[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:42

Nog een vraagje. Zou je beter de rambo in een maatje groter kopen of passen die goed. Mijn haflinger heeft normaal een 185 van dekenmaat.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:43

Vast wel a_e_k!! :D De deken is echt geweldig!

Volgens mij vallen rambo's groot trouwens. Maar weet het niet zeker.
Ik heb verder geen winter/zomer/regendekens etc.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:47

shera schreef:
Ik heb een halsdeken gehad voor mijn paard (ivanhoe)
voordeel is dat ze geen jeuk hebben, nadeel dat de manen alsnog verdwijnen door de deken....

Ik heb sinds vorig jaar de rambo sweet itch hoody voor beide eczemers. Die deken is zijn geld dubbel en dwars waard!! Ik heb de dekens vandaag gewassen en ik heb me erover verbaasd hoe goed ze nog zijn. En onder deze deken zijn de manen ook heel gebleven. Ik blijf het zeggen: voor mij geen andere deken meer (en nee, ik heb geen aandelen :D )

heb jij ze nu nog steeds op dan??

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:50

Ik heb een boett nu na 2 jaar van flinke eczemer is hij toch wel op..
ben er heel tevreden over geweest zij kon schuren wat ze wauw de haren braken niet af.. en ze had ook minder jeuk..

ik heb ook aan een rambo zitten denken maar ik doe het toch maar niet net als alle andere merken.
mijn weidegenoot heeft een everline als ik dat vergelijk met mijn boett is de stof veel dikker en steviger en ik heb sophie overigens nog nooit zien zweten in de boett.. en de boett is waterdicht (tot je hem gaat wassen hihi)

voor mij dus ditjaar een nieuwe ga hem in feb bestellen dan ga ik de eerste paar weken nog de oude opdoen dan is nog niet zo erg met de vliegjes en dan als erger word over op de nieuwe :)

ik doe soms wel is pure citronella op de deken dit is wel fijn voor ze:) zo blijven de vliegjes echt bij de weg doe dit soms wel rondom de uiers enz...
en gaat van de week even uierzalf kopen:)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:59

Ik ben even ver in het voren aan het denken.
Als ik daantje dus dadelijk de deken op doe.
Dan zal de eczeem deken pas in sep/ okt af gaan maar als je nou heel regenachtig weer heb. Dan wordt de net zo'n verzopen kat. hoe lossen jullie dit op.
Normaal heb ik nooit een deken op maar zat nu dus te denken om er een regen deken er over heen te doen.
Maar zou ze dan later ook weer zonder kunnen of moet ik dan de hele winter een regen of gevoerde deken op doen.
En hoeveel gram moet er dan op. Ze staat altijd dag en nacht buiten aan de waal. Dus behoorlijk in de kou.
En het zelfde geld ook voor over een maand of ander half, moet ik er dan een regen deken over heen doen om te voor komen dat ze erg nat wordt. Ze heeft afgelopen winter geen deken op gehad.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:36

kimmy1985 schreef:
Ik ben even ver in het voren aan het denken.
Als ik daantje dus dadelijk de deken op doe.
Dan zal de eczeem deken pas in sep/ okt af gaan maar als je nou heel regenachtig weer heb. Dan wordt de net zo'n verzopen kat. hoe lossen jullie dit op.
Normaal heb ik nooit een deken op maar zat nu dus te denken om er een regen deken er over heen te doen.
Maar zou ze dan later ook weer zonder kunnen of moet ik dan de hele winter een regen of gevoerde deken op doen.
En hoeveel gram moet er dan op. Ze staat altijd dag en nacht buiten aan de waal. Dus behoorlijk in de kou.
En het zelfde geld ook voor over een maand of ander half, moet ik er dan een regen deken over heen doen om te voor komen dat ze erg nat wordt. Ze heeft afgelopen winter geen deken op gehad.

ik heb voor sophie een ongevoerde regendeken helaas zonder fleece maar je hebt ze ook met fleece..
ik heb aparte fleecedeken als heel erg regent. ik weet niet welke jij hebt maar de boett is de enige die waterdicht is volgens mij ? tenzij je hem gewassen hebt..
maar deken afdoen met regen kan maar de kans dat hij dan gaat schuren is groot dus gewoon simpel goedkoop regendekje kan wel:)
sophie is keer bijna onderkoelt geweest toen ze dus een verzopen kat was, dus voor mij met regen een deken op gewoon ongevoerd:) blijft ze in iedergeval droog;)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:37

Ok nu de vraag

ik heb uitrekend wat mij verschil is met bestellen in duitsland of nederland
en scheelt mij 15,80

Zouden jullie dit doen voor dat verschil of zeggen jullie bestel gewoon in nederland.

In nederland de goedkoopste ben ik dus kwijt 200,75 euro Dit is + 6,75 verzendkosten
en in duitsland de goedkoopste is 184,95 + 9,95 verzendkosten dit had ik ergens opgezocht als niet klopt verbeter me alsjeblieft..

p,s dit gaat om een boett..

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:46

voor dat geld zou ik gewoon in NL bestellen. Vind het verschil nog niet zo schrikbarend groot, zou het er niet op wagen.

Verder, kimmy1985.
Mijn pony staat normaal ook zonder dekens. rond maart gaat de deken op. Als het weer zo is dat het continue blijft regenen, zonder vele opklaringen, dan gooi ik er een ongevoerde regendek op met een eczeemhalsdeken. In het najaar precies zo.
Zijn het echt kleinere buitjes, met veel opklaringen tussendoor en de luchttemperatuur is zo dat het snel droogt, dan laat ik hem op. Als je de dekens namelijk met regelmaat wast, blijft de structuur wat opener en drogen ze sneller als wanneer ze onder de modder zitten. Tevens wordt 1x in de maand wassen aanbevolen, voor het behoud van het snelle droge, goede luchtcirculatie (dat het niet te warm wordt) maar ook de kwaliteit blijft zo beter. Dekens die weinig gewassen worden (lees 1x ofzo) dan worden de vezels aangetast en gaan ze sneller kapot.
Ga er niet teveel over nadenken, probeer het gewoon uit.
De dekens drogen sneller dan dat je denkt!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:59

Maar als de eczeem deken af kan. Halen jullie dan ook de regen deken er af. Of laten jullie de rest van de winter een regen deken er op.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:13

De rambo valt normaal. Mijn paard heeft 195 (rambo 6,9) op paardenwinkel.be kun je kijken welke maat je moet hebben trouwens.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:14

kimmy1985 schreef:
Maar als de eczeem deken af kan. Halen jullie dan ook de regen deken er af. Of laten jullie de rest van de winter een regen deken er op.

de eczeem deken kan er tegen de winter periode af, dit moet je zelf even goed in de gaten houden..
als jij jou paard een wintervacht wil laten aanmaken dan laat je gewoon alles eraf.. maar de regendeken is zoals zijn naam al zegt alleen bedoeld voor regen..
verder kan hij prima met alleen de eczeem deken, het is immers in de zomer behoorlijk warm soms

maar de winter periode kan je paard zonder deken, ik heb hem dit jaar in oktober afgedaan en op warme dagen nog even opgedaan voor de zekerheid

ik was mijn deken(probeer ik) ieder maand soms lukt dit niet altijd omdat wassen onder het rijden moet gebeuren, mijn meisje kan geen half uur zonder deken op in de wei.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:15

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:17

Ik heb mijn pony gewoon 24/7 met dat ding buiten staan. Hij droogt heel snel. Heb de deken er half oktober toen het wel heel veel bleef regenen af gehaald en niet meer op gedaan. Dit ging goed.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:20

deedee19 schreef:
Ik heb mijn pony gewoon 24/7 met dat ding buiten staan. Hij droogt heel snel. Heb de deken er half oktober toen het wel heel veel bleef regenen af gehaald en niet meer op gedaan. Dit ging goed.

Mijne staat ook 24/7 buiten maar als je pony drijf en drijf nat word in die deken en het blijft die dagen ontzettend koud worden ze daar niet vrolijk van..
Zo vond ik mijn pony van het zomer tegen onderkoeling aan en sinds dien heb ik een deken gekocht er komt er nog een bij een 150 grams regendeken ofz..
Dat wil ik nooit meer meemaken..
in de winter staat zij zonder hoor;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:22

Je moet inderdaad wel op letten met de temperatuur. We willen natuurlijk geen zieke beestjes. Ik heb wel een 0 grams regendeken liggen voor noodgevallen, maar ze heeft hem nog niet nodig gehad gelukkig.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:22

shera schreef:
arno_en_kim schreef:
Nog een vraagje. Zou je beter de rambo in een maatje groter kopen of passen die goed. Mijn haflinger heeft normaal een 185 van dekenmaat.

http://www.paardenwinkel.be/producten/p ... zeem_deken dit is de link ;)

Waa cool de rambo is er ook nog NET in sophie's maat hihi de 4,3.. misschien als ik ooit nog eens rijk ben dat ik er een rambo bij aanschaf..
ik wil eigenlijk eerst het stofje voelen van rambo :o

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:24

deedee19 schreef:
Je moet inderdaad wel op letten met de temperatuur. We willen natuurlijk geen zieke beestjes. Ik heb wel een 0 grams regendeken liggen voor noodgevallen, maar ze heeft hem nog niet nodig gehad gelukkig.

ik helaas wel al meerdere keren:(

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:37

Dat zeg ik, als er opklarende periodes tussen zit met een luchttemperatuur die goed genoeg is om de deken te doen drogen.
Anders haal ik hem eraf en gooi er een halsdeken op met een 0 grams regendeken.
Trouwens, mijn pony maakte gewoon een wintervacht aan met deken hoor, zelfs met de regendeken de laatste periode.
De regendeken laat ik trouwens de laatste eczeemperiode op, in combinatie met de halsdeken. eind oktober ofzo heb ik pas de dekens helemaal afgelaten. tijd zat om de wintervacht nog helemaal lekker te maken (laatste stukje)
Je merkt heel goed wanneer je wat moet doen, vind ik zelf dan.

Wat ik ook gemerkt heb is dat je je gevoel voor moet zijn.
Dus als je denkt, ach ze kan wel even zonder, dan kan ze dat dus niet. En als je denkt van oww kan nog wel even wachten met opdoen van de deken, moet je hem juist al op doen. beetje vreemd om uit te leggen, maar hoop dat jullie me begrijpen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:55

ik kan niet in combi met alleen een regendeken en een halsdeken zo tijd doorstaan ook de laatste periode niet..
zij kan met een regendeken alleen namelijk gewoon schuren.. ook al is haar wei redelijk schuur proof hihi..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:50

ik had een regendeken met hals voor die overgangsperiode. De rambo verkoopt nu ook een regendeken die in de sweet itch is te klikken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:00

Nathalie84 schreef:
ik had een regendeken met hals voor die overgangsperiode. De rambo verkoopt nu ook een regendeken die in de sweet itch is te klikken.

Ow waar kun je die kopen heb je een plaatje er van.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:03

ik heb pas ook al een zitten zoeken, maar kon het nergens vinden. Er zat toen zo'n blaadje bij mijn rambo deken :j, zal een zoeken ;). Ik kon hem toen via emmers bestellen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:06

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:12

Nathalie84 schreef:
ik hoop dat jullie de link kunnen opnemen

het is te vinden onder : horseware waterproof rug liner

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 9%26sa%3DN

geschikt voor rambo- sweet itch, protector en bug rug

Nou hij doet het. Ik ga er toch eens over nadenken.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:16

Ziet er goed uit die deken..

maar eigenlijk ben ik wel blij met mijn gewone iets te grote regendeken haha..
vanmiddag eindelijk weer fatsoenlijk tijd voor mijn heerlijke muts :) week lang had ik toetsweek :(

ik ga in maart deken bestellen heb ik gisteren met me ouders overlegd ga hem gewoon in nederland kopen..
ga hem misschien wel afhalen;)