Naath86 schreef:Gaat het voornamelijk om de granen die in het krachtvoer zitten die niet goed zijn voor de maagzweren? Ik zal hier vanmiddag anders direct naar kijken bij de Welkoop. Is er iets van Pavo of Subli wat hierop aansluit? Dan kan ik dit direct vanmiddag nog halen, anders wordt het iets bestellen via internet.
Pavo heeft:
-muesli, Care4 Life is met heel laag suiker en zetmeelgehalte (9,4%)en voor zover ik weet granenvrij
- ontsuikerde bietenpulp, speedybeet (5% suiker en zetmeelgehalte)
- vitaminebrokjes, Pavo Vital heet het dacht ik
Subli heeft:
- muesli, dieetmix, laag in suiker en zetmeelgehalte (12%)
- ponybrok, laag in suiker en zetmeelgehalte (12,7%) en echt het goedkoopst verkrijgbare voer met zulke lage gehalten
verder kun je denken aan Marstall Vito, Treurniet racing horse feed low sugar brok, en van Dodson & Horrel: Ultimate Balancer, ERS Pellets (heeeel laag in zetmeel en suiker maar heel hoog in energiewaarde!), Equine sensitive
Er zijn vast nog meer merken die een soortgelijk product hebben, deze weet ik echter uit mijn hoofd daar ik ook een enorme zoektocht achter de rug heb naar geschikt voer
meer info kun je natuurlijk vinden via voervergelijk.nl of eventueel wat fabrikanten mailen om hun advies. Voeren blijft lastig, naast enorme verschillen in suiker en zetmeelgehalten zit er ook enorm verschil in ingrediënten prijs en kwaliteit, met een maagpatient vind ik het helemaal een lastig verhaal en in jouw geval heeft je paardje dan ook nog eens een zware operatie achter de rug.
- kijk bijv. Horse balance gold v. Vente, 54,2% )
Sinds ik haar na een verwaarlozing 2.5 jaar geleden heb gekocht heeft ze op en af problemen met niet meer liggen. DA's kwamen nergens en nu ze van vermoeidheid soms gewoon omviel in stal, begon ik de hoop flink te verliezen. Heb nooit aan maagzweren gedacht, omdat ze naar mijn idee nooit de echte symptomen ervoor had. Inmiddels zijn er steeds meer paarden bekend met slaap problemen in combinatie met maagzweren, dus op alle hoog van zegen is dit het en is het eind van de ellende in zicht. Het is nu nacht voor nacht afwachten en controleren op de camera of er verandering komt..

is mijn paard er gelukkig nog