mij vooral erg slap achter....en nog steeds iets te zwaar.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:09

Galop niet meegenomen,ik vind ze rechtsom onregelmatig tonen,durfde het niet dus helaas.
Overigens denk ik dat de galop haar beter af gaat dan draf,is altijd zo geweest.

Het te zwaar mogen jullie zeker zeggen,we zijn hier hard aan het werk dmv dieet en veel beweging.