Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:40

Ze moeten meestal ook een beetje 'eelt' vormen, van de GG had m'n paard wel wondjes van de IR helemaal biets en heb geen bontjes. Maar hij zit wel ruim x).
Die van jouw heeft het gat wel gigagroot gemaakt! Of had jij dat gedaan?

Akshay

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:03

Paard zelf gedaan ^) lief van hem hè :p

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:06

Van de GG had mijn paard de eerste paar weken ook een klein wondje op haar kin, daarna kreeg ze eelt erop :j
Maar bij die stoffen korf bleef het een wondje (ook wat groter dan met de GG), daarom was ik aanvankelijk over gegaan op de GG. En de GG biedt meer neus-vrijheid, dat vond ik ook een grote plus!
Denk dat ik voor zo'n Duitse ga, wel eerst maar eens goed de maten van mijn merrie's hoofd opmeten en zo'n inlage erbij bestellen. Tanden moeten niet nog verder afslijten :\

@Akshay: Zo, dat heeft ie goed gedaan :D Mijn merrie heeft haar eerste GG ook doorgevreten :=
Daarna een nieuwe gekocht, maar die heb ik bijna niet meer gebruikt omdat haar tanden eraan gingen.

Speaking of which (weet niet of ik dat hier mag plaatsen hoor :o ): ik heb nog een z.g.a.n. Green Guard liggen. Die mag weg voor een vriendelijk prijsje, ik gebruik 'm toch niet meer. Misschien zijn er paarden hier die geen last van hun tanden hebben met de Green Guard?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:29

Ik heb GG gemaild dat ik geschokt was dat het m'n paard z'n tanden kost bla bla bla. Mocht m uiteindelijk kosteloos terug sturen en kreeg mijn geld terug :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:37

ik heb heel even met zo'n hardplastic rekje in mijn handen gestaan bij de epplejeck. Maar ik heb het toch maar niet gedaan..

Weer een ''gewone'' korf dus. Wel wéér maat full.. (omtrek 65 cm) omdat de cob stuk kleiner was dan ik nu heb (63 cm) en het me voor hem prettiger leek iets meer ruimte te hebben.

Afbeelding
Heb gedreigd met een roze als 3e optie O:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:13

Haha een paarse wat mooi!

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:25

gewetensvraagje...
Mijn merrie heeft zich in twee weken helemaal bomvol gevreten nu ze 24/7 op t land staan.
Ik kan twee dingen doen, of ze gaat s;avonds weer op stal of ze krijgt een grasmasker op. Optie 1 wil ik liever niet, t is nog een jong ding dus mag wel veel op t land, optie 2 vind ik wel te overwegen, maar is het niet zielig voor ze? Lees hier een hoop over wondjes en tanden die er aangaan. Doet het niet meer kwaad dan goed?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:38

Kasmir schreef:
Ik heb GG gemaild dat ik geschokt was dat het m'n paard z'n tanden kost bla bla bla. Mocht m uiteindelijk kosteloos terug sturen en kreeg mijn geld terug :)

Goede tip :)) Ga ik ook doen! Heb jij Paardendrogist gemaild (daar heb ik 'm nl. gekocht, ondertussen wel al een jaar geleden) of de fabrikant zelf?

@Wiljemijn: Tsja, ik denk dat je de voor -en nadelen tegen elkaar moet afwegen. Het klinkt nogal cliché, maar elk voordeel heb z'n nadeel :+
Mijn ervaring is dat het vooral een hoop uitproberen is. Wat voor het ene paard werkt, werkt voor het andere paard misschien totaal niet. Ik heb me eerst ingelezen en ben daarna aan de slag gegaan met verschillende korven, op dit moment staat mijn merrie weer zonder korf en ben ik weer zoekende.

@Akshay: Vrees dat je dreigement m.b.t. de roze korf weinig indruk gaat maken; je paard is toch onherkenbaar in die outfit, kan een roze korf er ook nog wel bij, niemand die ziet dat hij het is :D
Hoop dat deze het wat langer uit houdt, niet handig als ze steeds zo snel stuk gaan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:58

Vankje schreef:
je paard is toch onherkenbaar in die outfit

erg he ^) Vind het best sneu voor 'm.. Zonder al die poespas is ie veel mooier...

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:03

ik vind t zo sneu voor dr. Ze eet ook nogal graag, maar ik vraag me nu af of mn zadel nog wel past :+ en ze is niet vooruit te branden, wat ook wel weer logisch is als de de hele dag de halve wei moet meeslepen.

Is het ook een optie om hem om de dag om te doen? of vreten ze dan de andere dag voor 2 dagen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:06

Akshay schreef:
ik heb heel even met zo'n hardplastic rekje in mijn handen gestaan bij de epplejeck. Maar ik heb het toch maar niet gedaan..

Weer een ''gewone'' korf dus. Wel wéér maat full.. (omtrek 65 cm) omdat de cob stuk kleiner was dan ik nu heb (63 cm) en het me voor hem prettiger leek iets meer ruimte te hebben.

[ Afbeelding ]

Deze heeft het bij mij 3 uur uitgehouden -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:10

Vankje schreef:
Goede tip :)) Ga ik ook doen! Heb jij Paardendrogist gemaild (daar heb ik 'm nl. gekocht, ondertussen wel al een jaar geleden) of de fabrikant zelf?

Ik heb de paardendrogist gemaild, maar heb het wel wat vlotter gedaan dan 1 jaar geleden haha. Ik had het masker 3-4 weken geloof ik toen heb ik gemaild

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:18

Caira schreef:
Akshay schreef:

[ Afbeelding ]

Deze heeft het bij mij 3 uur uitgehouden -O-

mja, hangt ook af van paard tot paard.. Ik zie het wel :)

Als ie 't lang genoeg volhoudt om mij geld te laten sprokkelen voor die duitse is het goed :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:42

Waar koop jij die met kleurtjes dan? :D Wil ook wel een paarse!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:16

Pfffff bij ons vormt het graasmasker nog steeds een strijd }:0 Ponylief presteert het om het masker los te krijgen van het halster ondanks tie-wraps, kreeg vanochtend weer een smsje... Vanavond de boel maar eens vastzetten met naald en draad, kijken of dat beter werkt.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:18

Zo, ik loop een beetje achter hier :D

Hier hét bewijs dat zelfs met zo'n klein eet-gat, je gewoon onderweg nog wat lekkers mee kan nemen :')
Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:47

Leedebee welk merk graaskorf is dat?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:10

@Akshay: beetje off-topic; maar zonder de poespas is ie inderdaad mooier :D Wat een leuke Fjord is het, vriendelijke uitstraling heeft hij :j

@Kasmir: Oeps, ik heb het misschien iets te lang laten slingeren :') ding ligt al een jaar te verstoffen. Maar kan het altijd nog proberen he, hihi.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:36

Ik ga er nu één bij EJ bestellen, een lila kleur, maar zit echt te twijfelen over de maat.. Is het een XS of een S wat mijn shetlander nodig heeft. Qua halsters waren shetmaten vaak te klein en pony is voor haar altijd weer te groot.. Denk dat ik dan maar beter een S kan wagen of niet..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:09

Ik zou s doen. Mijn pony heeft een full. En halster con, scapa zelfs pony.

@vankje, dankjewel :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:32

Oohw ik ga er ook 1 kopen een blauwe denk ik. Maar moet je voor een pony full kopen? Ik heb een d-pony

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

LisaFaded schreef:
Oohw ik ga er ook 1 kopen een blauwe denk ik. Maar moet je voor een pony full kopen? Ik heb een d-pony

dat ligt aan de neus-omtrek van je paard natuurlijk he :)*

Ik ben gewoon met een meetlint naar de EJ gegaan.
Cobmaat heeft een korfomtrek van 56-58 cm geloof ik. En de full was 65 cm
Maar dat kan door een brak geheugen ook eh, anders zijn :)

meten is weten :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:42

Aaah dan ga ik ook even meten. Ze heeft best een dun neusje dus word even kijken.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:50

Die xs is echt heel klein! Mijn grote shetters pasten zowel de xs als de s niet.
Achteraf gezien was heel het model niks voor mijn pony's ;-)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:22

LisaFaded schreef:
Leedebee welk merk graaskorf is dat?

Dat is een Imperial Riding, maat L, met uitgeknipte neusgaten ;)